Μενού Ροή
Υψηλό το κόστος των επισκευών μετά από κλοπή καλωδίων στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η εύρεση ενός σταθμού φόρτισης για την τροφοδοσία του αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος ήταν κάποτε η μεγαλύτερη πρόκληση για την οδήγηση ενός EV. Τώρα, ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση να είναι η εύρεση ενός σταθμού που να διαθέτει ακόμα καλώδια για σύνδεση στο όχημα.

Η κλοπή καλωδίων έχει εξελιχθεί σε μια επικίνδυνη κατάσταση με υψηλό κόστος αποκατάστασης. Είναι πλέον ένας πονοκέφαλος για τους παρόχους στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Από τους χακαρισμένους φορτιστές στη Γερμανία μέχρι τα κομμένα καλώδια στο Σιάτλ και το Λονδίνο, τα δίκτυα φόρτισης δείχνουν ότι το πρόβλημα παίρνει σοβαρή διάσταση, αναφέρει το Automotive News Europe.

Για να αντιμετωπίσουν την κλοπή καλωδίων, οι εταιρείες χρέωσης θεσπίζουν πιο έξυπνες προδιαγραφές και ζητούν αυστηρότερες κυρώσεις για να σταματήσουν την εξάπλωση της κλοπής καλωδίων.

Η Γερμανία, διανύει μια από τις χειρότερες χρονιές μέχρι σήμερα για την κλοπή καλωδίων, παρά τη χαμηλή απόδοση από την πώληση του χαλκού από τα καλώδια.

Η EnBW, ένας από τους μεγαλύτερους φορείς φόρτισης της χώρας, αναφέρει ότι έχει ήδη καταγράψει περισσότερες από 900 κλοπές καλωδίων το 2025, σε πάνω από 130 σημεία ταχείας φόρτισης, σύμφωνα με το Automotive News Europe.

«Το κόστος των επισκευών μετά από κλοπή καλωδίων ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 3.500 ευρώ ανά περιστατικό», δήλωσε εκπρόσωπος της EnBW. «Αυτό το κόστος δεν περιλαμβάνει την απώλεια εσόδων για την περίοδο κατά την οποία ο σταθμός φόρτισης δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Η συνολική ζημιά ανέρχεται επί του παρόντος σε περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ».

Τα μεγαλύτερα κόστη είναι τα υλικά για νέα καλώδια, η εργασία για την επισκευή της ζημιάς και η υποχρεωτική δοκιμή βαθμονόμησης των σταθμών φόρτισης, η οποία απαιτείται πριν από την επαναλειτουργία τους.

Οι Electrify America, ChargePoint και Tesla αύξησαν την ασφάλεια στους σταθμούς φόρτισής τους με περισσότερη παρακολούθηση μέσω βίντεο και χρησιμοποιούν ανθεκτικά στις κοπές καλώδια και βελτιωμένα συστήματα συναγερμού για την αποτροπή πιθανών κλεφτών.

Οι κλοπές δεν περιορίζονται σε μία μόνο περιοχή. Δίκτυα όπως τα EVgo, ChargePoint και Puget Sound Energy έχουν αναφέρει βανδαλισμούς και κοπές καλωδίων στην Καλιφόρνια, τη Νεβάδα, το Όρεγκον, το Τέξας και αλλού. Πολλές από αυτές είναι επαναλαμβανόμενες επιθέσεις σε σταθμούς που μόλις έχουν επισκευαστεί, αναφέρει το Automotive News Europe.

Μια μελέτη της JD Power πέρσι ανέφερε ότι περίπου 1 στις 5 προσπάθειες δημόσιας φόρτισης απέτυχε και τα κατεστραμμένα ή ελλείποντα καλώδια κατατάχθηκαν μεταξύ των κορυφαίων αιτιών βλάβης.

Η κλοπή καλωδίων αποτελεί μέρος μιας μεγαλύτερης αλλαγής στην κλοπή αυτοκινήτων. Στο παρελθόν, οι κλέφτες στόχευαν το αυτοκίνητο, το οποίο εξακολουθεί να αποτελεί ένα τεράστιο πεδίο εγκληματικότητας. Αλλά καθώς η αξία των μικρότερων, εύκολα μεταφερόμενων εξαρτημάτων έχει αυξηθεί χάρη στις πρώτες ύλες ή την τεχνολογία που περιέχουν, οι κλέφτες στοχεύουν εξαρτήματα, όπως καταλυτικούς μετατροπείς ή πλαϊνούς καθρέφτες υψηλής ποιότητας σε πολυτελή μοντέλα, αναφέρει το Automotive News Europe.

Στις ΗΠΑ, εταιρείες όπως η Electrify America, η Tesla και η ChargePoint έχουν αρχίσει να ενισχύουν τα καλώδια με πιο σκληρά καλώδια, να εγκαθιστούν περισσότερες κάμερες και να συνεργάζονται με κέντρα ανακύκλωσης για τον εντοπισμό κλεμμένου χαλκού. Η Tesla, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί μη πλενόμενη βαφή μέσα στα καλώδιά της που λερώνει τους κλέφτες όταν τα κόβουν - αντικατοπτρίζοντας τις συσκευασίες βαφής που χρησιμοποιούνται για την αποτροπή ληστών τραπεζών.

Στη Γερμανία, η EnBW ενισχύει τον φωτισμό, την κάλυψη από κάμερες και την παρακολούθηση λογισμικού για την άμεση ανίχνευση διακοπών.

Η βρετανική εταιρεία InstaVolt ξεκίνησε την ενσωμάτωση συσκευών εντοπισμού GPS σε καλώδια φόρτισης σε όλο το πανεθνικό δίκτυο σταθμών φόρτισης.

Το σύστημα στέλνει ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο εάν ένα καλώδιο αφαιρεθεί από μια προκαθορισμένη ζώνη, με ενημερώσεις τοποθεσίας κάθε τρία δευτερόλεπτα. Παράλληλα, χρησιμοποιούνται επίσης ανθεκτικά στις κοπές περιβλήματα και ιατροδικαστική χρωστική που σημαδεύει τους δράστες, αναφέρει το Automotive News Europe.

Η ChargePoint παρουσίασε τη στρατηγική της κατά των βανδαλισμών τον Ιανουάριο του 2025. Εισήγαγε ένα καλώδιο φόρτισης ανθεκτικό στις κοψίματα, για το οποίο εκκρεμεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και το οποίο είναι κατασκευασμένο με καινοτόμα υλικά, ώστε να είναι πολύ πιο δύσκολο να κοπεί. Ταυτόχρονα, λάνσαρε το ChargePoint Protect, ένα σύστημα συναγερμού που αξιοποιεί τα ηχεία, τις οθόνες και τον φωτισμό ενός φορτιστή για να ανιχνεύει παραβιάσεις σε πραγματικό χρόνο και να στέλνει ειδοποιήσεις SMS ή email στους ιδιοκτήτες σταθμών.

Οι εταιρείες ζητούν αυστηρότερες κυρώσεις για τους κλέφτες καλωδίων φορτιστών.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας