Μενού Ροή
Κίνα: Απάτη με διογκωμένες πωλήσεις από εταιρείες EV

Κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, όπως οι Neta και Zeekr, έχουν βρεθεί στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης το τελευταίο διάστημα, καθώς αποκαλύφθηκε ότι κατέγραφαν ως πωληθέντα οχήματα που δεν είχαν ακόμη φτάσει σε τελικούς αγοραστές. Σύμφωνα με έγγραφα που εξέτασε το Reuters, αλλά και μαρτυρίες εμπόρων και αγοραστών, η Neta φέρεται να έχει εφαρμόσει αυτή την τακτική για περισσότερα από 60.000 αυτοκίνητα, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι τα οχήματα ασφαλίζονταν πριν πωληθούν, ώστε να καταγράφονται νωρίτερα οι πωλήσεις και να επιτυγχάνονται οι μηνιαίοι και τριμηνιαίοι στόχοι.

Από τον Ιανουάριο του 2023 έως τον Μάρτιο του 2024, η Neta φέρεται να έχει καταγράψει πρόωρα πωλήσεις τουλάχιστον 64.719 αυτοκινήτων, αριθμός που αντιστοιχεί σε πάνω από το μισό των συνολικών πωλήσεων που ανακοίνωσε για το ίδιο διάστημα. Η Zeekr, που ανήκει στον όμιλο Geely και δραστηριοποιείται στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών οχημάτων, ακολούθησε αντίστοιχη τακτική στα τέλη του 2024 στην πόλη Xiamen, μέσω του βασικού της εμπόρου, της κρατικής Xiamen C&D Automobile, όπως προκύπτει από μαρτυρίες και αποδείξεις πωλήσεων που εξέτασε το Reuters.

Εξετάζει παρέμβαση το Πεκίνο

Στην κινεζική αγορά αυτοκινήτου, τα οχήματα που καταγράφονται ως πωληθέντα πριν φτάσουν σε τελικό αγοραστή χαρακτηρίζονται ως «μεταχειρισμένα μηδενικών χιλιομέτρων». Η πρακτική αυτή έχει ενταθεί λόγω του έντονου ανταγωνισμού και του πολυετούς πολέμου τιμών που επικρατεί στην αγορά, με αποτέλεσμα την υπερπροσφορά και την ανάγκη για επίτευξη φιλόδοξων στόχων πωλήσεων.

Το ζήτημα έχει προκαλέσει ανησυχία στις αρμόδιες αρχές, με τα κρατικά μέσα ενημέρωσης να στηλιτεύουν τη συγκεκριμένη τακτική, ενώ το υπουργικό συμβούλιο έχει δεσμευτεί να ρυθμίσει τον «παράλογο» ανταγωνισμό. Παράλληλα, κρατικοί φορείς συγκαλούν συναντήσεις με τους μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς για να εκφράσουν τις ανησυχίες τους.

Η China Association of Auto Manufacturers ανέφερε ότι το υπουργείο Βιομηχανίας σχεδιάζει να περιορίσει την πρακτική αυτή, απαγορεύοντας την μεταπώληση αυτοκινήτων εντός έξι μηνών από την πρώτη καταχώρηση πώλησης. Κρατικά μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν επίσης ότι η Zeekr πωλούσε αυτοκίνητα με ήδη αγορασμένη ασφάλιση, προκειμένου να διογκώσει τις πωλήσεις της, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία κατονομάζεται δημόσια για αυτή την πρακτική.

Σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ, η εφημερίδα «China Securities Journal» παρουσίασε μαρτυρίες αγοραστών της Zeekr σε πόλεις όπως η Guangzhou και η Chongqing, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι τα αυτοκίνητά τους είχαν ήδη ασφαλιστικά συμβόλαια πριν τα παραλάβουν.

Οι ίδιοι ανέφεραν ότι τους αρνήθηκαν επιστροφή χρημάτων, παρότι αισθάνθηκαν ότι εξαπατήθηκαν. Η εφημερίδα αμφισβήτησε επίσης τα ασυνήθιστα υψηλά νούμερα πωλήσεων της Zeekr στις πόλεις Shenzhen και Xiamen τον Δεκέμβριο, με τις πωλήσεις στην Xiamen να εκτοξεύονται στις 2.737 μονάδες, πάνω από 14 φορές τον μηνιαίο μέσο όρο. Η «China Securities Journal» διατύπωσε επίσης ερωτήματα για τις πωλήσεις της Neta, επισημαίνοντας ότι παρουσιάζουν ανωμαλίες.

Πηγή: ot.gr

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας