Σε νέες μεγάλες επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ προχωρά η Lidl Ελλάς την επόμενη διετία 2026-2027, με άνοιγμα νέων καταστημάτων αλλά και δημιουργία νέου κέντρου logistics στην πόλη των Τρικάλων, ενώ συνεχίζεται με συνέπεια η ολιστική προσέγγιση στη βιωσιμότητα σε όλη την αλυσίδα λειτουργίας της επιχείρησης.
Η στροφή στη βιωσιμότητα και στη μείωση του περιβαλλοντικού και ανθρακικού αποτυπώματος συνεχίζεται μέσα από ένα ολιστικό πρόγραμμα, κάνοντας 100% χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλες τις εγκαταστάσεις της. Το ολιστικό πρόγραμμα, περιλαμβάνει τοποθέτηση φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων σε ολοένα και περισσότερα από τα 231 καταστήματα που διατηρεί στην Ελλάδα, εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης σε δεκάδες εξ αυτών αλλά και στις κεντρικές εγκαταστάσεις στη Σίνδο, ενώ έχουν αντικατασταθεί όλοι οι συμβατικοί λαμπτήρες με αντίστοιχους LED.
Έως το τέλος του 2025 η Lidl Ελλάς θα έχει τοποθετήσει σε περίπου 40 καταστήματα φωτοβολταϊκά συστήματα, τα οποία χωροταξικά κατανέμονται στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα.
Η Lidl Ελλάς ακολουθεί τους στόχους της μητρικής, η οποία έως το 2030 στοχεύει να μειώσει συνολικά κατά 80% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προκύπτουν από την επιχειρησιακή της λειτουργία, σε σύγκριση με το 2019, σε όλες τις χώρες, ενώ έχει δεσμεύσει τους προμηθευτές της, οι οποίοι ευθύνονται για το 75% των εκπομπών που σχετίζονται με τα προϊόντα, να θέσουν μέχρι το 2026 δικούς τους κλιματικούς στόχους βασισμένους στη μεθοδολογία της πρωτοβουλίας Science Based Targets.
Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό πλάνο
Όπως τόνισε χθες το βράδυ σε εκδήλωση στην Αθήνα ο Martin Brandenburger, CEO και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Lidl Ελλάς, η εταιρεία θα ανοίξει πέντε νέα καταστήματα εντός του 2026, απλώνοντας ακόμη περισσότερο το αποτύπωμά της. Αυτά τα καταστήματα, θα είναι εστιασμένα στην Αθήνα, που ζει ο μισός πληθυσμός της χώρας και παράγεται πάνω από το 50% του ΑΕΠ, ενώ διαρκώς αναζητούνται ευκαιρίες καλών κτιρίων και στη νησιωτική Ελλάδα, που είναι το νέο hot spot για τις εταιρείες λιανικού εμπορίου.
Η Lidl ως γνωστόν, εφαρμόζει πολιτική ιδιόκτητων καταστημάτων, δεν αρέσκεται σε πολλές μετακινήσεις (καταστημάτων) και ενοίκια, αλλά εστιάζει σε κομβικά και στρατηγικού τύπου καταστήματα, τα οποία κατά κανόνα διαθέτουν παρκινγκ και εύκολη οδική πρόσβαση.
Επίσης, η επιχείρηση δεν έχει μπει στη διαδικασία του ανοίγματος πολύ μικρών σούπερ μάρκετ γειτονιάς, όπως κάνουν άλλες αλυσίδες αναβιώνοντας το πάλαι ποτέ παντοπωλείο, καθώς κάθε επένδυση πρέπει να πληροί κάποια στάνταρ, όπως είναι οι οικονομίες κλίμακος, αλλά και η εύκολη πρόσβαση για πελάτες, φορτηγά και προμήθειες.
Μέσα στον Δεκέμβριο θα εγκαινιαστεί το νέο κατάστημα στην Αμαρουσίου – Χαλανδρίου στο Μαρούσι, ενώ μέσα στο ’26 θα επεκταθεί και θα εκσυγχρονιστεί το κατάστημα στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, της Ιερισσού στη Χαλκιδική, της Κομοτηνής και του Νέου Κόσμου. Εντός του 2026 θα γίνει η αναβάθμιση και επέκταση του κέντρου διανομής της εταιρείας στα Τρίκαλα, που εξυπηρετεί τον ανεφοδιασμό 50 καταστημάτων της κεντρικής Ελλάδας, ενώ γοργά προχωρά η αυτοματοποίηση του δικτύου με στόχο όλα τα καταστήματα έως το 2027 να έχουν σύστημα self check, ενώ σήμερα έχουν τα σαράντα.
Το κέντρο διανομής στην Ελευσίνα
Το νέο logistic center στην Ελευσίνα, συνολικής έκτασης 62.000 m2 , προχωράει βάσει προγραμματισμού και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2029. Στόχος είναι να καταστεί ο «πυρήνας» τροφοδοσίας όλης της νότιας Ελλάδας και των νησιών, περιοχή που έχει και το ισχυρότερο momentum ανάπτυξης. «Πρόκειται για μια επένδυση με πράσινη πιστοποίηση και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, που όπως όλα δείχνουν θα ξεπεράσει τα 120 εκατ. ευρώ, η οποία υπολογίζεται πως θα δημιουργήσει 150-200 νέες θέσεις εργασίας» τόνισε ο κ. Brandenburger. Σημειώνουμε ότι η επένδυση στην Ελευσίνα, δεν περιλαμβάνεται στα 200 εκατ. ευρώ της διετίας 2026 – 2027.
Τζίρο 527,6 εκατ. ευρώ από εξαγωγές ελληνικών προϊόντων
Ο επικεφαλής της Lidl Ελλάς έκανε ιδιαίτερη μνεία στη στήριξη και ανάδειξη Ελλήνων παραγωγών, που μέσω του δικτύου της διεθνούς αλυσίδας, έχουν καταφέρει να εξάγουν απευθείας τα προϊόντα τους σε 31 χώρες, κάνοντας συνολικό κύκλο εργασιών 527,6 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα προωθήθηκαν 1.647 κωδικοί προϊόντων από 268 προμηθευτές. «Οι δυνατότητές μας εκτείνονται πολύ πέρα από τα 231 καταστήματα στην Ελλάδα. Ανοίγουμε τις πόρτες μας σε περισσότερα από 12.000 καταστήματα παγκοσμίως» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Brandenburger.
Σημειώνεται πως η Lidl Ελλάς διαθέτει συνολικά 15.682 διαφορετικά προϊόντα μέσω των καταστημάτων της στην Ελλάδα. Συνεργάζεται με περισσότερους από 2.321 Έλληνες προμηθευτές με το 67% του τζίρου της το 2024, να προέρχεται από τα δικά τους προϊόντα.
Συνεισφορά και αποτύπωμα
Η Lidl Ελλάς παραμένει 2η σε τζίρο στο λιανεμπόριο εμπόριο τροφίμων στη χώρα μας, πίσω από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης που δεσπόζει καταλυτικά με τζίρο πάνω από 5 δισ. ευρώ, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η ΑΒ Βασιλόπουλος. Μάλιστα, η Lidl έχει αυξήσει τη διαφορά της από την ΑΒ όπως τόνισε χθες ο CEO της εταιρείας.
Κατά την πάγια τακτική οικονομικά στοιχεία για την πορεία της Lidl δεν δόθηκαν, όμως ο κ. Brandenburger παρουσίασε κάποια στοιχεία από την Μελέτη Κοινωνικο-οικονομικής Επίδρασης της εταιρείας για το 2024. Σύμφωνα, λοιπόν, την μελέτη, την προηγούμενη χρονιά, η συνεισφορά της Lidl Ελλάς στο ΑΕΠ ανήλθε σε 1,07 δισ. ευρώ και αντιστοιχεί στο 0,52 % του ΑΕΠ της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί, πως το 1999, την πρώτη χρονιά της δραστηριοποίησης της Lidl στην Ελλάδα η συνεισφορά της στο ετήσιο ΑΕΠ ήταν μόλις 0,04%.
Η αλυσίδα απασχολεί 6.772 εργαζόμενους, ενώ η συνολική συνεισφορά στην απασχόληση για το 2024 ανέρχεται στις 38,1 χιλ. θέσεις εργασίας και αντιστοιχεί στο 0,73% της συνολικής απασχόλησης της χώρας. Από κάθε άμεση θέση εργασίας της υποστηρίζονται 4,6 επιπλέον θέσεις εργασίας στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας. Το δε εισόδημα από τις συνολικές θέσεις εργασίας υποστηρίζει 91,3 χιλ. ανθρώπους.
Έρχεται το Lidl House στην Αθηνα
Ο CEO της εταιρείας ανακοίνωσε την έναρξη του Lidl House, που προγραμματίζεται για τον προσεχή Μάρτιο. «Πρόκειται για έναν νέο, ανοιχτό χώρο στην καρδιά της Αθήνας, όπου η ιδέα για μια «Καλύτερη Ποιότητα Ζωής» χάρη στη Lidl πρόκειται να πάρει σάρκα και οστά στην πράξη» σημείωσε. Το Lidl House θα λειτουργεί ως σημείο φιλοξενίας δράσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων, γευσιγνωσιών, workshops, συνεργασιών και ειδικών παρουσιάσεων γύρω από τη γαστρονομία, τη βιωσιμότητα και την ποιότητα ζωής.
Υπενθυμίζεται πως, μετά από τέσσερα χρόνια θητείας, από την 1η Μαρτίου 2026, ο Martin Brandenburger αποχωρεί από την Ελλάδα καθώς θα αναλάβει τη θέση του Chief Executive Officer της Lidl Ιταλίας και Lidl Μάλτας. Ο Μίλτος Φοροζίδης, Chief Operations Officer της Lidl Ελλάς και Lidl Κύπρου, θα αναλάβει τη θέση του Chief Executive Officer στη χώρα μας.