Μενού Ροή
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση υπογραφής του έργου ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη του ΒΟΑΚ -Φωτογραφία: ΓτΠ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΒΟΑΚ: Υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης

Την ερχόμενη Παρασκευή 9/5, παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη, γίνεται, με βάση πληροφορίες, η υπογραφή  της σύμβαση παραχώρησης του κομβικού για τον ΒΟΑΚ, κεντρικού τμήματος Χανιά - Χερσόνησος

Με την έναρξη των κατασκευών, πάντως, το έργο εκτιμάται ότι θα διαρκέσει 48 μήνες. Μένει, πάντως, αυτό να επιβεβαιωθεί, καθώς οι ελλείψεις προσωπικού και οι προκλήσεις ενός τέτοιου έργου σε περιοχή, όπως η Κρήτη είναι πολλαπλές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ως προαίρεση στην σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο μήκους 157 χιλιομέτρων υπάρχει και η αναβάθμιση του τμήματος Κίσσαμος-Χανιά μήκους περίπου 30 χιλιομέτρων. Με αυτή την προσθήκη ο ΒΟΑΚ θα φτάσει περίπου τα 225 χιλιόμετρα σε μήκος δημιουργώντας έναν από τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας μας.

Και ο Δήμος Σητείας, όμως, μαζί με φορείς σύστησαν επιτροπή διεκδίκησης για το συγκεκριμένο αίτημα με στόχο να μπορέσει και αυτό το τμήμα να αναβαθμιστεί. Κατά πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές, ο πρωθυπουργός αναμένεται να παρουσιάσει την παράκαμψη της Παχειάς Άμμου, κάτι που θα ικανοποιήσει τα αιτήματα της Ανατολικής Κρήτης.

Το τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία είναι μήκους περίπου 55 χιλιομέτρων και σήμερα εξυπηρετείται από την εθνική οδό που είναι κατασκευασμένη από την δεκαετία του 1970.
 

Το έργο 

Σε σχέση με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Χανιά-Χερσόνησος γίνεται λόγος για μήκος αυτοκινητοδρόμου 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ. Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.

Επίσης προβλέπονται  2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ., 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος και 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Το έργο του ΒΟΑΚ αποτελεί το μεγαλύτερο νέο οδικό έργο στη χώρα που υλοποιείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ουσιαστικά "κλείνει" τα μεγάλα έργα υπεραστικών αξόνων της χώρας.

Ανεξάρτητος Μηχανικός είναι το σχήμα HILL-OMEK-SALFO με την ΟΜΕΚ να έχει τη διαχείριση της κοινοπραξίας Α.Μ.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας