Μενού Ροή
αεροδρομιο καστελι
ΓΕΚ Τέρνα: Έτσι ετοιμάζει το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της Ελλάδας

Έχοντας ολοκληρώσει περίπου το 65% των εργασιών, ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα υλοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στον κλάδο της αεροπορικής βιομηχανίας πανευρωπαϊκά, όπως είναι ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ).

Το έργο θα κοστίσει συνολικά 1,5 δισ. ευρώ με το κατασκευαστικό κομμάτι να αναμένεται να φτάσει στα 670 εκατ. ευρώ, ενώ όπως τόνισαν χθες στελέχη του νέου αεροδρομίου και της ΓΕΚ Τέρνα στο Ηράκλειο σε ξενάγηση δημοσιογράφων, το αεροδρόμιο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2026, ενώ οι δοκιμαστικές πτήσεις θα ξεκινήσουν το 2027.

Όπως εξήγησαν οι άνθρωποι που «τρέχουν» το έργο, το νέο αεροδρόμιο θα είναι από τα πλέον σύγχρονα της Ευρώπης, εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα γης, ενώ σήμερα εργάζονται πάνω από 1.150 άτομα, με τη συνδρομή περίπου 580 μηχανημάτων.

Ο δεύτερος μεγαλύτερος αερολιμένας της χώρας

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ελλάδα μετά το Ελ. Βενιζέλος, ενώ θα κληθεί να εξυπηρετήσει το μεγαλύτερο τουριστικό brand της χώρας, που είναι η Κρήτη.

Όπως τόνισε χθες ο γενικός τεχνικός διευθυντής του αεροδρομίου στο Καστέλι Αλέξανδρος Νούτσος, «ξεκινάμε με capacity για 15 εκατομμύρια στο φουλ της σεζόν, ενώ με σχετικά μικρές παρεμβάσεις μπορούμε να πάμε στα είκοσι εκατομμύρια.

Το υπάρχον αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης πάει για 9,5 έως 10 εκατομμύρια φέτος, οπότε θα πάρουμε όλη αυτή την κίνηση, καθώς και ακόμα περισσότερη, από αεροπορικές που έχουν κάνει αιτήσεις και τώρα δεν χωράνε, δεν εξυπηρετούντα».

Από την πλευρά του, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΔΑΗΚ Νίκος Αναστασίου σε ερώτηση δημοσιογράφων, τόνισε πως το νέο αεροδρόμιο φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε hub για διεθνείς πτήσεις και να γίνει σημείο αναφοράς για τη νοτιοανατολική Μεσόγειο.

Η πρόοδος του έργου

Σύμφωνα με τα στελέχη του ομίλου, η τελική επιφάνεια των οδοστρωμάτων για τις επιχειρήσεις προσγείωσης, απογείωσης και στάθμευσης έχει προχωρήσει στο 96%, ο Πύργος Ελέγχου και το επταώροφο Terminal των 93.572 τ.μ. βρίσκονται στο 60%, ενώ ο διάδρομος των 3.200 μέτρων και ο παράλληλος τροχόδρομος αγγίζουν το 96% και θα ολοκληρωθούν εντός ημερών.

To Terminal εφτά επιπέδων συνολικής επιφάνειας 93.000 τ.μ. έχει ολοκληρωθεί κατά 60%, ενώ τα καταστρώματα του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων κατηγορίας κατά ICAO 4E και του τροχόδρομου εμφανίζει ποσοστό προόδου 96%.

Η κατασκευή των οικοδομικών και ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στην πλειονότητα των κτιρίων. Η πρόοδος υλοποίησης των εργασιών της νέας οδικής σύνδεσης με τον ΒΟΑΚ βρίσκεται στο 85%.

AERODROMIO KASTELI

Το έργο θα περιλαμβάνει:

  • Ένα διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων κατηγορίας κατά ICAO 4E *
  • Ένα παράλληλο τροχόδρομο κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους  *
  • Οκτώ συνδετήριους τροχόδρομους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο
  • Δύο συνδετήριους τροχόδρομους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
  • Χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (Αpron) που αποτελείται από 5 σταθερές θέσεις κατηγορίας Ε (ή 10 κατηγορίας C), 27 απομακρυσμένες θέσεις κατηγορίας C και 2 κατηγορίας C (ή 1 θέση κατηγορίας Ε), 16 θέσεις για Γενική Αεροπλοΐα και 3 θέσεις για ελικόπτερα *
  • Κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 7 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 93.000 τ.μ.
  • Πύργο Ελέγχου 4.850τ.μ. και ύψους 44 μ.
  • 10 Κτίρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου:  Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
  • Χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης 1.378 οχημάτων,206 μοτοσυκλετών, 168 Ταξί και 96 Λεωφορείων.
  • Χώρο ανάπτυξης Εμπορικής Ζώνης επιφάνειας 400στρεμμάτων
  • Κλειστό αυτοκινητόδρομο σύνδεσης Αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου, μήκους περίπου 18 χλμ., 2 κλάδων με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος
  • Αρτηρία ασύνδεσης Αεροδρομίου με την Οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους περίπου 6 χλμ., με 1 λωρίδα κυκλοφορίας και διευρυμένη ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος
  • Περιμετρική οδό Καστελίου μήκους 1,5 χλμ.
  • Εξωτερικό περιμετρικό δίκτυο Αεροδρομίου με την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών των υφιστάμενων οδών που επηρεάζονται εκτιμώμενου συνολικού μήκους 20 χλμ.

Αυτοματοποίηση

Ο νέος αεροσταθμός έχει συνολική επιφάνεια 93.572 τ.μ., εκτείνεται σε εφτά επίπεδα, ενώ ο σχεδιασμός του, είναι ώστε να προσφέρει έναν από τους πλέον σύγχρονους και λειτουργικούς χώρους check-in στην Ευρώπη. Οι πάγκοι θα οργανώνονται σε «νησίδες», διευκολύνοντας την κυκλοφορία και μειώνοντας τη διαδρομή των επιβατών.

AERODROMIO TERNA KASTELI

Το αεροδρόμιο θα ξεκινήσει να λειτουργεί με 80 θέσεις check-in και 14 θέσεις self check-in, ενώ θα είναι εξοπλισμένο με πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης αποσκευών τύπου C3. Το σύστημα αυτό επιτρέπει τον έλεγχο ηλεκτρονικών συσκευών —όπως κινητών και tablets— χωρίς να αφαιρούνται από τις χειραποσκευές.

Στο επίπεδο αφίξεων προβλέπονται εφτά ιμάντες παραλαβής αποσκευών με δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης, καθώς και εφτά σημεία διαβατηριακού ελέγχου και οκτώ e-gates. Στις αναχωρήσεις θα λειτουργούν δέκα πύλες για τις γέφυρες επιβίβασης και επιπλέον εννέα πύλες για απομακρυσμένες θέσεις, με δυνατότητα εξυπηρέτησης δώδεκα λεωφορείων.

Εμπορικό τμήμα

Το εμπορικό τμήμα του αεροδρομίου θα είναι ιδιαίτερα εκτεταμένο, περιλαμβάνοντας πέντε εστιατόρια, ακόμη τρία για επιβάτες εκτός Σένγκεν, δέκα καταστήματα λιανικής, 2.000 τ.μ. duty free, καθώς και σημεία καφέ στις πύλες και στους χώρους μετεπιβίβασης.

Ο χώρος στάθμευσης αεροσκαφών —έκτασης 410.000 τ.μ.— θα διαθέτει 39 θέσεις κατηγορίας C, που θα μπορούν να μετατραπούν σε 5 θέσεις κατηγορίας E ή 10 θέσεις C με διαμόρφωση MARS. Προβλέπονται ακόμη 16 θέσεις για ιδιωτικά αεροσκάφη, τρεις για ελικόπτερα και σειρά εξόδων ταχείας τροχοδρόμησης.

Ο κεντρικός διάδρομος απογειώσεων-προσγειώσεων θα έχει μήκος 3.200 μ. και πλάτος 45 μ., ενώ ο κύριος τροχόδρομος κατηγορίας Ε θα έχει πλάτος 23 μ. και 8 συνδετήριους, εκ των οποίων οι 3 είναι ταχείας εξόδου. Για την κατασκευή των δυσκαμπτων καταστραωμάτων της πίστας χρησιμοποιούνται 220.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας