Η Κίνα στοχεύει έως το 2030 περίπου το 50% της ηλεκτροπαραγωγής της να προέρχεται από μη ορυκτές πηγές ενέργειας, σύμφωνα με το νέο πενταετές ενεργειακό σχέδιο που δημοσιοποιήθηκε.
Ο στόχος αυτός αποτελεί σημαντική αύξηση σε σχέση με το 42,3% που είχε τεθεί για το 2025, επιβεβαιώνοντας την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης της χώρας.
Παράλληλα, η Κίνα επιδιώκει η αιολική και η ηλιακή ενέργεια να καλύπτουν πάνω από το 50% της εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030, έναντι περίπου 47% στο τέλος του 2025.
Ως η μεγαλύτερη παραγωγός ανανεώσιμης ενέργειας παγκοσμίως αλλά και ο μεγαλύτερος εκπομπός διοξειδίου του άνθρακα, η χώρα θέτει δεσμευτικό στόχο για μείωση της έντασης εκπομπών του ενεργειακού τομέα κατά πάνω από 10% στην επόμενη πενταετία.
Στο σχέδιο προβλέπεται επίσης αύξηση της δυναμικότητας αποθήκευσης ενέργειας εκτός αντλησιοταμίευσης στα 300 γιγαβάτ έως το 2030.
Στον τομέα του υδρογόνου, η παραγωγή από ανανεώσιμες πηγές αναμένεται να φτάσει τα 2 εκατομμύρια τόνους ετησίως έως το 2030, από πολύ χαμηλότερα επίπεδα σήμερα.
Το σχέδιο επαναβεβαιώνει ότι η κατανάλωση άνθρακα αναμένεται να κορυφωθεί έως το 2030, χωρίς όμως να προσδιορίζεται συγκεκριμένο ανώτατο επίπεδο.
Τέλος, γίνεται αναφορά και σε μελλοντικές τεχνολογίες, όπως οι διαστημικοί σταθμοί παραγωγής ενέργειας, που εξετάζονται ως πιθανή λύση για την τροφοδοσία μελλοντικών διαστημικών υποδομών τεχνητής νοημοσύνης.
Πηγή: Reuters