Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια, που πραγματοποιείται στη Βραζιλία, στοχεύει να αποδείξει πως τα βιοκαύσιμα επόμενης γενιάς μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα στα πιο απαιτητικά περιβάλλοντα λειτουργίας του ναυτιλιακού στόλου.
Πίσω από το εγχείρημα βρίσκεται η Maersk, η οποία δοκιμάζει ένα μίγμα καυσίμου με 10% αιθανόλη στις τεράστιες δίχρονες μηχανές ύψους τεσσάρων ορόφων των πλοίων της. Η τεχνολογική αυτή πρόκληση αποτελεί παγκόσμια πρωτιά, καθώς είναι η πρώτη φορά που η καύση της αιθανολης γίνεται σε κινητήρες ισχύος 60-70MW.
Η πρωτοβουλία αυτή έχει διττή σημασία: από τη μια πλευρά προωθεί την τεχνολογική καινοτομία στη χρήση καυσίμων χαμηλών εκπομπών και, από την άλλη, ανοίγει νέες αγορές για τη βιομηχανία αιθανόλης της Βραζιλίας. Η συγκεκριμένη παράγει περίπου 35 δισεκατομμύρια λίτρα ετησίως. Εάν το σύνολο του ναυτιλιακού κλάδου υιοθετούσε το συγκεκριμένο μείγμα, η παγκόσμια ζήτηση για αιθανόλη θα μπορούσε να φτάσει τα 50 δισεκατομμύρια λίτρα τον χρόνο. Με την κίνηση αυτη θα δημιουργείτο ένα νέο οικοσύστημα πράσινης ενέργειας για τον ναυτιλιακό κλάδο.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά