Μια νέα εμβληματική μπράντα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που φιλοδοξεί να κερδίσει ισχυρά μερίδια στη luxury αγορά μπαίνει από το 2026 στην Ελλάδα. Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής, που θα έχει την ευθύνη της διανομής, Πάρης Κυριακόπουλος κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων χθες.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τη σχετική χρηματιστηριακή ανακοίνωση, η Μοτοδυναμική υπέγραψε μόλις λίγες ώρες νωρίτερα τη συμφωνία για την αποκλειστική διανομή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Nio σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, με την κοινοπραξία να έχει μετόχους τη Μοτοδυναμική (70%) και την κυπριακή Τσεριώτης. Το επίσημο λανσάρισμα στην Ελλάδα θα γίνει το τρίτο τρίμηνο του 2025, ή και τον προσεχή Αύγουστο, αρχικά, με τα μοντέλα Firefly, ET5, ET5 Touring, EL6 και EL8.
Έτσι η Μοτοδυναμική εμπλουτίζει με τη Nio μια ισχυρή γκάμα συνεργασιών που ήδη έχει –Sixt, Porsche και Yamaha, αλλά και Toyota– ποντάροντας και στην ανάπτυξη σταδιακά της ηλεκτροκίνησης, που ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Κυριακόπουλος, θα γίνει βήμα - βήμα και με “σύμμαχο” τη σταδιακή αποκλιμάκωση των τιμών. Μάλιστα τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση ωριμάζει σταδιακά στην Ελλάδα και οι επιδοτήσεις τύπου “Κινούμαι Ηλεκτρικά” σύντομα δεν θα είναι αναγκαίες.
Κινεζικό το μέλλον της ηλεκτροκίνησης
«Το μέλλον της κινητικότητας είναι ξεκάθαρα ηλεκτρικό» τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Μοτοδυναμικής λέγοντας πως οι Κινέζοι έχουν σήμερα το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και αναμένεται να κυριαρχήσουν. «Πηγαίνω συχνά στην Κίνα. Τον προηγούμενο μήνα ήμουν στην Σανγκάη και εάν ήμουν CEO ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν θα είχα κοιμηθεί στο αεροπλάνο της επιστροφής! Δεν είναι μόνο η εικόνα που αντίκρισα αλλά η ταχύτητα της βελτίωσης. Η νοοτροπία της συνεχούς βελτίωσης είναι σοκαριστική. Είναι μια επανάσταση στην πραγματικότητα και ο κερδισμένος θα είναι ο καταναλωτής», σημείωσε ο κ Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμική.
Μάλιστα έκανε και τις σχετικές συγκρίσεις με το χθες και την ανάδειξη της Κίνας σε κυρίαρχη δύναμη. «Το 2000 ήταν οι Ιάπωνες κυρίαρχοι. Μετά ήρθαν μοτοσυκλέτες από άλλες χώρες της Ασίας. Είναι αυτονόητο ότι και οι κινέζοι θα πιάσουν μερίδιο αγορά. Ωστόσο πρέπει να είναι δίκαιος και σωστός ο ανταγωνισμός, να ξέρει τις παραμέτρους της αγοράς και σε επίπεδο after sales. Εμείς έχουμε πολύ φανατικούς αγοραστές της Yamaha. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και δεν αλλάζει η φιλοσοφία μας. Η Yamaha είναι και θα παραμέινει κυρίαρχη», διαβεβαίωσε τους μετόχους ο κ. Κυριακόπουλος.
Το δίκτυο
Όπως ανέφερε, επίσης, το πρώτο φυσικό κατάστημα της Nio αναμένεται να ανοίξει ανοίξει το 2026, ωστόσο οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν νωρίτερα με ευέλικτο σχήμα. «Θα ξεκινήσουμε με pop-up stores και διαδικτυακή πώληση. Έχουμε ήδη την υποδομή για την προετοιμασία και την παράδοση του οχήματος χωρίς κατάστημα», σημείωσε.
Όπως εξήγησε, «όταν λανσάρουμε ένα νέο brand πρέπει να χτίσουμε ομάδα, παρουσία, marketing, after sales… όμως έχουμε ήδη έτοιμα συστήματα και τεχνογνωσία, οπότε πολλά κουμπώνουν πάνω στην υφιστάμενη εταιρεία. Δεν χρειάζεται να εφεύρουμε τον τροχό».
Τα τέσσερα λεπτά
Να σημειωθεί ότι η Nio, με βάση τη διαφημιστική της καμπάνια, έχει τη δυνατότητα να υποστηρίζει τους οδηγούς με μπαταρίες που “κουμπώνουν” σε “τέσσερα λεπτά” στο όχημα, με την επίσκεψη σε ειδικά σημεία, απαλλάσσοντάς τους από τη χρονοβόρα διαδικασία φόρτισης. Βέβαια η σχετική υποδομή απαιτεί επενδύσεις, Όπως, πάντως, είπε ο κ. Κυριακόπουλος στο περιθώριο της ΓΣ θα γίνει σταδιακά. Το επενδυτικό πλάνο για τη Nio προβλέπει κεφάλαια της τάξης των εκατομμυρίων ευρώ – «όχι δεκάδες εκατομμύρια, όπως έγινε π.χ. με τη Sixt».
Η χρηματοδότηση θα καλυφθεί είτε από ίδια κεφάλαια είτε από διαθέσιμες γραμμές δανεισμού, χωρίς να απαιτείται αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, διαβεβαιώνοντας τους μετόχους ότι η πολιτική της διανομής μερισμάτων θα συνεχιστεί.
Ο κ. Κυριακόπουλος σημείωσε, επίσης, ότι η Nio αναφέρεται σε άλλο κομμάτι της αγοράς συγκριτικά με τη BYD και τη MG, που έχουν διεισδύσει δυναμικά στην ελληνική αγορά.
Στο μεταξύ, η εταιρεία εμφανίζεται αισιόδοξη για τις προοπτικές του 2025, προσβλέποντας σε «υψηλού μονοψήφιου ποσοστού οργανική ανάπτυξη, τόσο σε πωλήσεις όσο και σε κερδοφορία» όπως τόνισε ο επικεφαλής της Μοτοδυναμικής, γιός του αείμνηστου Οδυσσέα Κυριακόπουλου.