Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS), καθώς επιτρέπει τη σύνδεση χερσαίων σημείων συλλογής εκπομπών με υπεράκτιους γεωλογικούς χώρους μόνιμης αποθήκευσης. Στο πλαίσιο αυτό, το «Carbon Destroyer 1», το πρώτο εξειδικευμένο υπεράκτιο πλοίο μεταφοράς CO₂ που κατασκευάστηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ολοκλήρωσε την εγκατάσταση και της όγδοης, τελικής δεξαμενής αποθήκευσης CO₂.
Το πλοίο προορίζεται να υποστηρίξει το Project Greensand στη Δανία και, μόλις τεθεί σε λειτουργία, εντός του επόμενου έτους, θα αναλάβει τη μεταφορά δεσμευμένου CO₂ από τον τερματικό σταθμό CO₂ στο λιμάνι του Esbjerg. Μέσω θαλάσσιας μεταφοράς, το διοξείδιο του άνθρακα θα οδηγείται σε υπεράκτιες εγκαταστάσεις αποθήκευσης, δημιουργώντας ουσιαστικά έναν «εικονικό αγωγό» προς τον γεωλογικό σχηματισμό του κοιτάσματος Nini, βαθιά κάτω από τον βυθό της Βόρειας Θάλασσας.
Οι δεξαμενές αποθήκευσης κατασκευάστηκαν στο Βέλγιο από την εταιρεία Geldof (Engicon nv) και μεταφέρθηκαν στην Ολλανδία, όπου εγκαταστάθηκαν στο ναυπηγείο Royal Niestern Sander στο λιμάνι του Delfzijl. Κατά τους επόμενους μήνες, οι δεξαμενές θα συνδεθούν με το κατάλληλο σύστημα σωληνώσεων, ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής και αποδοτική φόρτωση, μεταφορά και εκφόρτωση του υγροποιημένου CO₂.
Πηγή: Ναυτικά Χριονικά