Οι ινδικές κρατικές εταιρείες διύλισης Indian Oil Corp (IOC) και Bharat Petroleum Corp (BPCL) υπέβαλαν παραγγελίες για φορτώσεις ρωσικού πετρελαίου τον Ιανουάριο, επιλέγοντας αποκλειστικά προμηθευτές που δεν υπόκεινται σε δυτικές κυρώσεις. Σύμφωνα με εμπορικές πηγές, η απόφαση αυτή οφείλεται στη διεύρυνση των εκπτώσεων στα ρωσικά φορτία Urals και CPC, οι οποίες καθιστούν την αγορά τους οικονομικά πιο ελκυστική.
Η IOC συνεχίζει να αγοράζει φορτία που συμμορφώνονται με τους κανονισμούς των κυρώσεων, μετά τις αποφάσεις των ΗΠΑ τον Οκτώβριο να επιβάλουν κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς κολοσσούς Rosneft και Lukoil. Αντίθετα, η BPCL δεν πραγματοποίησε αγορές για φορτία που θα φορτώνονταν τον Δεκέμβριο, αλλά επανέρχεται για παραλαβές τον Ιανουάριο.
Το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου που διακινείται μέσω του αγωγού του Caspian Pipeline Consortium (CPC) προέρχεται από το Καζακστάν, με τη Ρωσία να διοχετεύει επίσης μέρος της παραγωγής της μέσω του ίδιου συστήματος.
Άλλες εταιρείες διύλισης της Ινδίας, όπως η Mangalore Refinery and Petrochemicals, η Hindustan Petroleum και η ιδιωτική HPCL-Mittal Energy, έχουν διακόψει πλήρως τις αγορές ρωσικού πετρελαίου. Την ίδια ώρα, η Nayara Energy —στην οποία η Rosneft διατηρεί σημαντικό μερίδιο— στηρίζεται πλέον αποκλειστικά σε ρωσικό αργό, μετά την απόσυρση άλλων προμηθευτών λόγω των ευρωπαϊκών και βρετανικών κυρώσεων.
Στον ιδιωτικό τομέα, η Reliance Industries, χειριστής του μεγαλύτερου διυλιστηρίου παγκοσμίως, δήλωσε ότι θα επεξεργάζεται οποιοδήποτε φορτίο φτάνει μετά τις 20 Νοεμβρίου στο πλαίσιο της συμφωνίας της με τη Rosneft, στο διυλιστήριο που εξυπηρετεί κυρίως την εγχώρια αγορά της Ινδίας.
Πηγή: Reuters