Η Exxon Mobil (XOM.N) πάγωσε τα σχέδιά της για την κατασκευή μίας από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής υδρογόνου στον κόσμο λόγω της ασθενούς ζήτησης από τους πελάτες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Darren Woods σε συνέντευξή του στο Reuters την Παρασκευή.
Η αναστολή του έργου, το οποίο είχε ήδη αντιμετωπίσει καθυστερήσεις, αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη επιβράδυνση στις προσπάθειες των παραδοσιακών εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου να στραφούν σε καθαρότερες μορφές ενέργειας, καθώς πολλές από αυτές τις πρωτοβουλίες δυσκολεύονται να γίνουν κερδοφόρες.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, είχε επίσης αποσύρει τη χρηματοδότηση για πράσινες πρωτοβουλίες, δίνοντας έμφαση στα ορυκτά καύσιμα.
Ο πετρελαϊκός κολοσσός Exxon είχε ανακοινώσει το 2022 σχέδια για την κατασκευή του εργοστασίου στο συγκρότημα διύλισης και χημικών της στο Baytown του Τέξας, με στόχο την παραγωγή 1 δισεκατομμυρίου κυβικών ποδιών ημερησίως του λεγόμενου «μπλε υδρογόνου», ενός καθαρού καυσίμου που παράγει νερό όταν καίγεται.
Οι πιθανοί πελάτες έχουν μείνει στο περιθώριο λόγω του υψηλότερου κόστους χρήσης του υδρογόνου, δήλωσε ο Woods, προσθέτοντας ότι η επιβράδυνση της βιομηχανίας και η οικονομική αβεβαιότητα στην Ευρώπη έχουν περιορίσει περαιτέρω τη ζήτηση.
«Υπάρχει μια διαρκής δυσκολία στη δημιουργία δεσμευμένων πελατών που είναι πρόθυμοι να υπογράψουν συμβόλαια για την απορρόφηση της παραγωγής», δήλωσε ο Woods.
Το υδρογόνο μπορεί να παραχθεί από φυσικό αέριο και η Exxon σχεδίαζε να δεσμεύει το διοξείδιο του άνθρακα που παράγεται κατά τη διαδικασία και να το αποθηκεύει υπόγεια. Αυτό συνεπάγεται υψηλότερο κόστος σε σύγκριση με την παραγωγή υδρογόνου χωρίς δέσμευση του CO₂ και προς το παρόν δεν υπάρχουν αρκετοί πελάτες πρόθυμοι να πληρώσουν το επιπλέον κόστος, σύμφωνα με τον Woods.
Η Exxon και οι εταίροι της στο έργο, μεταξύ των οποίων η Abu Dhabi National Oil Company, έχουν επενδύσει μέχρι στιγμής περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια στο έργο, το οποίο εκτιμάται ότι θα κοστίσει αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια, χωρίς ο ίδιος να δώσει ακριβές ποσό.
Η Exxon μπορεί να επανεκκινήσει το έργο όταν υπάρξει επαρκής ζήτηση στην αγορά, πρόσθεσε ο Woods, αν και παραμένει ασαφές πότε θα μπορούσε να συμβεί αυτό.
«Παραμένουμε πεπεισμένοι ότι, πρώτον, θα χρειαστεί, και δεύτερον, ότι αυτό θα είναι ένα έργο με πλεονεκτήματα για να καλύψει αυτή την ανάγκη», δήλωσε.
Πηγή: Reuters