Μενού Ροή
p-tec
Route 2 στον Κάθετο Διάδρομο: Προς συμφωνία-κλειδί «κλειδώνει» αύριο στην P-TEC και βάζει την Ελλάδα στο κέντρο των ροών αερίου - Ποια είναι η διαδρομή του

Μια κίνηση με σαφές γεωοικονομικό αποτύπωμα αναμένεται να ανακοινωθεί αύριο, στο περιθώριο της P-TEC.

Οι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς από Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Μολδαβία και Ουκρανία δρομολογούν κοινό αίτημα προς τις αντίστοιχες Ρυθμιστικές Αρχές για την έγκριση του Route 2.

Πρόκειται για ένα νέο «προϊόν» μεταφοράς φυσικού αερίου που ξεκινά από την Αμφιτρίτη (είσοδος του FSRU Αλεξανδρούπολης), διασυνδέεται με τον IGB και κατόπιν με τον Κάθετο Διάδρομο.

Τι είναι το Route 2 και γιατί έχει σημασία

Η διαδρομή του ξεκινά από τον τερματικό της Αλεξανδρούπολης στην είσοδο Αμφιτρίτη, προς IGB, και στη συνέχεια στον Κάθετο Διάδρομο για ροές προς Βαλκάνια και Κεντρική/Ανατολική Ευρώπη.

Πρόκειται για το δεύτερο προϊόν που ετοιμάζει ο ΔΕΣΦΑ, το οποίο συνδέει λειτουργικά την Ελλάδα με την Ουκρανία και ενισχύει τον ρόλο της χώρας ως κόμβου LNG και διαμετακόμισης.

Ουσιαστικά, με την έγκριση των Ρυθμιστών, ανοίγει ακόμη μία μόνιμη «λωρίδα» στον Κάθετο Διάδρομο — πέρα από το ήδη ενεργό Route 1.

Εμπορικό άνοιγμα: Οι δημοπρασίες που έρχονται

Μετά τις εγκρίσεις, αναμένονται οι πρώτες δημοπρασίες χωρητικότητας για τη «δεύτερη ενεργειακή λεωφόρο» από Ελλάδα προς ΝΑ Ευρώπη.

Το νέο κανάλι ροών εκτιμάται ότι θα επιτρέψει, σε βάθος χρόνου, την αντικατάσταση έως και 15 bcm ρωσικού αερίου που σήμερα τροφοδοτεί Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη — δίνοντας βάθος αγοράς και στα ελληνικά terminals.

Πώς «έτρεξε» το Route 1

Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πρώτη δημοπρασία του βελτιωμένου Route 1, το οποίο εγκρίθηκε πρόσφατα από τις εθνικές ΡΑ για διάθεση έξι μηνών έως τον Απρίλιο 2026, καλύπτοντας άμεσα τις ενεργειακές ανάγκες της Ουκρανίας.
Στη δημοπρασία μέσω Trans-Balkan δεσμεύτηκαν για τον Νοέμβριο 6.320.000 kWh/ημέρα (6,32 GWh/ημέρα) από τρεις χρήστες.

Στόχος του ΔΕΣΦΑ είναι εντός 2026 το Route 1 να προσφέρεται για μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα, εδραιώνοντας σταθερά «πακέτα» δυναμικότητας.

Οι ελληνικές υποδομές και το στοίχημα του 2028

Με συντονισμένες επενδύσεις, ο ΔΕΣΦΑ έχει προσαρμόσει τις ελληνικές υποδομές για υψηλότερες ροές εισαγωγών και αύξηση εξαγωγών προς ΝΑ Ευρώπη.

 Ο εθνικός στόχος είναι έως το 2028 να έχει αντικατασταθεί πλήρως το υπόλοιπο 3,5 bcm ρωσικού αερίου που εξακολουθεί να εισάγεται.
Στο ίδιο πλαίσιο, σημαντικές συμφωνίες LNG που αναμένονται σήμερα και αύριο αναμένεται να ενισχύσουν τη νέα δυναμική, εξασφαλίζοντας συνεχή τροφοδοσία και ευελιξία στις ροές.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας