Σε νέου τύπου τιμολόγια με σταθερές μηνιαίες χρεώσεις στρέφεται το ενδιαφέρον της αγοράς με τους δυο μεγάλους “παίκτες”, τη ΔΕΗ και τη Protergia να προσφέρουν νέα προϊόντα που βασίζονται σε περίπλοκες διαδικασίες hedging στη χονδρεμπορική αγορά. Ο λόγος για τα αρχικώς “σεσημασμένα” από τη ΡΑΕΕΥ, κατά τη διαβούλευση που έληξε στις 31/8 ως “κόκκινα”.
Μετά, λοιπόν τις ανακοινώσεις του περασμένου Μαΐου από την Protergia για το Picasso, χθες η ΔΕΗ παρουσίασε το δικό της προϊόν - πρόταση προς του καταναλωτές.
Όπως ανέφερε η εταιρεία, το ΔΕΗ myHome Plan απευθύνεται σε οικογένειες που θέλουν να συνδυάσουν την ευκολία της σταθερής τιμής, καθώς και τον πλήρη έλεγχο των εξόδων τους, με αποκλειστικά προνόμια που κάνουν την καθημερινότητα πιο εύκολη και πιο προσιτή.
Όπως αναφέρεται, το ΔΕΗ myHome Plan διατηρεί το κόστος ενέργειας σταθερό κάθε μήνα (περιλαμβάνει χρεώσεις προμήθειας και ρυθμιζόμενες χρεώσεις), ενώ προβλέπεται σχετική εκκαθάριση δύο φορές τον χρόνο, στον 6ο και στον 12ο μήνα της σύμβασης
Προνόμια και προσφορές
Παράλληλα η νέα πρόταση της ΔΕΗ ενισχύεται από προνόμια σε καταναλωτικά είδη, ταξίδια κτλ που προσφέρουν, όπως αναφέρεται, αξία στην καθημερινότητα των πελατών. Αυτό άλλωστε είναι πλέον μια βασική πρακτικής προώθησης πωλήσεων που κάνουν όλες οι εταιρείες. Έτσι, ταξίδια, κουπόνια εστίασης, ηλεκτρονικά είδη μπαίνουν ως “μπόνους” στις διαδικασίες συμβάσεων για την προσέλκυση πελατών.
Η Protergia
Υπενθυμίζεται ότι η Protergia, το Μάιο είχε παρουσιάσει το Picasso . Όπως είχε αναφέρει η εταιρεία με το εν λόγω προϊόν ο καταναλωτής επιλέγει το ποσό που θα πληρώνει κάθε μήνα για το ρεύμα του ανάλογα τις ανάγκες του, με 9 διαφορετικά πακέτα για έναν ολόκληρο χρόνο, καλύπτοντας το σύνολο των ενεργειακών χρεώσεων (ανταγωνιστικές και ρυθμιζόμενες). Επίσης η Protergia προσφέρει το Protergia Picasso Small 1 για φοιτητές. Να σημειωθεί ότι στο πακέτο Picasso στον 12ο λογαριασμό του έτους γίνεται η εκκαθάριση.
Η ΡΑΑΕΥ
Στο μεταξύ στους λόγους για τους οποίους εισάγεται μια νέα κατηγορία αλλά και ποια θα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά τους αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής, Δημήτρης Φούρλαρης μιλώντας πριν λίγες μέρες στην ΕΡΤ. Πρόκειται για ευέλικτα τιμολόγια με προκαθορισμένες όμως τιμές και θα μπορούν να διαφοροποιούνται με τρόπο που είναι εκ των προτέρων γνωστός στον καταναλωτή. Διευκρίνισε ότι «δεν επηρεάζονται από την τιμή της χονδρεμπορικής, όμως δεν είναι και το αμιγώς σταθερό που γνωρίζει ο καταναλωτής. Είναι κάτι μεταξύ αμιγώς σταθερού και κυμαινόμενων, μεταξύ μπλε και μεταξύ κίτρινου και πράσινου».
Διαφωνία για το “κόκκινο”
Να σημειωθεί ότι οι προμηθευτές έχουν, κατ΄ αρχήν, στο πλαίσιο της διαβούλευσης, θετική διάθεση, για το πλαίσιο για τα νέα τιμολόγια ζητώντας, ωστόσο, αλλαγές στη χρωματική σήμανση. Θεωρούν ότι το κόκκινο χρώμα ίσως λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους καταναλωτές και ζητούν η νέα κατηγορία τιμολογίων να φέρει πιο ουδέτερο ή θετικό χρώμα. Παράλληλα θεωρούν ότι απαιτείται μεγαλύτερη ευελιξία στη διαμόρφωση των όρων, ώστε να μη χαθεί η καινοτομία και η ανταγωνιστικότητα στην αγορά.