Μενού Ροή
Motor Oil: Πώς η Ρεβυθούσα θα ενισχύσει τον περιφερειακό της ρόλο ως κόβου με γεωπολιτική σημασία;

Πακέτο προτάσεων για την ενίσχυση του ρόλου της Ρεβυθούσας, ως περιφερειακού κόμβο φυσικού αερίου σε Βαλκάνια και Ανατολική Ευρώπη, μέσα από απλούστευση διαδικασιών στη χρήση του τερματικού σταθμού, δημιουργία δευτερογενούς αγοράς κ.τ.λ. καταθέτει η Motor Oil στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης της ΡΑΑΕΥ για τον προγραμματισμό LNG 2026–2030 του ΔΕΣΦΑ. 

Συγκεκριμένα στο πλαίσιο δημόσιας διαβούλευσης που διενήργησε η ΡΑΕΕΥ επί της πρότασης του ΔΕΣΦΑ για τον ετήσιο προγραμματισμό LNG 2026-2030, η Motor Oil με δεδομένη και την αύξηση των φορτίων από τις ΗΠΑ ζητεί την απλοποίηση των διαδικασιών αναφορικά με τη χρήση της Ρεβυθούσας, την ενεργοποίηση δευτερογενούς αγοράς LNG, την παροχή πρόσθετης ευελιξίας στους χρήστες, καθώς και ορθολογικά επίπεδα κόστους.

Η ΜΟΗ επισημαίνει, μάλιστα, ότι πλέον οι εισαγωγές LNG στην Ελλάδα μέσω της Ρεβυθούσας, προέρχονται κυρίως από τις ΗΠΑ και ως εκ τούτου θα πρέπει να αλλάξουν οι προδιαγραφές με βάση τις οποίες λειτουργεί ο τερματικός σταθμός. Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμός της Ρεβυθούσας κατασκευάστηκε και λειτούργησε για μακρό χρονικό διάστημα προκειμένου να αποτελέσει εναλλακτική πηγή τροφοδοσίας της χώρας με υγροποιημένο φυσικό αέριο από την Αλγερία.

Δευτερογενής αγορά

Επίσης, η Motor Oil επισημαίνει την ανάγκη θέσπισης μιας δευτερογενούς αγοράς για τις συναλλαγές LNG, προτείνοντας ταυτόχρονα την επιμήκυνση της περιόδου εκφορτώσεων και την αναθεώρηση των προδιαγραφών για τα φορτία LNG.

Όπως αναφέρει στην επιστολή της, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης,  η περιορισμένη διαθεσιμότητα slots έως και το 2030, λόγω υπερδέσμευσης από ελάχιστους «παίκτες» της εγχώριας αγοράς, αναδεικνύεται σε κομβικό ζήτημα αφού ορθώνονται εμπόδια στην ελεύθερη πρόσβαση για άλλες εταιρίες. Έτσι η Motor Oil προτείνει τη δημιουργία μιας διαφανούς δευτερογενούς αγοράς LNG, με την εφαρμογή συγκεκριμένων κανόνων από τον ΔΕΣΦΑ και η οποία θα άρει τους υφιστάμενους περιορισμούς σχετικά με την ευελιξία εισαγωγής φορτίων και τη διαχείριση αποθεμάτων.

Επίσης προτείνει την απλούστευση διαδικασιών εκχώρησης δυναμικότητας ακόμα και σε ενδοημερήσια βάση, καθώς και τη δυνατότητα να πραγματοποιούν συναλλαγές μεταξύ τους οι χρήστες. Σύμφωνα με τη Motor Oil οι συμμετέχοντες θα πρέπει να μπορούν να εκχωρούν την αναξιοποίητη δυναμικότητα αεριοποίησης προς τον ΔΕΣΦΑ, ο οποίος με τη σειρά του να την διαθέτει εκ νέου στη δευτερογενή αγορά.

Όπως τονίζεται στην επιστολή, απαιτείται να επανεξεταστούν τα προκαθορισμένα διαστήματα αεριοποίησης (13 ή 18 ημερών), τα οποία οδηγούν σε υπερδέσμευση δυναμικότητας και κατά συνέπεια σε υπερβολικές χρεώσεις προς τους χρήστες, δεδομένου ότι η αξιοποίησή τους υπολείπεται του 50% των πραγματικών αναγκών.

Τέλος η εταιρεία κάνει λόγο για ανάγκη προσαρμογής από τον διαχειριστή των προδιαγραφών LNG, δεδομένου ότι η πλειοψηφία των όγκων αφορά σε αμερικανικά φορτία. Όπως αναφέρει, ο υφιστάμενος συντελεστής (ανώτερης θερμογόνου δύναμης) που ορίζεται στα 6,77 MWh/m3 έχει υπολογιστεί βάσει της σύστασης φορτίων Αλγερινής προέλευσης. Ως εκ τούτου, η Motor Oil προτείνει την αναπροσαρμογή του, προκειμένου να αντανακλά την πραγματική σύσταση των φορτίων που εκφορτώνονται στο σύστημα -που προέρχονται κυρίως από τις ΗΠΑ- και ο οποίος προσεγγίζει τις 6,65 MWh/m3.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας