Μενού Ροή
Αύξηση στα φορτία LNG που μεταφέρονται με φορτηγά - Γιατί η Πάτρα αναδεικνύεται σε κόμβο LNG

Αυξητικές τάσεις παρουσιάζει η υπηρεσία φόρτωσης LNG σε ειδικά βυτιοφόρα (LNG truck loading) που προσφέρει ο ΔΕΣΦΑ και για την οποία εμφανίζεται ολοένα και πιο έντονο ενδιαφέρον από την αγορά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 έκαναν χρήση της υπηρεσίας 39 φορτηγά μεταφέροντας 11.388 Μεγαβατώρες LNG, ποσότητα που εκτιμάται ότι μπορεί να καλύψει τις ετήσιες ενεργειακές ανάγκες σχεδόν 7.000 νοικοκυριών. Ιδιαίτερα ενθαρρυντική εξέλιξη, μάλιστα, είναι ότι καταγράφεται αύξηση των φορτίων από μήνα σε μήνα, καθώς τον Ιανουάριο του 2024 φορτώθηκαν 6 φορτία LNG, τον Φεβρουάριο 9  φορτία, ενώ τον Μάρτιο κατεγράφη εντυπωσιακό άλμα, αφού ο μήνας «έκλεισε» με συνολικά 20 φορτία

Με δεδομένο ότι στην εγχώρια αγορά οι υποδομές υποδοχής/κατανάλωσης LNG είναι σχετικά περιορισμένες,  τα περισσότερα φορτία κατευθύνθηκαν προς τις αγορές των Βαλκανίων. Η εικόνα ωστόσο αναμένεται να αλλάξει το αμέσως επόμενο διάστημα με τη σύνδεση των πρώτων ελληνικών βιομηχανιών, της Χαρτοποιίας Φθιώτιδας και της γαλακτοβιομηχανίας «Κολιός» στην περιοχή του Κιλκίς. Ενδιαφέρον φέρεται να έχουν εκφράσει και άλλες βιομηχανικές μονάδες.

Σημαντικός κόμβος LNG η Πάτρα

Την ίδια στιγμή, σε σημαντικό «κόμβο» LNG προγραμματίζεται να αναδειχθεί η πόλη της Πάτρας, όπου κατασκευάζεται από την enaon EDA δίκτυο διανομής φυσικού αερίου που θα τροφοδοτείται από δεξαμενή LNG (με τον απαραίτητο εξοπλισμό επαναεριοποίησης) που θα κατασκευαστεί στη ΒΙ.ΠΕ Πατρών. Το καύσιμο θα μεταφέρεται στις δεξαμενές μέσω truck loading. Την ίδια στιγμή, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αυξανόμενη χρήση του LNG τόσο στις βαριές οδικές μεταφορές όσο και στη ναυτιλία (κρουαζιερόπλοια),  κάτι που παραπέμπει σε περαιτέρω ανάπτυξη της υπηρεσίας φόρτισης.  Το βασικό κίνητρο είναι η σημαντική εξοικονόμηση που επιτυγχάνεται σε σχέση με το ντίζελ, αλλά και η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος που αποτελεί προτεραιότητα για τον κλάδο, με δεδομένο και τον σχεδιασμό για τη βαθμιαία ένταξη των μεταφορών στο σύστημα εμπορίας ρύπων.

Αναφορικά με τους χρήστες του LNG truck loading, πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η ΔΕΠΑ Εμπορίας που  πραγματοποίησε τον Μάρτιο πάνω από το 50% των ανεφοδιασμών. Το «παρών» στην εν λόγω αγορά δίνει και η Motor Oil, αλλά και η Blue Grid (που ανήκει στον όμιλο της Molgas) που προωθεί το πρώτο δίκτυο πρατηρίων LNG στην Ελλάδα με τέσσερις σταθμούς σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ιωάννινα.  Σύμφωνα με πληροφορίες, σε επαφές με τον ΔΕΣΦΑ για δέσμευση χρονοθυρίδων στην ειδική υποδομή που λειτουργεί στη Ρεβυθούσα βρίσκονται και άλλες εταιρείες.

Ο Σταθμός LNG Truck Loading που εγκαινιάστηκε στα τέλη του 2022 συνιστά την πρώτη ανάλογη εγκατάσταση στη Nοτιοανατολική Ευρώπη, καθιστώντας την Ελλάδα κόμβο ανεφοδιασμού και διανομής για την ευρύτερη περιοχή, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στην ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού, παρέχοντας τη δυνατότητα ανεφοδιασμού και σε γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, που δεν διαθέτουν υποδομές LNG μεγάλης κλίμακας. Η υποδομή  μπορεί να αξιοποιηθεί και για υπηρεσίες εφοδιασμού πλοίων (truck-to-ship bunkering), οχημάτων (truck-to-vehicle) ή ακόμη και για την προμήθεια απομακρυσμένων δικτύων διανομής, λειτουργώντας ως εικονικός αγωγός. LNG Αποτελεί δε το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας Small-Scale LNG στην Ελλάδα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας