Μενού Ροή
Porsche
Πτώση μετοχής φρενάρει τα σχέδια της Porsche για EV

Οι μετοχές της Porsche AG σημείωσαν πτώση σχεδόν 10% την περασμένη εβδομάδα — η μεγαλύτερη από την είσοδό της στο χρηματιστήριο το 2022 — μετά την αναθεώρηση των σχεδίων της εταιρείας για ηλεκτρικά οχήματα. Φέτος, η μετοχή έχει χάσει σχεδόν το 30% της αξίας της και πρόκειται να αποχωρήσει από τον γερμανικό δείκτη DAX. Η μητρική Volkswagen κατέγραψε επίσης πτώση 8,4%, τη μεγαλύτερη σε πάνω από δύο χρόνια, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η εταιρεία, γνωστή για το 911, ακύρωσε τα σχέδια για ηλεκτρικό πολυτελές SUV και θα επεκτείνει αντίθετα τη γκάμα των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά μοντέλα. Η στροφή αυτή προκάλεσε πλήγμα 1,8 δισ. ευρώ στα λειτουργικά κέρδη, αποτελώντας την τέταρτη προειδοποίηση κερδοφορίας της Porsche φέτος, και οδήγησε τόσο την Porsche όσο και τη VW σε μείωση των προβλέψεων για τα κέρδη τους. Η VW ανέφερε επίσης απομείωση 3 δισ. ευρώ που συνδέεται με την κίνηση αυτή, μειώνοντας την πρόβλεψή της για απόδοση λειτουργικών πωλήσεων στο 2%-3% από έως και 5%.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, οι αγοραστές αυτοκινήτων «δίνουν μικρή αξία στα πολυτελή ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο ανεξάρτητος αναλυτής Matthias Schmidt κοντά στο Αμβούργο. «Η Porsche το κατάλαβε αυτό και επιστρέφει σε μοντέλα υψηλού περιθωρίου με κινητήρες εσωτερικής καύσης».

Η καθίζηση αυτή αναδεικνύει τις ευρύτερες δυσκολίες του γερμανικού κλάδου αυτοκινήτου. Η Porsche αντιμετωπίζει χαμηλή ζήτηση στην Κίνα, όπου κυριαρχεί η τοπική BYD στα ηλεκτρικά οχήματα, και έχει πληγεί από δασμούς στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά της. Οι δαπάνες για πολυτελή προϊόντα παραμένουν περιορισμένες, ενώ οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι η Porsche απογοήτευσε τους επενδυτές από την αρχική της επιτυχημένη εισαγωγή στο χρηματιστήριο. «Η Porsche απογοητεύει τους επενδυτές εδώ και πάνω από δύο χρόνια», έγραψε ο Harald Hendrikse της Citi. «Είναι δύσκολο να θεωρήσει κανείς ότι αυτές οι απογοητεύσεις έχουν ολοκληρωθεί».

Η Volkswagen, που κάποτε πρωτοστατούσε στα ηλεκτρικά οχήματα, μειώνει επίσης τα σχέδια για μπαταρίες και αναδιοργανώνεται για μείωση κόστους. Παρά το γεγονός ότι η VW πούλησε περισσότερα EVs από Tesla, Stellantis και BYD στην Ευρώπη φέτος με αρκετά προσιτά μοντέλα, οι premium μάρκες της — Audi, Bentley, Lamborghini και Ducati — έχουν εξασθενήσει, με μειωμένες παραδόσεις σε μεγάλες αγορές.

Η Porsche έχει ήδη αντικαταστήσει στελέχη, ακύρωσε το πρόγραμμα εσωτερικής παραγωγής μπαταριών και ανακοίνωσε περικοπές θέσεων εργασίας για μείωση κόστους. Ωστόσο, η κρίση ενισχύει τα αιτήματα να αποχωρήσει ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume — που ηγείται και της Porsche και της VW — ώστε ένας νέος ηγέτης να επιχειρήσει την αναστροφή της πορείας.

Πηγή: oilprice

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας