Μενού Ροή
σούπερ γιοτ
Tο πρώτο στον κόσμο σούπερ γιοτ με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου

Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πολλών μεγαβάτ, σε συνδυασμό με ηλεκτρική πρόωση και αρχιτεκτονική συνεχούς ρεύματος (Onboard DC Grid), αναδεικνύονται ως μία από τις πλέον υποσχόμενες λύσεις για μηδενικές εκπομπές στη ναυτιλία. Τέτοιου τύπου διατάξεις επιτρέπουν υψηλή ενεργειακή απόδοση, χαμηλές απώλειες μετατροπής και άμεσο έλεγχο ισχύος. Ταυτόχρονα, η ηλεκτρική πρόωση μειώνει δραστικά θόρυβο και κραδασμούς.

Μια τέτοια τεχνολογική διάταξη βρίσκει εφαρμογή στο «Feadship Breakthrough». Το εν λόγω πλοίο είναι ένα σούπερ γιοτ μήκους 118,8 μ., που καθελκύστηκε τον Μάιο του 2025. Στον πυρήνα του συστήματος του πλοίου βρίσκεται μια διάταξη κυψελών καυσίμου υδρογόνου ισχύος 3 MW, διασυνδεδεμένη με δύο μονάδες πρόωσης Azipod των 3,2 MW η καθεμία, μέσω του Onboard DC Grid του ABB.

Το πακέτο αυτό πλαισιώνεται από το PEMS (Power & Energy Management System), για βελτιστοποίηση ροών ενέργειας, και το ABB Ability Marine Pilot Control, για ακρίβεια στους ελιγμούς και απλοποιημένο ελλιμενισμό. Επίσης, περιλαμβάνεται η δυνατότητα σύνδεσης του πλοίου με το ηλεκτρικό δίκτυο της ξηράς, ώστε να λειτουργεί χωρίς εκπομπές όταν βρίσκεται στο λιμάνι, καθώς και σύστημα απομακρυσμένης παρακολούθησης. Τέλος, μπορεί να προσφέρει έως και μία εβδομάδα αθόρυβης παραμονής σε αγκυροβόλιο ή πλεύσης χωρίς εκπομπές με 10 κόμβους.

Πηγή: Ναυτικά Χρονικά

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας