Μενού Ροή
Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Σεμπάστιαν Σάντσες
Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Σεμπάστιαν Σάντσες
Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Οι «πράσινες» επενδύσεις, το… φρένο στο νερό και ο στόχος zero ρύπων έως το 2030

Σε «πράσινες» επενδύσεις, προσαρμογές βιωσιμότητας και περαιτέρω μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος θα κατευθυνθεί περίπου το 50% από τα 65 εκατ. ευρώ που θα επενδύσει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία την επόμενη τριετία, όπως τόνισε χθες ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Sebastian Sanchez.

Ο κυρίαρχος στόχος της μεγαλύτερης ελληνικής εταιρείας ζύθου της χώρας για μηδενικούς ρύπους άνθρακα έως το 2030 στα δύο ζυθοποιία που διαθέτει σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη παραμένει και ίσως επιτευχθεί νωρίτερα.

Άλλωστε, πολιτική του ομίλου Heineken παγκόσμια είναι να έχει τα υψηλότερα στάνταρ στα θέματα βιωσιμότητας και ρύπων σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται, ασχέτως αυστηρότητας ή ελαστικότητας του εκάστοτε νομοθετικού πλαισίου. Έτσι, ο μεγάλος στόχος που έχει τεθεί για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι έως το 2030 να έχει καταφέρει να έχει μηδενικούς ρύπους στα δύο μεγάλα ζυθοποιία της, κάτι που απαιτεί πολύ μεγάλες προσαρμογές.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εφαρμόζει μια ολιστική πολιτική στα θέματα βιωσιμότητας και περιβάλλοντος, με… καθετοποιημένες πρακτικές σε όλη την αλυσίδα λειτουργίας της, όπως:

Χρήση φωτοβολταϊκών για μείωση των εκπομπών άνθρακα, συνεργασία με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες για την αποτελεσματικότερη δυνατή χρήση υλικών με καθοριστική μείωση του όγκου των αποβλήτων, την εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας, ενώ πολύ ψηλά πλέον μπαίνει στην «πράσινη» ατζέντα η ορθολογική χρήση του νερού.

Η εταιρεία μειώνει τις ποσότητες που καταναλώνονται κατά τη διαδικασία παραγωγής, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι το νερό που επιστρέφει στο οικοσύστημα είναι καθαρό. Όπως ελέχθη χθες, στο πρώτο 5μηνο φέτος, έγινε εξοικονόμηση 40 εκατ. λίτρων νερού, μέσω της εφαρμογής νέας κουλτούρας στην αλυσίδα παραγωγής μπύρας. Για κάθε ένα λίτρο μπύρας, απαιτούνται – συνολικά – 3,5 έως 4 λίτρα νερού…

Όπως τόνισε χθες ο κ. Sanchez, στη διάρκεια της παρουσίασης της νέας Μελέτης Κοινωνικο-Οικονομικού Αντικτύπου της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, πλέον το 30% των αναγκών της επιχείρησης σε ρεύμα καλύπτεται από Ανανεώσιμες Πηγές. Παράλληλα τόνισε ότι δίπλα από το ζυθοποιείο της Πάτρας έχει φτιαχτεί καινούριο φωτοβολταϊκό πάρκο, που καλύπτει εξ ολοκλήρου τις ενεργειακές ανάγκες του εργοστασίου.

Τι δείχνει η μελέτη για το συνολικό αποτύπωμα της εταιρείας

Σύμφωνα με τη μελέτη λοιπόν, η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιουργεί η εταιρεία στην Ελλάδα αγγίζει τα 763 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 85% σε σχέση με το 2021. Η επίδοση αυτή αντιστοιχεί στο 0,32% του ΑΕΠ της χώρας, υπογραμμίζοντας τη σημασία της εταιρείας ως ενός εκ των βασικών πυλώνων της εγχώριας βιομηχανίας.

Η επίδραση της εταιρείας ξεπερνά κατά πολύ την άμεση παραγωγική της δραστηριότητα. Σύμφωνα με τη μελέτη, κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς στο ΑΕΠ μεταφράζεται σε 4,9 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ευρύτερη ελληνική οικονομία. Επιπλέον, η συμβολή της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στα δημόσια έσοδα ανέρχεται σε 764 εκατ. ευρώ, ποσοστό που ισοδυναμεί με το 0,70% των συνολικών φορολογικών εσόδων της χώρας.

Στον τομέα της απασχόλησης, η εταιρεία στηρίζει περίπου 37.000 θέσεις εργασίας, άμεσα και έμμεσα, παρουσιάζοντας αύξηση άνω του 40% από το 2021. Τα οφέλη της δραστηριότητάς της αντανακλώνται σε περισσότερα από 14.000 νοικοκυριά σε όλη την επικράτεια.

Πράσινη και έξυπνη γεωργία

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στη νέα πρωτοβουλία της εταιρείας με τίτλο «Έξυπνη Σπορά», η οποία έρχεται να ενισχύσει το πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού, που υλοποιείται ανελλιπώς εδώ και 16 χρόνια. Σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αξιοποιεί πλέον τεχνολογίες έξυπνης γεωργίας, δημιουργώντας μια ψηφιακή πλατφόρμα που επιτρέπει στους παραγωγούς:

  • Να βελτιστοποιούν την απόδοση των καλλιεργειών τους με βάση αναλυτικά γεωργικά δεδομένα.
  • Να μειώνουν την κατανάλωση φυσικών πόρων, όπως το νερό και τα λιπάσματα.
  • Να περιορίζουν τις εκπομπές CO₂ και το συνολικό περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Η πρωτοβουλία αυτή ενισχύει τον αγροδιατροφικό τομέα, καθιστώντας την εταιρεία παράδειγμα για τη σύνδεση του πρωτογενούς τομέα με την καινοτομία και την αειφορία. Το πρόγραμμα αναγνωρίζεται ήδη ως βέλτιστη πρακτική στον χώρο της αγροτοβιομηχανίας.

Τεκμηριωμένα αποτελέσματα με διεθνή μεθοδολογία

Η Μελέτη Κοινωνικο-Οικονομικού Αντικτύπου εκπονήθηκε από την Ernst & Young (ΕΥ), με βάση την παγκοσμίως αναγνωρισμένη μεθοδολογία Εισροών–Εκροών (Input-Output Analysis). Η αξιοποίηση εσωτερικών εταιρικών δεδομένων σε συνδυασμό με στοιχεία από την ΕΛΣΤΑΤ και τη Eurostat προσδίδει επιστημονική εγκυρότητα στα συμπεράσματα και ενισχύει τη διαφάνεια του απολογισμού.

Συμβολαιακή καλλιέργεια

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ξεκίνησε από το 2008 να υλοποιεί το πρώτο και μεγαλύτερο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού στην Ελλάδα, έχοντας κατορθώσει εδώ και πολλά χρόνια, να καλύπτει τις παραγωγικές της ανάγκες με 100% ελληνικό κριθάρι. Πραγματοποιεί επίσης σημαντικές επενδύσεις σε δράσεις Έρευνας και Ανάπτυξης και έχει ήδη επιτύχει εδώ και μια πενταετία να πιστοποιήσει το 35% της συνολικής παραγόμενης ποσότητας κριθαριού, ως προϊόν ορθής γεωργικής πρακτικής.

Πλέον συνεργάζεται με 2.000 παραγωγούς, καλύπτοντας και απορροφώντας το 15% της εθνικής παραγωγής κριθαριού, ενώ η φετινή χρονιά θα είναι πολύ καλή από πλευράς παραγωγής, οπότε ίσως υπάρξουν και εξαγωγές κριθαριού.

Ιστορικό

Το ξεκίνημα της εταιρείας ήταν στις 12 Ιουνίου 1963, στη Λεωφόρο Κηφισού 102, όταν οι Διογένης Χούρσογλου, Γιώργος Χατζηβασιλείου και Λεονάρδος Μερκάτης, τρεις πρωτοπόροι επιχειρηματίες της εποχής, ενώνουν τις δυνάμεις τους και ιδρύουν το ζυθοποιείο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Το 1965 ξεκίνησε η παραγωγή της Amstel που κατέκτησε πολύ γρήγορα πολύ μεγάλα μερίδια στην «παρθένα» ελληνική αγορά, το 1975 εγκαινιάστηκε το ζυθοποιείο της Θεσσαλονίκης, ενώ το 1981 η εταιρεία έφερε στην Ελλάδα τη Heineken. Εδώ και πολλά χρόνια, αποτελεί μέλος του ομίλου Heineken N.V..

Σήμερα, διαθέτει τρεις μονάδες παραγωγής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα και δύο ιδιόκτητα βυνοποιεία σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα, ενώ κάνει εξαγωγές σε πάνω από είκοσι χώρες και στις πέντε ηπείρους.

Η δραστηριότητα της εταιρείας περιλαμβάνει την παραγωγή ετικετών μπίρας όπως Heineken Original, Heineken 0.0, Άμστελ, Άμστελ Dark, Άμστελ FREE, Άμστελ Radler Lemon 2%, Άμστελ Radler Pink Grapefruit 2.3%, Άμστελ Free Lemon 0.0%, Άλφα, Άλφα με θαλασσινό αλάτι, Άλφα Strong, Άλφα Χωρίς, Άλφα Χωρίς Λεμόνι, Fischer, Μάμος, Μάμος Αφιλτράριστη, Νύμφη.

Επιπλέον, από τον Απρίλιο του 2021 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποτελεί τον επίσημο διανομέα των προϊόντων της Bacardi Greece στην ελληνική αγορά, ενώ εισάγει και διανέμει γνωστές μάρκες μπίρας όπως Sol, Erdinger, Lagunitas, McFarland, Murthy’s, Moretti. Τέλος παράγει ετικέτες Μηλίτη όπως Μηλοκλέφτης Forbidden Apple, Μηλοκλέφτης Grapefruit Twist, Μηλοκλέφτης Bloody Cherry, Μηλοκλέφτης Tropical Crush, Strongbow Gold Apple, Strongbow Red Berries.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας