Σε μια αγορά καυσίμων όπου το ένα στα τρία πρατήρια εμφανίζει φαινόμενα παραβατικότητας, από νοθεία μέχρι κλέψιμο στην αντλία, η εμπιστοσύνη του καταναλωτή δεν είναι απλώς εύθραυστη· είναι υπό διαρκή δοκιμασία. Τα πρόσφατα στοιχεία και οι καταγγελίες που βλέπουν ξανά το φως της δημοσιότητας αναδεικνύουν μια αγορά που συχνά λειτουργεί σε δύο ταχύτητες. Από τη μια οι επαγγελματίες που σέβονται τον πελάτη και από την άλλη εκείνοι που υπονομεύουν την αξιοπιστία ολόκληρου του κλάδου.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, όπου η σκιά της παραβατικότητας πέφτει βαριά πάνω στα πρατήρια και στους καταναλωτές, είναι σημαντικό οι πολίτες να γνωρίζουν ποιες εταιρείες εμφανίζονται στις σχετικές λίστες των παραβατικών πρατηρίων — μια ενημέρωση που, δυστυχώς, σήμερα δεν παρέχεται. Την ίδια στιγμή, είναι κρίσιμο να γνωρίζουν και ποιες εταιρείες δεν συμβιβάζονται με αυτή την κατάσταση και «πολεμούν» ενεργά την παραβατικότητα.
Το παράδειγμα της ελίν είναι χαρακτηριστικό. Δεν επενδύει απλώς στην ποιότητα, την καταγράφει, τη μετρά και την πιστοποιεί, δημιουργώντας ένα από τα πιο αυστηρά και διαφανή συστήματα ελέγχου καυσίμων στην ελληνική αγορά.
Η ελίν ως σταθερή εξαίρεση
Με ιστορία 71 ετών, η ελίν έχει χτίσει μια εταιρική κουλτούρα που δεν ανέχεται ούτε χιλιοστό παρατυπίας. Σε έναν κλάδο όπου η δυσπιστία αποτελεί συχνά τον κανόνα, η εταιρεία έχει επιλέξει τον δύσκολο δρόμο, της απόλυτης διαφάνειας, των μετρήσιμων στοιχείων και της συστηματικής εποπτείας.
Στην καρδιά της στρατηγικής της ελίν βρίσκεται η «Δέσμευση Ποιότητας», ένα πρόγραμμα που λειτουργεί ως πραγματικό «τείχος προστασίας» απέναντι σε φαινόμενα νοθείας ή αθέμιτων πρακτικών. Πρόκειται για ένα μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα σύστημα τριπλού ελέγχου, που διασφαλίζει ότι η ποιότητα δεν είναι υπόσχεση αλλά αποτέλεσμα.
1. Εσωτερικοί ποιοτικοί έλεγχοι της ελίν
Από την παραλαβή, μέχρι τη μεταφορά και την τελική διάθεση, η ελίν πραγματοποιεί συνεχείς ελέγχους σε κάθε στάδιο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
2. Ανεξάρτητοι έλεγχοι από τη Bureau Veritas
Ένας από τους πιο αναγνωρισμένους διεθνείς ομίλους πιστοποίησης επιβεβαιώνει την ποιότητα των προϊόντων σε πραγματικό χρόνο, χωρίς καμία παρέμβαση της εταιρείας.
3. Πιστοποίηση Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας από τη Lloyd’s Register
Η Lloyd’s δεν ελέγχει μόνο το προϊόν, αλλά το σύνολο του συστήματος που το παράγει, επιθεωρώντας διαρκώς διαδικασίες, υποδομές και πρακτικές.
Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη λειτουργεί συνεχώς, με αυστηρά πρωτόκολλα και διεθνή πρότυπα, προσφέροντας στον καταναλωτή κάτι σπάνιο: εγγυημένη ποιότητα με πιστοποιημένη διαφάνεια.
2.500+ αιφνιδιαστικοί έλεγχοι τον χρόνο
Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται πάνω από 2.500 αιφνιδιαστικοί έλεγχοι σε πρατήρια του δικτύου της ελίν. Πρόκειται για ελέγχους που γίνονται χωρίς καμία προειδοποίηση, από ανεξάρτητους φορείς, ώστε να εξασφαλίζεται η απόλυτη αξιοπιστία.
Επίσης από το 1998, όταν η εταιρεία εγκαινίασε, σε συνεργασία με το ΕΜΠ, το πρώτο της οργανωμένο πρόγραμμα ελέγχων, έχει εξελίξει, ενισχύσει και εκσυγχρονίσει το σύστημα, επενδύοντας σε τεχνολογία, εκπαίδευση και διεθνείς διαδικασίες πιστοποίησης.
71 χρόνια συνέπειας – 71 χρόνια εξέλιξης
Σήμερα, η ελίν αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα ελληνικής εταιρείας που επενδύει διαχρονικά σε αρχές, όχι μόνο σε πωλήσεις. Η «Δέσμευση Ποιότητας» δεν είναι μια πιστοποίηση, είναι μια ζωντανή διαδικασία διαφάνειας, μια απόδειξη ότι μια επιχείρηση μπορεί να ηγείται όχι επειδή κάνει περισσότερα, αλλά επειδή κάνει τα σωστά.
Σε μια αγορά που συχνά απασχολεί την επικαιρότητα για λάθος λόγους, η ελίν αναδεικνύει πώς η σταθερότητα, η συνέπεια και η προσήλωση στην ποιότητα μπορούν να αποτελέσουν μοχλό εξέλιξης για ολόκληρο τον κλάδο.