Μενού Ροή
Siamisiis
Helleniq Energy: «Γεννητούρια» με νέο όνομα και νέο στίγμα μέχρι τέλος του έτους για την Elpedison – Όλα ανοιχτά για υδρογονάνθρακες και επενδύσεις στη Θεσσαλονίκη

«Βαφτίσια» και ολικό rebranding για τη νέα έκδοση της Elpedison, χωρίς να αποκαλύψει το νέο όνομα (που μάλλον δε θα έχει ούτε το «Εlpe» ούτε το «Edison» μέσα) μέχρι το τέλος της χρονιάς, προανήγγειλε ο πρόεδρος της Helleniq Energy, Ανδρέας Σιάμισιης, σε συνάντηση με δημοσιογράφους, στο πλαίσιο της 89ης ΔΕΘ.

Παράλληλα, προχώρησε σε εκτενή ανάλυση των εξελίξεων στο ενεργειακό πεδίο, δίνοντας έμφαση στην παροχή ολοκληρωμένων κι ευέλικτων πακέτων από τους παρόχους ρεύματος προς τον πελάτη, επαναβεβαιώνοντας τον στόχο για μερίδιο 10% της Elpedison στη λιανική αγορά έως το 2026.

Για τις «παγωμένες», τουλάχιστον προς ώρας, επενδύσεις στη Θεσσαλονίκη (αφορούν το FSRU, πλωτός σταθμός φυσικού αερίου, στο Θερμαϊκό και νέα μονάδα φυσικού αερίου στις εγκαταστάσεις του ομίλου στα Διαβατά) παρέπεμψε σε ανακοινώσεις μέσα στο επόμενο εξάμηνο, αφήνοντας τα πάντα ανοιχτά. «Λόγω διαφόρων διαδικασιών και γραφειοκρατίας φάγαμε 7 μήνες για να εγκριθεί η εξαγορά της εταιρείας (που είναι ένα παιδί που οι γονείς του… πήραν συναινετικό διαζύγιο και την κηδεμονία θα την έχει ένας) αντί για 3 μήνες, πήγαμε ένα εξάμηνο πίσω το σχεδιασμό, σεβαστήκαμε όμως τις διαδικασίες, δεν είμαστε καουμπόηδες. Δεν απεμπολείς κάτι αν δεν αποφασίσεις πως δεν το θέλεις οριστικά», τόνισε.

Ο κ. Σιάμισιης απέφυγε να απαντήσει για την συμμετοχή της Helleniq Energy στον διαγωνισμό (προθεσμία υποβολής προσφορών 10 Σεπτεμβρίου) που αφορά στα δικαιώματα έρευνας και εκμετάλλευσης στους υδρογονάνθρακες Νότια της Κρήτης και Νότια της Πελοποννήσου, συνιστώντας υπομονή μέχρι τις επίσημες ανακοινώσεις.

Ο διαγωνισμός αφορά τα υπεράκτια οικόπεδα «Νότια της Κρήτης I», «Νότια της Κρήτης II, «Νότια της Πελοποννήσου» και «Α2».

«Από το 2026 και βάλε επενδυτική απόφαση για γεωτρήσεις στην Κρήτη»

Αναφορικά με την επενδυτική απόφαση σχετικά με το πρόγραμμα των ερευνών για υδρογονάνθρακες στα θαλάσσια blocks «Νοτιοδυτικά της Κρήτης» και «Δυτικά της Κρήτης» που είναι μισθωμένα μαζί με την ExxonMobil (operator της κοινοπραξίας), «έδειξε» το 2026… και βλέπουμε για εξελίξεις. «Η επανεπεξεργασία των τεχνικών δεδομένων λόγω εξέλιξης της τεχνολογίας και μαθημάτων που παίρνουμε από άλλα κοιτάσματα (όπως Κύπρος, Αίγυπτος) έχει πάει πίσω τη συζήτηση. Τώρα δίνουν περισσότερη σημασία σε Κύπρο, Αίγυπτο Chevron, ExxonMobil και είναι λογικό, είναι πιο ώριμα. Αν πατήσουμε το κουμπί σήμερα χρειάζονται 5 χρόνια να παραχθεί πετρέλαιο και 4 για φυσικό αέριο. Αυτό δε σημαίνει πως δε θέλουν τα πιθανά κοιτάσματα στην Ελλάδα, το ότι έφαγες σήμερα, δε σημαίνει πως δε θα φας αύριο, η ενέργεια είναι συνυφασμένη με τη ζωή», ανέφερε.

«Δεν λειτουργούμε με πυροτεχνήματα»

«Η εταιρεία έχει την ποιότητα και τον τρόπο να προχωρήσει και χωρίς τους Ιταλούς Edison, όταν είναι δύο συνεταίροι με διαφορετική στρατηγική πολλές φορές δημιουργούνται προβλήματα, η περίοδος από το 2010 έως το 2017 καθώς ολοκληρώθηκαν δύο νέα διυλιστήρια, είχαμε διοικητικές και πολιτικές αλλαγές, κρίσεις σαν χώρα, η Edison άλλαξε ιδιοκτήτη, πούλησε το upstream και αυτή είχε ζητήματα να αντιμετωπίσει, γενικά είχαμε θέματα. Τώρα όμως την έχουμε εμείς και έχουμε διαθέσει πολλά χρήματα για μία ουσιαστική πράσινη μετάβαση, δεν είναι εταιρεία που λειτουργεί συγκυριακά και ευκαιριακά με πυροτεχνήματα, είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος. Επενδύουμε ουσιαστικά στις ΑΠΕ, θα συνεργαστεί αρμονικά η Elpedison με τον μητρικό όμιλο και την ΕΚΟ», σημείωσε.

Η σταθερότητα για τους πολλούς και το ρίσκο για όποιον το θέλει

 Για τη συζήτηση που έχει ανοίξει εκ νέου για τα χρώματα και την ευελιξία των τιμολογίων, επεσήμανε πως «ο καταναλωτής αποζητά τη σταθερότητα, το να ανοίγεις κάθε μήνα το φάκελο και να αντικρίζεις άλλο ποσό δεν είναι καλό, δεν γίνεται ο λογαριασμός να είναι kinderέκπληξη. Εξετάζουμε την προσφορά ευέλικτων λύσεων – πακέτο για τη βιομηχανία και την υψηλή τάση, έχουμε τη δυνατότητα, να σχεδιάζουμε και να αντέχουμε τις διακυμάνσεις, μην ξεχνάμε πως σε εξαγωγές στηρίζεται το 60% του τζίρου μας (της Helleniq Energy). Πρέπει να προσφέρεις στον πελάτη αυτό που είναι καλό για τον ίδιο, όχι αυτό που είναι καλό για σένα. Σε μία βιομηχανία που θέλει να πάρει θέση στην αγορά πρέπει να δώσεις τη δυνατότητα να επιλέξει κυμαινόμενο τιμολόγιο, η διαφορά με το σταθερό είναι το risk premium, το ποιος θα πάρει το ρίσκο είναι θέμα του ποιος νιώθει καταλληλότερος να το πάρει, αν κάποιος πει πως θέλω να πάρω το ρίσκο θα του δώσουμε τη δυνατότητα», επεσήμανε.

Τα λάθη στην πράσινη μετάβαση και τα πρόσθετα κόστη που φουσκώνουν το λογαριασμό ρεύματος

 «Δε γίνεται να βάζεις στον καταναλωτή περίπλοκα πράγματα και υπολογισμούς (αν θα βάλουν 2 ή 3 πλυντήρια τη μέρα), θέλω να πιστεύω πως τα χειρότερα στην ενέργεια τα έχουμε δει. Υπήρχε ένα κόστος πράσινης μετάβασης το οποίο δεν είχε υπολογιστεί σωστά και αυτό κληθήκαμε να το πληρώσουμε, η απομόνωση της χώρας όσον αφορά τις διασυνοριακές διασυνδέσεις, η ανατιμολόγηση σε κόστη που προέκυψε αναφορικά με ορισμένες υποδομές (δίκτυα, διαχείριση κινδύνου) οδήγησαν σε αυξήσεις που προφανώς δεν είναι ικανοποιητικές, όσο πιο φθηνό είναι το ρεύμα τόσο πιο ανταγωνιστική είναι η χώρα και οι επιχειρήσεις. Σε ένα τιμολόγιο το καθαρό κόστος ρεύματος είναι το 1/2  με 1/3, όχι παραπάνω», τόνισε.

Αναφορικά με το ενδεχόμενο προσφοράς και πρόσθετων υπηρεσιών όπως και επιβραβεύσεων στο ρεύμα (στα πρότυπα του μοντέλου EKO – BP), «προσαρμοσμένων» στο προφίλ κάθε πελάτη, το άφησε ανοιχτό (πχ ειδικές προσφορές για όσους έχουν και φορτίζουν υβριδικό αυτοκίνητο), ξεκαθαρίζοντας όμως πως πρέπει να «ξεχωρίσουμε το κερασάκι από την τούρτα, δε θα επιλέξεις έναν πάροχο ρεύματος επειδή σε παίρνει συνέχεια και σε ρωτάει αν λάμπει το φως και πόσα στεγνωτήρια, άλλο να εφαρμόζεις κάποιες εκπτώσεις, αυτό είναι εμπορική πολιτική».

«Χτίσιμο εμπιστοσύνης, επικοινωνία με τον πελάτη»

 «Για να προσφέρεις υπηρεσίες στον καταναλωτή, πέρα από ρεύμα, πρέπει να του δώσεις αυτό που πραγματικά χρειάζεται χτίζοντας εμπιστοσύνη η οποία είναι το δεύτερο κριτήριο μετά την τιμή. ΕΚΟ και BP κερδίζουν συνεχώς μερίδιο αγοράς, όγκους πωλήσεων και εμπιστοσύνη αλλά δεν είναι οι πιο φθηνές εταιρείες, αυτό συμβαίνει γιατί προσφέρουν υπηρεσίες που χρειάζεται ο καταναλωτής, επιβραβεύοντάς τον. Η επικοινωνία με τον πελάτη είναι βασικό, δεν πρέπει να έχει συνεχώς στο νου του πως θέλεις να του βάλεις το χέρι στον τσέπη. Σε μία εταιρεία (δύσκολο σε ένα νοικοκυριό) μπορείς να κάνεις μία μελέτη και να την πείσεις πως μπορεί με συγκεκριμένους τρόπους (αυτοπαραγωγή, φωτοβολταϊκά) να μειώσει το ενεργειακό κόστος, αυτό είναι και το ζητούμενο. Σε δεύτερο επίπεδο ρόλο παίζει και η διαχείριση της πληροφόρησης (να μπορεί κάποιος να διαχειριστεί σωστά την παροχή του και τα οικονομικά του). Δε γίνεται να έρχεται ένας λογαριασμός μετά από ένα εξάμηνο ενώ η μέτρηση γίνεται κάθε μήνα, δεν μπορεί να σου έρχεται λογαριασμός 1.000 ευρώ το Δεκέμβριο και κάθε μήνα 10 ευρώ, με τους έξυπνους μετρητές ευτυχώς αυτό αποφεύγεται», ανέφερε, παραθέτοντας ένα παράδειγμα ίσως και ουτοπικό με τα σημερινά δεδομένα.

«Συμπράξεις ίσως στο μέλλον, δεν επιλέγουμε τον εύκολο δρόμο»

 «Σε μία εταιρεία θα μπορούσε να διοχετεύεται ενέργεια από τη μπαταρία ενός αυτοκινήτου, καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο τις ενεργειακές της ανάγκες, το να σου αποθηκεύει ρεύμα το αμάξι και να μπορεί να στο γυρνάει όταν το έχεις ανάγκη θα μπορούσε να προσφερθεί. Δεν ξέρω κατά πόσο αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί σε ευρεία εμπορική κλίμακα», σημείωσε ενώ για την ανάπτυξη συνεργειών και συνεργασιών με εταιρείες από άλλους κλάδους δήλωσε ανοιχτός αλλά όχι τη συγκεκριμένη στιγμή. «Πριν από το γλυκό, έχουμε το φαγητό, ας φάμε και βλέπουμε, τα άλλα είναι κινήσεις εντυπωσιασμού. Σε αυτή τη φάση έχουμε μία πολύ ξεκάθαρη στρατηγική, διαχρονικά δεν επιλέγουμε τον εύκολο δρόμο της ανάπτυξης που πουλιέται καλύτερα, το 2003 είχαμε ΕΒΙΤDA (λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) 350 εκατ. ετησίως και σήμερα έχουμε 1 δισ. σχεδόν, δε μας βγήκε άσχημα. Σε 2-3 χρόνια δεν αποκλείω συμπράξεις, όχι σήμερα όμως», υποστήριξε.

Αγκάθι οι περικοπές πράσινης ενέργειας - Σε λίγους μήνες το πάρκο μπαταριών στη Θεσσαλονίκη

Για το ζήτημα των περικοπών πράσινης ενέργειας, τόνισε «πως το πρόβλημα δε θα λυθεί εύκολα, να είμαστε ρεαλιστές. Έχει μεταβεί το μοντέλο σε κάτι διαφορετικό που δεν μπορεί να στηριχθεί ούτε από την αγορά ως έχει, ούτε από την τεχνολογία. Σε μερικούς μήνες θα ξεκινήσει το πρώτο εμπορικό πάρκο μπαταρίας στη Θεσσαλονίκη (100 MW και έχουμε και άλλο ένα 50 MW). Δε θα αλλάξουν το χάρτη, όταν όμως μπουν άλλα 10 τέτοια θα αλλάξει ο χάρτης των περικοπών, ήδη είναι σε προχωρημένη φάση ανάπτυξης για τα διυλιστήριά μας η αποθήκευση ενέργειας. Βελτιώνουμε την ενεργειακή μας ασφάλεια, θα έχουμε μία σταθερότητα ενώ θα μπορούμε να εκμεταλλευτούμε οικονομικά και τα σκαμπανεβάσματα της αγοράς».

Για την Renewable (θυγατρική του ομίλου, εστιασμένη στις ΑΠΕ), επεσήμανε πως «θα συνεχίσει να μεγαλώνει, έχουμε ένα χαρτοφυλάκιο 5 GW, θέλουμε λελογισμένη ανάπτυξη. Κοιτάμε εξαγορές φωτοβολταϊκών έργων αλλά οι τιμές δεν πέφτουν αν και οι μικροί πουλάνε. Οι τιμές δεν πέφτουν γιατί πολλά έργα ΑΠΕ που δεν είναι και έτοιμα έχουν φορτωθεί με δάνεια τα οποία κάποιος πρέπει να αποπληρώσει», σημείωσε.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας