Aν και η Ελλάδα έχει κάνει άλματα την τελευταία διετία σχετικά με την εγκατάσταση ΑΠΕ, με πρωτοβουλίες όπως η διασύνδεση των Κυκλάδων και της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα και το σχέδιο επέκτασης του ενεργειακού δικτύου, "αγκάθι" σε αυτή την πορεία αποτελεί η χρήση ορυκτών καυσίμων.
Σύμφωνα με το Green Tank, η Ελλάδα βρίσκεται στην 20η θέση μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ ως προς τη μείωση της κατανάλωσης αερίου την περίοδο Αυγούστου 2022-Ιανουαρίου 2024, με μείωση μόλις 8,4% σε σχέση με την περίοδο αναφοράς, την ώρα που η ΕΕ-27 πέτυχε μείωση 17.7% κατά μέσο όρο. Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα πέτυχε οριακά τον στόχο του -15% που είχε επιβάλει η ΕΕ κατά την κορύφωση της ενεργειακής κρίσης για τη μείωση της κατανάλωσης ορυκτού αερίου κατά τουλάχιστον 15% την οκτάμηνη περίοδο Αύγουστος 2022 ― Μάρτιος 2023 σε σχέση με τον μέσο όρο της προηγούμενης πενταετίας.
Το ρωσικό αέριο και οι εισαγωγές LNG διατηρούν τα σκήπτρα. Το πρώτο τετράμηνο του 2024 το ρωσικό αέριο ξεπέρασε το 50% των συνολικών εισαγωγών αερίου στη χώρα κατά τουλάχιστον 55.1%. Ο Μάρτιος ήταν ο πρώτος μήνας με μηδενικές εισαγωγές ρωσικού LNG, έπειτα από τέσσερις συνεχόμενους μήνες μη μηδενικών εισαγωγών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εισαγωγές ρωσικού αερίου όχι μόνο αυξήθηκαν αλλά ξεπέρασαν τα προ κρίσης επίπεδα, καταγράφοντας αύξηση 37.1% την περίοδο Ιούνιος 2023-Απρίλιος 2024, συγκριτικά με το αντίστοιχο ενδεκάμηνο πριν την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, σύμφωνα με το Green Tank.
Καθοριστικός ήταν ο ρόλος των εισαγωγών ρωσικού LNG . Μόνο την περίοδο Ιούνιος 2023- Απρίλιος 2024 τουλάχιστον το 26.6% των συνολικών εισαγωγών ρωσικού αερίου ήταν με τη μορφή LNG ενώ το υπόλοιπο των εισαγωγών ρωσικού αερίου έγινε μέσω του αγωγού Turkstream. Ο Ιούνιος του 2023 ήταν ο πρώτος μήνας που το ρωσικό αέριο (από αγωγό και LNG) έγινε η πρώτη πηγή εισαγωγών με μερίδιο 46%, ενώ δεύτερη ήταν το LNG από όλες τις υπόλοιπες χώρες πλην της Ρωσίας (37%).