Μενού Ροή
terna
Γ. Περιστέρης: Γιατί ξεχωρίζει και αντέχει ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα

«Η ΓΕΚ Τέρνα είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών από το 1969 και αποτελεί παράδειγμα εταιρείας που με συνέπεια αξιοποιεί τις δυνατότητες χρηματοδότησης που παρέχει η κεφαλαιαγορά, έχοντας αντλήσει συνολικά από το 1999 κεφάλαια 1,64 δισ. ευρώ μέσω έκδοσης νέων μετοχών ή ομολογιών».

Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα κ. Γιώργος Περιστέρης στην τελετή έναρξης διαπραγμάτευσης του ομολογιακού δανείου της εταιρείας στην Κύρια Αγορά του ελληνικού χρηματιστηρίου.

Παράλληλα, σημείωσε πως «σε ό,τι αφορά στις ομολογιακές εκδόσεις, η ΓΕΚ Τέρνα έχει προχωρήσει έως σήμερα στην έκδοση τεσσάρων ομολόγων, συνολικής αξίας 1,64 δισ. ευρώ. Θα επενδύσουμε τα κεφάλαια που αντλήσαμε μαζί με δικά μας διαθέσιμα σε κρίσιμους τομείς της ελληνικής οικονομίας, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της απασχόλησης και στη μεγέθυνση του ΑΕΠ. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο τομέας των υποδομών και οι σχετικές επενδύσεις διαθέτουν ιδιαίτερα ισχυρή πολλαπλασιαστική επίδραση στην ελληνική οικονομία» σημείωσε ο κ. Περιστέρης.

Από την πλευρά της, η κα Πηνελόπη Λαζαρίδου, Γενική Διευθύντρια Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών, Εντεταλμένη Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα, ανέφερε: «Η ομολογιακή έκδοση της ΓΕΚ Τέρνα προσέλκυσε προσφορές 1,2 δισ. ευρώ – το υψηλότερο ποσό που έχει καταγραφεί από την έναρξη λειτουργίας της αγοράς ομολόγων του Χρηματιστηρίου Αθηνών – με τις εγγραφές μόνο των ιδιωτών επενδυτών να ξεπερνούν τις 16.000.

Το εντυπωσιακό ενδιαφέρον οδήγησε σε υπερκάλυψη του τίτλου κατά 2,4 φορές. Η εμπιστοσύνη του επενδυτικού κοινού επιβεβαιώνει την ηγετική θέση της ΓΕΚ Τέρνα στις υποδομές και τα utilities, την υψηλή επενδυτική αναγνωρισιμότητά της, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί την αναντίρρητη δέσμευσή μας για συνέχιση της αναπτυξιακής πορείας του ομίλου και των stakeholders του».

Τα μεγέθη του 1ου εξαμήνου 2025 και η συνέχεια

Θυμίζουμε πως στο πρώτο εξάμηνο του 2025, ο κύκλος εργασιών της ΓΕΚ Τέρνα ανήλθε στα 1,956 δισ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο κατά 44% σε ετήσια βάση, ενώ η λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένο EBITDA) σημείωσε άνοδο 84% στα 317 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο να βελτιώνεται στο 16% από 12%.

Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 68 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο κατά 24%, με τα κέρδη ανά μετοχή να διαμορφώνονται στα 0,68 ευρώ. Κύριος μοχλός ανάπτυξης αναδείχθηκε ο τομέας των παραχωρήσεων, με τα έσοδα να ανέρχονται σε 259 εκατ. ευρώ και το προσαρμοσμένο EBITDA να διπλασιάζεται στα 167 εκατ. ευρώ, χάρη στην αυξημένη κυκλοφορία στους αυτοκινητοδρόμους και τη σημαντική συμβολή της Αττικής Οδού, που μόνο στο εξάμηνο προσέφερε 89 εκατ. ευρώ κερδοφορίας.

Ισχυρή ήταν και η επίδοση του κατασκευαστικού τομέα, με έσοδα 813 εκατ. ευρώ (+41%) και λειτουργική κερδοφορία 89 εκατ. ευρώ (+49%), στηριζόμενος σε ένα ανεκτέλεστο έργων 6,9 δισ. ευρώ, που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω με νέα έργα εντός και εκτός Ελλάδας.

Παράλληλα, ο ενεργειακός τομέας παρουσίασε θεαματική αύξηση εσόδων κατά 92%, στα 899 εκατ. ευρώ, με το προσαρμοσμένο EBITDA να ανέρχεται σε 71 εκατ. ευρώ, επωφελούμενος από την άνοδο των τιμών φυσικού αερίου, τη δοκιμαστική λειτουργία της νέας μονάδας στην Κομοτηνή και στρατηγικές κινήσεις, όπως η σύμπραξη με τη Motor Oil.

Επενδυτικό πρόγραμμα – μαμούθ

Ο όμιλος «τρέχει» ένα επενδυτικό πρόγραμμα που αγγίζει τα 10 δισ. ευρώ, ενώ διαθέτει ανεκτέλεστο έργων πάνω από 7 δισ. ευρώ, μακράν το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.

Ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα είναι ο κορυφαίος «παίκτης» στις κατασκευές στη χώρα μας, έχοντας μερικά από τα μεγαλύτερα έργα όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, την Εγνατία Οδό, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Θέρετρο (IRC) στο Ελληνικό, είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας για το έργο ΣΔΙΤ του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ενώ συμμετέχει σε δεκάδες άλλα έργα.

Παράλληλα, είναι ο απόλυτος leader στην Ελλάδα και ένας εκ των πολύ σημαντικών «παικτών» σε πανευρωπαϊκό επίπεδο στον τομέα των παραχωρήσεων και της εκμετάλλευσης οδικών αρτηριών, μετά και την απόκτηση της Αττικής Οδού, που αποτελεί τον εμπορικότερο οδικό άξονα της Ελλάδας και έναν από τους πλέον εμπορικούς στην Ευρώπη.

Πιστοληπτική Αξιολόγηση

Θυμίζουμε πως η εταιρεία έχει πρόσφατα αξιολογηθεί με διαβάθμιση «ΑΑ» από τον οίκο ICAP CRIF Ratings, κάτι που υποδηλώνει πολύ χαμηλό πιστωτικό κίνδυνο και υψηλή ικανότητα κάλυψης υποχρεώσεων ακόμη και σε δυσμενείς συνθήκες. Η αξιολόγηση στηρίζεται στο διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του ομίλου – με έμφαση στην έναρξη της 25ετούς παραχώρησης της Αττικής Οδού – στην υψηλή ρευστότητα, στο ανεκτέλεστο έργων και στην ισχυρή παρουσία στους τομείς ενέργειας, υποδομών και κατασκευών, που αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα για την Ελλάδα και την Ε.Ε.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας