Μενού Ροή
δήμος Κηφισιάς
Το Μαθητικό Συνέδριο «Κλιματική Εκπαίδευση για την Κλιματική Ανθεκτικότητα» του δήμου Κηφισιάς

Με στόχο την ευαισθητοποίηση και την ενεργοποίηση των πολιτών απέναντι στα κρίσιμα ζητήματα της κλιματικής κρίσης, ο δήμος Κηφισιάς με συνδιοργανωτή το Πράσινο Ταμείο, πραγματοποίησε τη 2η Κλιματική Εβδομάδα (3-9/11), η οποία περιλάμβανε μία σειρά δράσεων και εκδηλώσεων, όπως Συνέδρια, Forum, Ημερίδες, παρουσιάσεις και ομιλίες. Η «αυλαία» της φετινής διοργάνωσης έπεσε με τις εργασίες του Μαθητικού Συνεδρίου «Κλιματική Εκπαίδευση για την Κλιματική Ανθεκτικότητα», παρουσία μαθητών και εκπαιδευτικών, εκπροσώπων της Πολιτείας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της επιστημονικής και της επιχειρηματικής κοινότητας.

Ο δήμαρχος Κηφισιάς Βασίλης Ξυπολυτάς, κατά την ομιλία του, υπογράμμισε τη σημασία της τεχνολογίας, επισήμανε ότι η κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει όλες τις πτυχές της ζωής και της εργασίας, αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του δήμου για την προώθηση της κλιματικής ευαισθητοποίησης και ανακοίνωσε ότι το σχολείο που φιλοξένησε το Συνέδριο έχει ενταχθεί στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Νew Epoch», μέσω του οποίου το 2ο Λύκειο Κηφισιάς θα μετατραπεί στο πρώτο κλιματικά ουδέτερο σχολείο.

Με τη διαπίστωση ότι αυτή η δράση του δήμου Κηφισιάς «δεν είναι μια απλή πρωτοβουλία, αλλά δήλωση ευθύνης από σχολεία, δήμους και κοινωνία των πολιτών, που στέλνει μήνυμα ελπίδας» άνοιξε την ομιλία του ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Παύλος Μαρινάκης, ο οποίος στη συνέχεια τόνισε, μεταξύ άλλων, πως η κλιματική κρίση είναι ήδη παρούσα και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της ανθρωπότητας, με φαινόμενα που αλλάζουν και επηρεάζουν την καθημερινότητά μας. Υπογράμμισε τη σημασία της δράσης των μικρών κοινοτήτων, ιδιαίτερα μαθητών και φοιτητών, ως κινητήρια δύναμη αλλαγών και τέλος πρόσθεσε πως η αντιμετώπιση της κρίσης απαιτεί δράση μέσα από πρόληψη, καινοτόμες πρωτοβουλίες και βελτιώσεις και παράλληλα συντονισμένη επικοινωνία όλων των φορέων.

Η υπουργός Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, στο σύντομο χαιρετισμό της, τόνισε ότι η κλιματική εκπαίδευση είναι κρίσιμη για τον κόσμο του «αύριο». Όπως είπε, αυτός είναι και ο λόγος που η κυβέρνηση μεριμνά, για την ένταξη από το Δημοτικό της εκπαίδευσης σε δεξιότητες και περιβαλλοντικά ζητήματα. Τέλος, εξήρε τη συνεργασία εκπαιδευτικών και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ως παράδειγμα συνέργειας, που ενισχύει τη συμμετοχή των μαθητών σε δράσεις για το περιβάλλον.

Στο Μαθητικό Συνέδριο μίλησαν προσκεκλημένοι εισηγητές, ενώ μαθητές από σχολεία του δήμου συμμετείχαν σε 9 παράλληλες Συνεδρίες με επιμερισμένες θεματικές ενότητες και αντάλλαξαν απόψεις, παρουσίασαν ψηφιακό υλικό, συζήτησαν ιδέες και διατύπωσαν τις τελικές τους προτάσεις, με βάση τα συμπεράσματα των επιμέρους συνεδριών. Βασικό συμπέρασμα ήταν πως η κλιματική εκπαίδευση αποτελεί ένα κρίσιμο εργαλείο για τη διαμόρφωση ενεργών και υπεύθυνων πολιτών και για την ενίσχυση της κλιματικής ανθεκτικότητας στα σχολεία. Ωστόσο, καθοριστικό παράγοντα στην επίτευξη αυτής της προσπάθειας αποτελεί η στενή συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικής κοινότητας, τοπικής αυτοδιοίκησης και επιστημόνων.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας