Μενού Ροή
Goldman Sachs: Γιατί χάνεται το στοίχημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων διεθνώς – Οι καταναλωτές «ψηφίζουν» υβριδικά

Ο ρυθμός υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αναμένεται να επιβραδυνθεί καθώς οι κανονισμοί αλλάζουν, και τα υβριδικά οχήματα αναμένεται να επωφεληθούν, σύμφωνα με την Goldman Sachs Research. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι προετοιμασμένες για σημαντική αύξηση των κερδών τους ως αποτέλεσμα.

«Τα παγκόσμια ποσοστά διείσδυσης ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία είναι πιθανό να εισέλθουν σε μια περίοδο μείωσης εκτός ορισμένων περιοχών, όπως η Κίνα», σημειώνει σε έκθεσή της η Goldman «Πιστεύουμε ότι η μετατόπιση προς την κατεύθυνση των περιβαλλοντικών κανονισμών των ΗΠΑ θα έχει σημαντικό θετικό αντίκτυπο στα κέρδη των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών», όπως προσθέτει.

Ποια είναι η πρόβλεψη για το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων;

Η Goldman Sachs αναμένει τώρα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αποτελέσουν το 25% των παγκόσμιων πωλήσεων το 2030, μειωμένο από την προηγούμενη πρόβλεψη του 28%. Αυτό αφήνει την πρόβλεψή τη για το 2030, 7 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από την τρέχουσα εκτίμηση της αγοράς για την παγκόσμια διείσδυση στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, όπως παρακολουθείται από την IHS Global Insight. Η αμερικάνικη τράπεζα μειώνει επίσης την πρόβλεψή της για το μερίδιο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2040 στο 52% από την προηγούμενη πρόβλεψη του 59%.

go

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEVs) είναι πιθανό να βοηθήσουν στην κάλυψη του κενού που δημιουργείται, όπως εκτιμά η G.S., καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία επιβραδύνονται. Οι αναλυτές της βλέπουν μια διαρθρωτική μετατόπιση στην αγορά των ΗΠΑ προς τα υβριδικά και αναφέρονται στις επικαιροποιημένες στρατηγικές από τους κατασκευαστές. Ιάπωνες και Κορεάτες κατασκευαστές, ειδικότερα, έχουν ανακοινώσει σχέδια για τη μετατόπιση ενός σημαντικού μέρους της γκάμας προϊόντων τους από κινητήρες εσωτερικής καύσης σε υβριδικά συστήματα κίνησης.

Τα περιθώρια κέρδους για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων θα αυξηθούν καθώς αυξάνονται οι πωλήσεις υβριδικών

Τα περιθώρια κέρδους στη Βόρεια Αμερική για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ και της Ασίας ενδέχεται να αυξηθούν κατά 2 έως 3 ποσοστιαίες μονάδες, προσθέτοντας μεταξύ 15 και 22 δισεκατομμυρίων δολαρίων στα κέρδη προ φόρων για μια ομάδα εταιρειών που είχε συνδυασμένα λειτουργικά κέρδη περίπου 52 δισ. δολ. το 2024, τονίζει η Goldman Sachs.

Καθώς οι οδηγίες για την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλού περιθωρίου κέρδους χαλαρώνουν, οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη πουλώντας ένα μείγμα βενζινοκίνητων οχημάτων και υβριδικών. Πρόσφατα σχόλια από αρκετές παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες υποστηρίζουν αυτή την άποψη, επισημαίνει η αμερικάνικη τράπεζα.

«Η ισχύς των πωλήσεων των υβριδικών οχημάτων ακόμη και εν μέσω χαμηλών τιμών βενζίνης μαρτυρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές εκτιμούν όχι μόνο την αποδοτικότητα καυσίμου αλλά και την απόδοση του ηλεκτρικού ρεύματος», τονίζει η Goldman. «Πιστεύουμε ότι η ταυτόχρονη μείωση του μεγέθους των βενζινοκινητήρων και η αύξηση του μεγέθους των οχημάτων στην αγορά των ΗΠΑ έχουν οδηγήσει σε ζήτηση για HEV με καλύτερη επιτάχυνση».

Οι αναλυτές της Goldman αυξάνουν τις προβλέψεις της για το μερίδιο των πωλήσεων υβριδικών αυτοκινήτων στο 12% της παγκόσμιας αγοράς το 2030 (αύξηση από 10% προηγουμένως) και στο 9% το 2040 (από 5%). Επιπλέον, προβλέπουν ότι τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) θα καταλάβουν το 14% της αγοράς το 2030 και το 17% το 2040 (αύξηση από προηγούμενη πρόβλεψη 9% το 2040).

Πώς έχουν επηρεάσει οι ρυθμιστικές αλλαγές τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων;

Οι νομοθέτες των ΗΠΑ κατάργησαν πρόσφατα τις αστικές κυρώσεις για μη συμμόρφωση με τους ομοσπονδιακούς κανόνες οικονομίας καυσίμου. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν πληρούσαν τα υπάρχοντα πρότυπα μέσης εταιρικής οικονομίας καυσίμου (CAFE) από το μοντέλο του 2022 και μετά δεν αναμένεται πλέον να αντιμετωπίζουν πρόστιμα.

Μεταξύ άλλων, η νομοθεσία όρισε επίσης την 30ή Σεπτεμβρίου 2025 ως ημερομηνία λήξης για φορολογικές εκπτώσεις έως 7.500 δολ. για την αγορά ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος και 4.000 δολ. για ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό όχημα. Αυτό το φορολογικό κίνητρο είχε προηγουμένως οριστεί να ισχύει έως το 2032, επισημαίνει η Goldman.

Οι αλλαγές στους κανονισμούς των ΗΠΑ ενδέχεται να οδηγήσουν σε χρεώσεις απομείωσης για ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς οι πιστώσεις που αγόρασαν για συμμόρφωση με τις εκπομπές ρύπων μειώνονται σε αξία. Η αξία των πιστώσεων καθορίζεται σε διαπραγματευόμενες συναλλαγές και είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθεί με βάση τις δημόσια διαθέσιμες πληροφορίες. Παρόλα αυτά, η Goldman Sachs αναμένει ότι η μεσοπρόθεσμη ώθηση στα λειτουργικά περιθώρια θα είναι μεγαλύτερη από οποιοδήποτε βραχυπρόθεσμο κόστος απομείωσης.

Στην Ευρώπη, οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που επηρεάζουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων χαλαρώνουν επίσης, αν και όχι στον ίδιο βαθμό. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Μάρτιο «μαλάκωσε» τη στάση της σχετικά με τους στόχους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) για το 2025, δίνοντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες μια τριετή περίοδο χάριτος που διαρκεί έως το 2027. Η αλλαγή αναμένεται να βοηθήσει τους κατασκευαστές να επιτύχουν τους στόχους και να αποφύγουν τα πρόστιμα.

Η πρόβλεψη για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην Κίνα

Οι αναθεωρημένες προβλέψεις της Goldman Sachs Research για τη διείσδυση της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αντικατοπτρίζουν τις μειωμένες προσδοκίες για πωλήσεις στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ιαπωνία, αλλά οι προβλέψεις τους για την Κίνα και την Ινδία παραμένουν αμετάβλητες.

Πράγματι, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 21% στα 1,16 εκατομμύρια οχήματα τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους. Ο όγκος πωλήσεων στην Κίνα αυξήθηκε κατά 37% (σε ετήσια βάση), ενώ οι πωλήσεις στις ΗΠΑ και την Ευρώπη μειώθηκαν κατά 13% και 5%.

Ως εκ τούτου, η ζήτηση για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα εξαρτάται από την περιοχή, επισημαίνει η Goldman. Ενώ τα υβριδικά οχήματα λαμβάνουν ώθηση στην αγορά των ΗΠΑ και αναμένεται ανάλογη τάση και στην Ευρώπη, οι πωλήσεις στην Κίνα οδηγούν στις υψηλότερες προβλέψεις πωλήσεων plug-in υβριδικών οχημάτων.

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας