Το βαρύ φορτίο “ανάταξης” του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) ξεκινά να “σηκώνει” στους “ώμους” της η ΑΑΔΕ, με την ενεργοποίηση ειδικής Ομάδας Διοίκησης Έργου, με τη συμμετοχή 17 γενικών διευθυντών και διευθυντών που έχει στόχο να ελέγξει τα διαθέσιμα στοιχεία και να βάλει σε νέα ρότα τη ροή παροχής τρων επιδοτήσεων.
Έτσι με απόφαση που υπέγραψε χθες, ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής, η ειδική Ομάδα Διοίκησης Έργου που συγκροτείται, που περιλαμβάνει τους επικεφαλής όλων των κρίσιμων γενικών διευθύνσεων της ΑΑΔΕ: από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και τους φορολογικούς ελέγχους, μέχρι τα Τελωνεία και το Γενικό Χημείο του Κράτους, θα αποκτήσει άμεση, πλήρη και απρόσκοπτη πρόσβαση σε κάθε κτιριακή υποδομή, ηλεκτρονική εφαρμογή και πληροφοριακό σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ. Πλέον η ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο θα μπορεί να ελέγχει αιτήσεις επιδοτήσεων, συμβάσεις, ροές χρήματος και με αυτόν τον τρόπο θα προσπαθήσει να αποκαταστήσει όρους νομιμότητας σε μια κομβική λειτουργία δημόσιου φορέα για τη διατήρηση έστω της αγροτικής παραγωγής που έχει απομείνει στη χώρα.
Να σημειωθεί ότι με βάση την απόφαση, η Ομάδα θα υποβάλει μηνιαίες αναφορές προόδου, καταγράφοντας κινδύνους και προβλήματα. Έργο της, όπως περιγράφεται στην απόφαση, είναι ο σχεδιασμός και ο συντονισμός για την «άμεση, πλήρη και απρόσκοπτη πρόσβαση» της ΑΑΔΕ σε κάθε πτυχή της λειτουργίας του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. Δηλαδή η ΑΑΔΕ θα μπορεί να ελέγχει:
- κτιριακές εγκαταστάσεις, αποθήκες και αρχεία, είτε για την πληροφοριακή υποδομή του Οργανισμού.
- κάθε ηλεκτρονική εφαρμογή ή πληροφοριακό σύστημα που χρησιμοποιεί ο ΟΠΕΚΕΠΕ για τη διανομή των ενισχύσεων.
- κάθε διαθέσιμη πληροφορία από δημόσια ή ιδιωτικά έγγραφα, συμβάσεις, email, δικαιολογητικά και στοιχεία που βρίσκονται στην κατοχή όχι μόνο του Οργανισμού, αλλά και των συνεργαζόμενων φορέων, των Κέντρων Υποδοχής Δηλώσεων, ακόμα και των ιδιωτών αναδόχων έργων.
Η λειτουργία
Όπως αναφέρεται, η Ομάδα θα έχει την ευθύνη για τα εξής:
- Θα προγραμματίζει τις ενέργειες για την υποβολή αιτημάτων.
- Θα συντονίζει τα στελέχη των αρμόδιων υπηρεσιών της ΑΑΔΕ (ελεγκτές, πληροφορικάριους, νομικούς)
- Θα υποχρεούται να συντάσσει μηνιαίες αναφορές προόδου απευθείας προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ.
Παράλληλα, η συντονίστρια που έχει οριστεί θα έχει τη δυνατότητα να καλεί στις συνεδριάσεις μόνο τα μέλη που απαιτούνται ανάλογα με τη θεματολογία, αλλά και στελέχη από άλλους φορείς, διασφαλίζοντας ευελιξία και τη βέλτιστη διαχείριση των πόρων.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Γ. Πιτσιλή, αποστολή της Ομάδας Διοίκησης Έργου είναι:
- ο σχεδιασμός, η παρακολούθηση και ο συντονισμός όλων των δράσεων και ενεργειών που απαιτούνται για την πρόσβαση των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ στα δεδομένα του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.)
- η υποβολή αιτημάτων προς τα Όργανα Διοίκησης και τους υπαλλήλους του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., τους κάθε είδους συνεργαζόμενους με τον Οργανισμό δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, τα Κέντρα Υποδοχής Δηλώσεων, καθώς και τους ανάδοχους συναφθεισών συμβάσεων με τον Οργανισμό, για την παροχή στην ΑΑΔΕ άμεσης, πλήρους και απρόσκοπτης πρόσβασης σε κάθε κτιριακή υποδομή και υποδομή πληροφορικής, ηλεκτρονική εφαρμογή και πληροφοριακό σύστημα, καθώς και σε κάθε διαθέσιμη πληροφορία, δημόσιο ή ιδιωτικό έγγραφο, σύμβαση, δικαιολογητικό, δεδομένο και άλλο στοιχείο που βρίσκεται στην κατοχή τους
- η σύνταξη μηνιαίων αναφορών, καταγράφοντας πιθανούς κινδύνους/ζητήματα και υποβολή τους στον Διοικητή της ΑΑΔΕ, εντός του πρώτου δεκαπενθήμερου κάθε μήνα.