Μενού Ροή
Ανθεκτική η αγορά καυσίμων - Το “πρατήρια μιας στάσης” και στοίχημα της Coral για “παραγωγή αξίας” στη Shell

Το πλάνο για ένα πρατήριο καυσίμων όπου ο “οδηγός θα μπορεί να κάνει refresh στον εαυτό του όχι μόνο αμάξι”, όπως, χαρακτηριστικά είπε, η  Κίρκη Καλατζή, Γενική Διευθύντρια της Coral Α.Ε. – Shell Licensee, περιέγραψε η διοίκηση της  θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil, κατά την παρουσίαση στα ΜΜΕ, του νέου προγράμματος το Shell GO+, του ανανεωμένου προγράμματος επιβράβευσης, που υπόσχεται, όπως λέει, να κάνει κάθε επίσκεψη στα πρατήρια Shell ακόμη πιο απολαυστική, προσφέροντας πόντους, προνόμια, διαγωνισμούς και αποκλειστικές συνεργασίες, τόσο στα πρατήρια Shell όσο και μέσω της εφαρμογής Shell GO+ app.

Ουσιαστικά αυτό που κατέγραψε, με την περιγραφή των νέων προσφερόμενων υπηρεσιών, η διοίκηση της Coral, που “τρέχει” τις  επιχειρηματικές δραστηριότητες της Shell στην Ελλάδα, είναι μια προσπάθεια μετασχηματισμού των 370  ιδιολειτουργούμενων, αρχικά. αλλά και των 425 πρατηρίων συνεργατών, σε “σημεία μιας στάσης”, όπου προσφέρονται, με αφορμή τον κάθε είδους ενεργειακό ανεφοδιασμό, που ειδικά με τη φόρτιση των αυτοκινήτων σήμερα, κρατά έως και μισή ώρα, μια σειρά από υπηρεσίες. 

Η προίκα των εξαγορών

Άλλωστε, ήδη,  η μητρική η Motor Oil με ένα “κύμα” εξαγορών έχει διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών, που ξεκινά από την αλυσίδα αξίας των καυσίμων, την πράσινη ενέργεια με αναφορά και στη λιανική, την κυκλική οικονομία και την αξιοποίηση ορυκτελαίων, μαγειρικών ελαίων κτλ., αλλά και την καφεστίαση (Taresso) μέχρι τη μικρή λιανική.

Με αυτόν τον τρόπο η μητρική “εφοδιάζει” τους κλάδους εμπορίας, τη Coral και την Avin για την επόμενη μέρα, χτίζοντας συμπληρωματικές υπηρεσίες. Σε αυτό το πλαίσιο, εκτός από τα καύσιμα και τα λιπαντικά, αναπτύσσονται υποδομές όπως mini markets, καφέ, πλυντήρια, φαρμακεία και σημεία εστίασης – είτε εντός των πρατηρίων είτε σε αυτόνομα σημεία. Στην κατεύθυνση αυτή στρατηγικής σημασίας είναι η επένδυση του ομίλου στη μικρή λιανική με την πρόσφατη εξαγορά των καταστημάτων της αλυσίδας Twenty 4 Shopen.

Η μικρή λιανική 

Στο μεταξύ, με 25 καταστήματα μίνι μάρκετ, τα οποία δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό αν θα έχουν brand Smartshop που λειτουργεί στα πρατήρια αλλά και αυτόνομα με δύο καταστήματα στη Νέα Σμύρνη και στην Ηλιούπολη, ο όμιλος στοχεύει στη μικρή λιανική. «Δοκιμάζουμε και μέσα και έξω από το πρατήριο και οι επιδόσεις είναι αυτές που θα καθορίσουν το πώς θα εξελιχθεί το κομμάτι της μικρής λιανικής» επεσήμαναν τα στελέχη της εταιρείας.  Η επένδυση στα convenience stores σε συνδυασμό με την επέκταση της Motor Oil μέσω των θυγατρικών της στον χώρο του καφέ – και συγκεκριμένα με την Taresso, στην οποία κατέχει το 60% – αποτυπώνει τη στρατηγική στροφή προς ένα ευρύτερο οικοσύστημα υπηρεσιών. Ήδη, περισσότερα από 130 πρατήρια Shell διαθέτουν σημεία καφέ, ενώ από τα 791 σημεία του δικτύου, τα 370 είναι ιδιολειτουργούμενα και διαθέτουν χώρους μικρής λιανικής ενώ σε 220 υπάρχουν πλυντήρια. Σε κάθε νέο πρατήριο προβλέπεται πλέον η ανάπτυξη εγκαταστάσεων όπως mini markets, καφέ και πλυντήρια, ώστε να προσφέρεται μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία στον καταναλωτή και να αξιοποιείται ο χρόνος παραμονής στο σημείο.

Η αξία ανά τετραγωνικό μέτρο

Έτσι, μπορεί να αξιοποιηθεί ο χρόνος, να “αυγατίσει” η παραγόμενη αξία στους συχνά μεγάλους εμπορικούς χώρους ενός πρατηρίου και να βελτιστοποιηθεί το μίγμα κερδοφορίας, που ειδικά στα υγρά καύσιμα είναι συμπιεσμένη. 

Ουσιαστικά ο στόχος της Coral για τα πρατήρια Shell, αλλά ομολογουμένως και άλλων εταιρειών στον κλάδο, είναι να προωθηθεί ο μετασχηματισμός των παραδοσιακών “βενζινάδικων”, όχι σε “μαγαζιά στα σύννεφα”, όπως λέει η Λίνα Νικολακοπούλου, στο γνωστό τραγούδι του Μπρέγκοβιτς, αλλά σε εμπορικούς χώρους, όπου αναπτύσσεται ολιστική υπηρεσία λιανικής, ακόμη και καφεστίασης. 

Ειδικά, δε, σε πρατήρια μεγάλα όπου υπάρχει άπλετος χώρος στάθμευσης και βέβαια ευκολία πρόσβασης. Βέβαια στην Ελλάδα, με δεδομένη την υψηλή, ακόμη και τώρα, μετά τον περιορισμό του αριθμού πρατηρίων, πυκνότητα του δικτύου, την ύπαρξη πολλών σταθμών καυσίμων εντός του αστικού χώρου, συχνά, σε περιορισμένα τετραγωνικά, τα μοντέλα αυτά δεν μπορεί να εφαρμοστούν, καθολικά, όπως συμβαίνει π.χ. σε άλλες χώρες, όπως η Κροατία, όπου κι εκεί η Coral έχει την ευθύνη των σημάτων της Shell. 

Gastro bar το βενζινάδικο

Στη βαλκανική χώρα, αλλά κι αλλού, τα πρατήρια είναι μεγάλοι σταθμοί στις παρυφές των πόλεων, συνήθως, όπου μάλιστα, υπάρχει σε πλήρη ανάπτυξη η έννοια του gastro κάτι μεταξυ σε … gas και restaurant, με γρήγορο αλλά επώνυμο φαγητό.  Κάτι που στην Ελλάδα, για ψαγμένους ρέκτες της γαστρονομίας, υπάρχει, μόνο, σε καντίνες και ‘κρυφά” μέρη ανά την επικράτεια, κοντά ή μέσα σε βενζινάδικα. 

 Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Λευτέρης Ιατρόπουλος, διευθυντής πωλήσεων του δικτύου λιανικής της Coral «παρά τις αλλαγές που συντελούνται στην αγορά, τα υγρά καύσιμα έχουν αντοχές και θα τραβήξουν το άρμα για πολλά χρόνια ακόμη. Ωστόσο ως εταιρεία επιδιώκουμε να δώσουμε επιπλέον αξία στο χρόνο που μας αφιερώνει ο πελάτης».

Η διεθνή εμπειρία

Πάντως, διεθνώς, η Shell στοχεύει το 50% των κερδών κάθε σημείο της να έρχεται από δραστηριότητες, πέραν τον καυσίμων, κάτι που όμως στην Ελλάδα, είναι πολύ μακριά από το να γίνει πράξη, μια και η αγορά καυσίμων είναι πολύ ανθεκτική, όπως αναφέρθηκε, αλλά και η δομής των δικτύων λιανικής, όπως προαναφέρθηκε, πολύ διαφορετική από τις άλλες χώρες της Ευρώπης κι όχι μόνο.

Το λαθρεμπόριο

Στο φόντο αυτό παραμένει κομβικό, όπως ανέφεραν στο περιθώριο της χθεσινής ενημέρωσης τα στελέχη της Coral, η συνέχιση της μάχης κατά του λαθρεμπορίου που διεξάγουν οι αρχές. Όπως τονίζεται φαίνεται να υπάρχει η σχετική βούληση για αντιμετώπιση του ενδημικου φαινομένου που οδηγεί σε αδιέξοδο τις νόμιμες επιχειρήσεις εμπορίας καυσίμων. Πάντως και χθες υπήρξε συνάντηση  στο Πρωθυπουργικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη με τον επικεφαλής του Πρωθυπουργικού Γραφείου, Μιχάλη Μπεκίρη και του συμβούλου Ιωάννη Παπαγεωργίου και του Προέδρου ΠΟΠΕΚ Θεμιστοκλη Κουρτζή, του Προέδρου ΕΝΒΕΘ Χρήστου Σταυράκη & του Αντιπροέδρου της  ΕΝ.ΒΕ.Θ Αλέξανδρου Μελίδη.

Το πρόγραμμα

Με αυτά τα δεδομένα αγοράς η  Coral Α.Ε. – Shell Licensee παρουσίασε χθες το Shell GO+, με το μήνυμα «Σκέψου περισσότερα».

Με βάση τη σχετική ανακοίνωση, “το πρόγραμμα επιβράβευσης της Coral Α.Ε. – Shell Licensee έχει μία επιτυχημένη πορεία 23 χρόνων, ξεκινώντας το 2001 ως Shell Smart Club – το πρώτο πρόγραμμα ανταμοιβής στην ελληνική αγορά καυσίμων. Από τον Δεκέμβριο του 2024 ξεκινάει μια νέα εποχή ως Shell GO+, λειτουργώντας με κοινά χαρακτηριστικά και στα πρατήρια της εταιρείας στην Κύπρο.

Τα μέλη του Shell GO+ μπορούν να:

  • Κερδίζουν πόντους με κάθε αγορά καυσίμων, προϊόντων ή υπηρεσιών στα πρατήρια Shell και μέσω συνεργατών του προγράμματος.

  • Εξαργυρώνουν πόντους για εκπτώσεις ή δώρα στα πρατήρια Shell ή στο e-shop allSmart.gr.

  • Συμμετέχουν σε διαγωνισμούς, προωθητικές ενέργειες και gamified εμπειρίες όπως τα «Spin to Win» και «Count to Win».

  • Επωφελούνται από στρατηγικές συνεργασίες με εταιρείες όπως η nrg, το Cosmote Deals For You, και άλλες.

Η εγγραφή στην εφαρμογή Shell GO+ γίνεται εύκολα και γρήγορα μέσω smartphone. Tα νέα μέλη με άυλη κάρτα ή  τα μέλη που συνδέουν την υφιστάμενη πλαστική κάρτα τους για 1η φορά στο app κερδίζουν 200 πόντους μετά την πρώτη τους συναλλαγή σε ένα πρατήριο Shell.

Γιατί το Shell GO+ ξεχωρίζει;

  • Είναι προσωποποιημένο: Μέσω του app, οι πελάτες βλέπουν τις δικές τους προσφορές, πόντους και ανταμοιβές.
  • Είναι πλούσιο σε δυνατότητες: Δεν περιορίζεται μόνο στην αγορά καυσίμων. Ανταμείβει την αγορά προϊόντων στα καταστήματα ευκολίας, τις υπηρεσίες πλυσίματος, τον καφέ ή το σνακ, ακόμα και την αγορά υγραερίου και πετρελαίου θέρμανσης.
  • Είναι ευέλικτο: Οι πόντοι μπορούν να εξαργυρωθούν είτε στα πρατήρια, είτε στο ηλεκτρονικό κατάστημα allSmart.gr, που προσφέρει περισσότερες από 40.000 επιλογές προϊόντων.
  • Είναι διασκεδαστικό και καινοτόμο: Ενσωματώνει στοιχεία gamification, όπως το Spin to Win και το Count to Win, προσφέροντας επιπλέον επιβραβεύσεις που ενισχύουν τη σύνδεση του πελάτη με το brand.
  • Είναι φιλικό στη χρήση: Μέσα από την  εφαρμογή Shell GO+, τα μέλη έχουν ανά πάσα στιγμή τον πλήρη έλεγχο των πόντων και των ανταμοιβών τους, ενημερώνονται για όλες τις ισχύουσες προσφορές, εντοπίζουν το πλησιέστερο πρατήριο Shell που εξυπηρετεί τις ανάγκες τους και μοιράζονται την άποψή τους μετά από κάθε επίσκεψη.
  • Αποτελεί μια δυναμική πλατφόρμα για τη σύναψη νέων στρατηγικών συνεργασιών με στόχο να προσφέρουμε επιπρόσθετη αξία και μοναδικές εμπειρίες στους καταναλωτές.

Σφραγίζοντας την πρωτοβουλία η κα Κίρκη Καλατζή, Γενική Διευθύντρια της Coral Α.Ε. – Shell Licensee δήλωσε σχετικά:

«Το Shell GO+ δεν είναι απλώς ένα πρόγραμμα επιβράβευσης. Είναι μια ολοκληρωμένη εμπειρία που βασίζεται στις ανάγκες του σύγχρονου οδηγού και ενσωματώνεται πλήρως στην καθημερινότητά του. Στόχος του προγράμματος είναι να επιβραβεύει σταθερά την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των πελατών, προσφέροντας πραγματική αξία σε κάθε επίσκεψη στα πρατήρια Shell. Από τη συλλογή πόντων μέσω πρατηρίων, e-commerce και στρατηγικών συνεργασιών, μέχρι την άμεση εξαργύρωση και τη συμμετοχή σε φιλανθρωπικές δράσεις, όπως η στήριξη του The Love Van, το πρόγραμμα ενισχύει την αφοσίωση και προσφέρει αξία σε κάθε επαφή του πελάτη με το brand.»

Οι τρεις πυλώνες της Motor Oil 

Επίσης,  η Κίρκη Καλαντζή παρουσιάζοντας τη γενικότερη στρατηγική της Motor Oil, είπε ότι αυτή βασίζεται σε τρεις άξονες. Ο πρώτος είναι τα υγρά καύσιμα μέσω των εμπορικών εταιριών Coral και Avin αλλά και του σύγχρονου διυλιστηρίου των Αγίων Θεοδώρων, που θα συνεχίσουν να προσθέτουν αξία στον όμιλο και τις επόμενες δεκαετίες. Ο δεύτερος άξονας είναι οι ΑΠΕ στο πλαίσιο και της ενεργειακής μετάβασης όπου ο όμιλος διαθέτει τη δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα ανάπτυξης πράσινων έργων στη χώρα. Και βεβαίως ο τρίτος άξονας είναι η κυκλική οικονομία.   

Η Coral Α.Ε. – Shell Licensee

Να σημειωθεί ότι τον Ιούνιο του 2010, η Motor Oil, απέκτησε όλες στις επιχειρηματικές δραστηριότητες της Shell στην Ελλάδα. Μετά την εξαγορά, η Shell Hellas Α.Ε., που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1926, μετονομάστηκε σε Coral Α.Ε. Διαθέτοντας περισσότερα από 900 πρατήρια που δραστηριοποιούνται με το εμπορικό σήμα Shell. Το 2022 βγήκαν στην Ελληνική αγορά τα νέα και βελτιωμένα καύσιμα Shell V-Power με 100% καθαριστική δράση. Συνολικά η εταιρεία αγγίζει μερίδιο αγοράς στα καύσιμα κίνησης 23% αποτελώντας πάντοτε την 1η επιλογή του πελάτη και του συνεργάτη. Ο αριθμός των απασχολουμένων της εταιρείας ξεπερνά τα 320 άτομα.  Κύριες δραστηριότητες της εταιρείας είναι η διανομή και εμπορία μιας ευρείας γκάμας πετρελαιοειδών προϊόντων, όπως βενζίνη, πετρέλαιο και λιπαντικά, μέσω του δικτύου των πρατηρίων της. Παράλληλα οι δραστηριότητές της καλύπτουν και τον εμπορικό τομέα, τα χημικά καθώς και τη ναυτιλία.  

H Coral συμμετέχει κατά 100% στις εταιρείες ΕΡΜΗΣ Α.Ε.Μ.Ε.Ε. και ΜΥΡΤΕΑ Α.Ε. οι οποίες εκμεταλλεύονται πρατήρια και στην CORAL PRODUCTS AND TRADING η οποία δραστηριοποιείται στην εμπορία πετρελαιοειδών. Επίσης η Coral συμμετέχει με ποσοστό 37,5% στην εταιρεία διαχείρισης εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών RAPI A.E. και με ποσοστό 49% στην εταιρεία εμπορίας αεροπορικών καυσίμων Shell & MOH Aviation Fuels A.E. Η Coral δραστηριοποιείται από το 2017 στην αγορά λιανικής εμπορίας της Κύπρου μέσω της θυγατρικής της Coral Energy Products Cyprus Limited η οποία λειτουργεί 41 πρατήρια. Παρομοίως, η Coral δραστηριοποιείται από το 2018 στην αγορά της Σερβίας μέσω της θυγατρικής της Coral SRB d.o.o Beograd η οποία λειτουργεί 11 πρατήρια. Επίσης τον Ιανουάριο του 2021 η Coral ξεκίνησε την δραστηριότητά της στην Κροατική αγορά, διαθέτοντας πλέον 34 πρατήρια. Παράλληλα, από τον Απρίλιο του 2021 η Coral Fuels DOOEL Skopje λειτουργεί 4 πρατήρια καυσίμων στη Βόρεια Μακεδονία. Επιπροσθέτως η Εταιρεία έχει ένα από τα πιο δυναμικά προγράμματα loyalty της αγοράς, με παραπάνω από 1 εκατομμύριο συνδρομητές και πάνω από 20 χρόνια λειτουργίας.

Το 2022 συνεχίστηκε η τοποθέτηση ηλεκτροφορτιστών σε πρατήρια πόλεως, εκτός από αυτά των αυτοκινητοδρόμων που έχουν ήδη εξοπλιστεί από το 2020, δίνοντας την δυνατότητα στους πελάτες να εφοδιάζουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα σε 84 συνολικά πρατήρια μας και 24 πρατήρια συνεργατών σε όλη την χώρα. Αναπτύσσεται, επίσης, το δίκτυο της εταιρείας σε εγκαταστάσεις υγραερίου με συνολικό αριθμό 98 ιδιολειτουργούμενων πρατήριων που προσφέρουν Autogas.

Όπως αναφέρεται, η καθημερινή λειτουργία της εταιρείας χαρακτηρίζεται από την απαρέγκλιτη τήρηση των Γενικών Επιχειρησιακών Αρχών και του κώδικα δεοντολογίας,  που στοχεύουν μεταξύ άλλων στην εφαρμογή της αρχής της αειφόρου ανάπτυξης, στην ανάπτυξη ενός πλαισίου για την υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον, στη συμμόρφωση με την ισχύουσα νομοθεσία και στην ανάπτυξη και υλοποίηση ενός διαρκούς προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που αφουγκράζεται τα σύγχρονα αιτήματα και τις ανάγκες της κοινωνίας μας. 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας