Ένα κοινοπρακτικό σχήμα υπό την ηγεσία της Toyota Manufacturing UK, θυγατρικής της Toyota Motor, εξετάζει τη δυνατότητα ανάπτυξης ενός ελαφριού διθέσιου ηλεκτρικού οχήματος με ενσωματωμένα φωτοβολταϊκά, ψηφιακή συνδεσιμότητα και βιώσιμα υλικά.
Η μελέτη σκοπιμότητας επικεντρώνεται σε ένα όχημα τελευταίου μιλίου τύπου L6e, βασισμένο στο FT-Me, το μικρο-κινητικό concept που παρουσίασε η Toyota νωρίτερα φέτος. Τα οχήματα τύπου L6e είναι τετράτροχα ή «τετράκυκλα» με μέγιστη ταχύτητα 45 km/h.
Κεντρικό στοιχείο του σχεδίου αποτελεί η ηλιακή οροφή ενσωματωμένου φωτοβολταϊκού συστήματος (VIPV), η οποία θα σχεδιαστεί και θα δοκιμαστεί από τη φινλανδική εταιρεία Savcor, μέλος της κοινοπραξίας. Το σύστημα VIPV αναμένεται να αυξήσει την αυτονομία του οχήματος έως και 20%, καθιστώντας το ικανό για καθημερινή χρήση χωρίς ανάγκη φόρτισης, όπως ανακοίνωσε η Toyota Manufacturing UK.
Η βρετανική ELM Mobility, που έχει αναπτύξει δικό της όχημα μικροκινητικότητας τύπου L7eCU, θα διερευνήσει τη δυνατότητα κοινής χρήσης εξαρτημάτων, μειώνοντας το κόστος ανάπτυξης και ενισχύοντας τις οικονομίες κλίμακας.
Το έργο θα περιλαμβάνει επίσης συστήματα ψηφιακής συνδεσιμότητας και ανακυκλωμένα, ελαφριά και βιώσιμα υλικά. Η ανάπτυξη καθοδηγείται από την ομάδα της Toyota στο Derby της Αγγλίας, με επιστημονική υποστήριξη από το Πανεπιστήμιο του Derby, που θα συμβάλει με την εμπειρία του σε θέματα μικροκινητικότητας και ενεργειακής βιωσιμότητας.
Η κοινοπραξία έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση 15 εκατ. λιρών (20 εκατ. δολαρίων) από το Advanced Propulsion Centre UK (APC), στο πλαίσιο του προγράμματος Collaborative Research and Development για τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών και νέες μορφές κινητικότητας.
Η χρήση ηλιακών φωτοβολταϊκών σε ελαφρά οχήματα μικροκινητικότητας έχει αυξηθεί σημαντικά τελευταία, όπως δείχνει και το παράδειγμα του ευρωπαϊκού προγράμματος European Giants, που αναπτύσσει οχήματα με ενσωματωμένα VIPV διαφόρων κατηγοριών, καθώς και το περσινό εγχείρημα Croisière Verte, το οποίο χρησιμοποίησε ένα τροποποιημένο Citroën Ami για να αποδείξει τη βιωσιμότητα της τεχνολογίας σε διαδρομή διαμέσου της Αφρικής.
Πηγή: pv-magazine