Μενού Ροή
Το διυλιστήριο πετρελαίου της Χάιφα στο Ισραήλ υπέστη ζημιές από πυραυλική επίθεση

Το πετρέλαιο ξεκίνησε την εβδομάδα με άνοδο, μετά από πυραυλική επίθεση του Ιράν που προκάλεσε ζημιές στο διυλιστήριο της Χάιφα στο Ισραήλ κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οδηγώντας σε μερικό κλείσιμο, σύμφωνα με αναφορές ισραηλινών μέσων ενημέρωσης, που σημείωσαν ότι η εγκατάσταση παρέμεινε σε λειτουργία.

Οι ζημιές, σύμφωνα με τον διαχειριστή του διυλιστηρίου της Χάιφα, την εταιρεία Bazan, ήταν τοπικές και εντοπίστηκαν σε αγωγούς και γραμμές μεταφοράς, σύμφωνα με το Times of Israel. Η ίδια πηγή πρόσθεσε ότι το Ιράν εκτόξευσε περίπου 40 πυραύλους προς την περιοχή της Χάιφα το βράδυ του Σαββάτου.

«Οι εγκαταστάσεις διύλισης συνεχίζουν να λειτουργούν, ενώ ορισμένες υποστηρικτικές μονάδες του συγκροτήματος έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας», ανέφερε η Bazan σε ανακοίνωσή της, σύμφωνα με το Argus.

Το Ισραήλ, από την πλευρά του, έπληξε δύο μονάδες επεξεργασίας φυσικού αερίου στο νότιο Ιράν και μία εγκατάσταση αποθήκευσης πετρελαίου στην Τεχεράνη, προκαλώντας πυρκαγιές σε δύο ή τρεις δεξαμενές αποθήκευσης.

Οι πυραυλικές επιθέσεις συνεχίζονται, με το Ιράν να στοχεύει το Τελ Αβίβ και τη Χάιφα, ενώ αυξάνονται οι ανησυχίες ότι η σύγκρουση θα κλιμακωθεί περαιτέρω, ενδεχομένως οδηγώντας σε διακοπή των ροών πετρελαίου μέσω των Στενών του Ορμούζ, από όπου διέρχονται καθημερινά πάνω από 20 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου προς εξαγωγή. Περαιτέρω ισραηλινές επιθέσεις στις ιρανικές πετρελαϊκές υποδομές θεωρούνται επίσης πολύ πιθανές.

«Αν διακοπούν οι εξαγωγές ιρανικού αργού, τα κινεζικά διυλιστήρια –οι μοναδικοί αγοραστές των ιρανικών βαρελιών– θα χρειαστεί να αναζητήσουν εναλλακτικές ποιότητες πετρελαίου από άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής και από τη Ρωσία», δήλωσε ο Ρίτσαρντ Τζόσγουικ, επικεφαλής ανάλυσης πετρελαίου βραχυπρόθεσμου ορίζοντα της S&P Global Commodity Insights, σύμφωνα με το Reuters.

«Αυτό θα μπορούσε επίσης να αυξήσει τα ναύλα και τα ασφάλιστρα των δεξαμενόπλοιων, να μειώσει τη διαφορά τιμής μεταξύ Brent και Dubai, και να πλήξει τα περιθώρια κέρδους των διυλιστηρίων, ιδιαίτερα στην Ασία», πρόσθεσε ο Τζόσγουικ.

Ήδη, πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων αρνούνται να στείλουν τα πλοία τους στον Περσικό Κόλπο και αποσύρουν όσα βρίσκονται εκεί, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Frontline –της μεγαλύτερης εταιρείας διαχείρισης δεξαμενόπλοιων στον κόσμο– να δηλώνει: «Το εμπόριο θα γίνει πιο αναποτελεσματικό και, φυσικά, η ασφάλεια έχει το τίμημά της.»

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας