Εν μέσω ριζικών αλλαγών και μεταβολών στον κλάδο των αερομεταφορών, οι τάσεις ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης για αεροπορικά καύσιμα αναμένεται να ανατραπούν προσεχώς.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters, η ανάκαμψη της παγκόσμιας ζήτησης για jet fuel εκτιμάται ότι θα επιβραδυνθεί, υποχωρώντας στα προ-πανδημικά επίπεδα το 2025. Βάσει των πιο πρόσφατων προβλέψεων του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), ο ρυθμός αύξησης της ζήτησης θα περιοριστεί στο 1,32% το 2025 και στο 1,29% το 2026, έναντι 5,6% το 2024.
Η επάνοδος της κατανάλωσης jet fuel μετά το «σοκ» της πανδημίας έχει καθυστερήσει, σε σχέση με την ανάκαμψη που προηγήθηκε για το μαζούτ και τη βενζίνη, λόγω της μείωσης των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων από την Ασία, και ιδίως την Κίνα. Στο πλαίσιο αυτό, o IEA «βλέπει» ότι η κατανάλωση jet fuel θα αγγίξει τα 8 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2027, υπερβαίνοντας για πρώτη φορά τα επίπεδα του 2019 (7,9 εκατ. βαρέλια ημερησίως).
Σε κάθε περίπτωση, η καθυστερημένη αύξηση της ζήτησης αεροπορικών καυσίμων αντικατοπτρίζει την ελάττωση των πτήσεων από τους Κινέζους ταξιδιώτες, την αυστηροποίηση της μεταναστευτικής πολιτικής των ΗΠΑ, καθώς και τις προσπάθειες βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης των αεροσκαφών.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά