Ο όμιλος Grimaldi βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των διεθνών προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας, με συστηματικές επενδύσεις σε πλοία εναλλακτικών καυσίμων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα, ο όμιλος Grimaldi παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο αμιγώς μεταφοράς τροχοφόρων «Grande Auckland». Πρόκειται για τη δεύτερη από τις επτά νέες μονάδες PCTC (Pure Car & Truck Carrier) διά χειρός των ναυπηγείων SWS και CSTC, μελών της China State Shipbuilding Corporation Limited (CSSC).
Το νεότευκτο του ομίλου έχει μήκος 200 μ. και εκτόπισμα 77.500 τόνων. Έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να διαθέτει μεταφορική ικανότητα συνολικά 9.241 CEUs. Επίσης, η −φιλική προς το περιβάλλον− πρόωση του πλοίου εξασφαλίζεται από έναν κινητήρα, κατασκευασμένο από τη MAN με γνώμονα τη συμμόρφωση του πλοίου σε αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Με το συγκεκριμένο πλοίο, οι εκπομπές CO₂ ανά μεταφερόμενη μονάδα φορτίου μειώνονται έως και κατά 50% σε σχέση με RoRo πλοία προηγούμενων γενεών.
Ο RINA έχει πιστοποιήσει το πλοίο με το notation Ammonia Ready, εξασφαλίζοντας ότι στο μέλλον θα μπορεί, κατόπιν μετασκευής, να χρησιμοποιεί αμμωνία ως εναλλακτικό καύσιμο μηδενικών ρύπων.
Στο χαρτοφυλάκιο των παραγγελιών του ομίλου Grimaldi συγκαταλέγονται ακόμα 14 πλοία τύπου RoRo, με αντίστοιχες προδιαγραφές, τα οποία θα παραδοθούν σε βάθος διετίας.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά