Μενού Ροή
limani kerkyras
Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας AE: H “ρότα” για να γίνει πράσινο λιμάνι

Σε ρότα για να γίνει πράσινο λιμάνι βάζει μια σειρά από έργα η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας. Η έμφαση δίνεται τόσο σε διαδικασίες εξηλεκτρισμού, αλλά και ενίσχυσης υποδομών ώστε να απαντήσει η Κέρκυρα στις προκλήσεις βιωσιμότητας της εποχής αλλά και για να στηρίξει το στόχο να παραμείνει ως ένα από τα κορυφαία σημεία θαλάσσιου τουρισμού της Μεσογείου, 

Όπως τονίζει μιλώντας στο energymag.gr ο  Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε., κ. Δημήτρης Απέργης “δώσαμε το στίγμα για τις στρατηγικές κατευθύνσεις της επόμενης μέρας, με έργα όπως η εφαρμογή του συστήματος cold ironing, που θα αναβαθμίσουν τη φυσιογνωμία του Λιμένα για τις επόμενες δεκαετίες.”

organismos limenos kerkyras

“Με πλήρη εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης και του cold ironing, με τη λειτουργία της μαρίνας mega yachts που θα προσελκύσει τουρισμό υψηλού επιπέδου, και με διακριτούς επιβατικούς σταθμούς για κρουαζιέρα, Ιταλία, Αλβανία και εσωτερικές γραμμές. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια υποδομή που θα υπηρετεί ισότιμα τους επισκέπτες, τους επαγγελματίες και την τοπική κοινωνία· ένα λιμάνι που θα αποτελεί πρότυπο ανάπτυξης, βιωσιμότητας και συνεργασίας για όλη την Ανατολική Μεσόγειο” αναφέρει ο κ. Αντύπας και εξειδικεύει λέγοντας:

“Το όραμά μου είναι ένα λιμάνι σύγχρονο, πράσινο και πλήρως εναρμονισμένο με τις διεθνείς πρακτικές. Η άμεση υλοποίηση του cold ironing θα μειώσει θεαματικά τις εκπομπές και θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής στην πόλη. Παράλληλα, προχωράμε στον σταδιακό εξηλεκτρισμό των υποδομών μας, ώστε οι μετακινήσεις και οι υπηρεσίες να γίνονται με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Επιδιώκω ο Λιμένας Κέρκυρας να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την Ανατολική Μεσόγειο, όχι μόνο για τις υποδομές του αλλά και για το πώς συνδυάζει την ανάπτυξη με τη βιωσιμότητα. Σε αυτήν την κατεύθυνση, η πρόσφατη διεθνής μελέτη της Compare the Market Australia που κατέταξε τον Λιμένα Κέρκυρας πρώτο στην Ελλάδα, στους δέκα καλύτερους της Ευρώπης και μέσα στους είκοσι παγκοσμίως, δείχνει ότι η πορεία που έχουμε χαράξει αναγνωρίζεται ήδη και μας δίνει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση να συνεχίσουμε.”

Οι επενδύσεις

Με βάση τον κ. Απέργη, “το επενδυτικό μας πρόγραμμα είναι φιλόδοξο και πολυδιάστατο, με παρεμβάσεις που ήδη υλοποιούνται αλλά και σημαντικά έργα που εισέρχονται στο στάδιο της εκκίνησης. Στην Κέρκυρα, η μεγάλη επένδυση της μαρίνας mega yachts, ύψους 89 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στην τελική ευθεία με την Lamda να  ξεκινά τις εργασίες με την ολοκλήρωση του νομοθετικού πλαισίου. Η διαδικασία θα προχωρήσει πρώτα με τη μετεγκατάσταση των ναυπηγικών εγκαταστάσεων και στη συνέχεια με την έναρξη των εργασιών στο νέο λιμάνι. Η επένδυση αυτή θα τοποθετήσει το νησί στον διεθνή χάρτη του θαλάσσιου τουρισμού πολυτελείας.”

ΟΛΚΕ_Night

Σε σχέση με άλλες περιοχές αναφορά του Οργανισμού ο ίδιος αναφέρει ότι στα “Διαπόντια νησιά (Μαθράκι και Οθωνοί), οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και βρισκόμαστε πλέον στο στάδιο της χρηματοδότησης, που θα γίνει και με τη συνδρομή του Υπουργείου Ναυτιλίας. Εκτιμούμε ότι μέσα στον χειμώνα θα μπορέσει να προχωρήσει η διαδικασία της προκήρυξης, ώστε να αναδειχθεί ανάδοχος. Παράλληλα, στους Παξούς προχωρούν οι μελέτες στη Λάκκα, ενώ στο κεντρικό λιμάνι και στη Λευκίμμη δρομολογούνται οι νέοι επιβατικοί σταθμοί. Επίσης στον λιμένα της Λευκίμμης θα γίνει ανακατασκευή με συνολικό προϋπολογισμό 6–7 εκατ. ευρώ. Ιδιαίτερη σημασία έχει, επίσης, ένα έργο που έχει ήδη ολοκληρωθεί, η Νέα Πύλη, που βελτιώνει την πρόσβαση και την ασφάλεια στο πορθμείο. Πρόκειται για μια στρατηγική παρέμβαση, η οποία, σε συνδυασμό με τα έργα αναβάθμισης των υποδομών και των υπηρεσιών, ενισχύει τον ρόλο του λιμένα ως βασικής πύλης εισόδου προς την Αδριατική και τα νησιά του Ιονίου. Συνολικά, μιλάμε για ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα που θα αναβαθμίσει τη νέα αναπτυξιακή ταυτότητα για την Κέρκυρα και τα νησιά του Ιονίου.”

Μια διασυνοριακή πρωτοβουλία

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν λίγες μέρες ο Οργανισμός ανακοίνωσε τη συμμετοχή του στο project ARGONAUT, μιας διασυνοριακής πρωτοβουλίας στο πλαίσιο του Προγράμματος Interreg VI-A Ελλάδα–Ιταλία 2021–2027, που στοχεύει στην προώθηση της βιώσιμης ναυτιλίας και του «πράσινου» θαλάσσιου τουρισμού.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας