Μενού Ροή
Γερογιάννης Βασιλάκης
Ο Πρόεδρος της AEGEAN κ. Ευτύχιος Βασιλάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της AEGEAN κ. Δημήτρης Γερογιάννης
Νέο μεγάλο ορόσημο για την Aegean – Ξεκινά το Μάρτιο πτήσεις για την Ινδία

Μπροστά σε ένα νέο μεγάλο ορόσημο της 26χρονης λειτουργίας της βρίσκεται πλέον η Aegean Airlines, καθώς – για πρώτη φορά στην ιστορία της – ετοιμάζεται να ανοίξει τα φτερά της για πτήσεις πέραν των 4-5 ωρών που πετούσε έως τώρα, καθώς από το Μάρτιο του 2026 θα ξεκινήσει ταξίδια προς την Ινδία, αιφνιδιάζοντας θετικά την αγορά, καθώς αυτό το βήμα αναμένονταν από το 2027.

Πρόκειται για ένα μεγάλο ορόσημο για την ελληνική εταιρεία που – σε βάθος κάποιων ετών – ενδέχεται να της αλλάξει εκ νέου επίπεδο, καθώς ο σχεδιασμός είναι σταδιακά να μπει σε ταξίδια από οκτώ έως και δέκα ωρών, κάτι που αλλάζει εντελώς το… DNA του ομίλου, που έως σήμερα είναι εταιρεία μεσαίων αποστάσεων, με ό,τι συνεπάγεται αυτό.

Από τον προσεχή Μάρτιο λοιπόν η Aegean Airlines ανοίγει φτερά για την Ινδία, μπαίνοντας σε μια ταξιδιωτική αγορά με πολύ μεγάλο momentum, καθώς η Ινδία είναι η πολυπληθέστερη χώρα στον πλανήτη με 1,5 δισ. κατοίκους, εκ των οποίων τα 75 εκατ. έχουν ισχυρότατα εισοδήματα και ταξιδεύουν.

Όπως τόνισε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της εταιρείας Ευτύχιος Βασιλάκης, οι πρώτες πτήσεις προς το Νέο Δελχί θα ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2026 με συχνότητα πέντε φορές την εβδομάδα, ενώ από τον Μάιο θα προστεθεί και η Μουμπάι με τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως.

Οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται με τα νέα αεροσκάφη Airbus A321neo XLR (Extra Long Range), τα οποία θα παραλάβει η εταιρεία το Δεκέμβριο φέτος και τον Ιανουάριο του 2026. Με αυτονομία έως 10,5 ώρες, τα νέα αεροσκάφη ανοίγουν για την Aegean τον δρόμο προς προορισμούς μεγάλης εμβέλειας εκτός Ε.Ε., προσφέροντας αναβαθμισμένες υπηρεσίες.

Η απόφαση της Aegean έρχεται σε μια συγκυρία όπου η Ινδία έχει περιορίσει τη συνεργασία της με τουρκικές αεροπορικές εταιρείες και αναπτύσσει στενότερες σχέσεις με την Ελλάδα.

«Αν οι Έλληνες πραγματοποιούν 6 εκατ. ταξίδια τον χρόνο, οι Ινδοί δυνητικά μπορούν να φτάσουν τα 240 εκατ. ταξίδια», τόνισε ο κ. Βασιλάκης, επισημαίνοντας την ευκαιρία που ανοίγεται για την ελληνική τουριστική και αεροπορική αγορά.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης, «μόλις το 0,5% των Ινδών έχει εισόδημα άνω των 53.000 ευρώ – ποσοστό μικρότερο από το αντίστοιχο 2% στην Ελλάδα – όμως ο συνολικός πληθυσμός τους είναι 1,5 δισεκατομμύριο, δηλαδή 150 φορές μεγαλύτερος από τον ελληνικό. Αυτό σημαίνει τεράστιο ταξιδιωτικό δυναμικό: αν οι Έλληνες πραγματοποιούν περίπου 6 εκατομμύρια ταξίδια, οι Ινδοί μπορούν δυνητικά να φτάσουν τα 240 εκατομμύρια, ενώ σήμερα κάνουν λιγότερα από 30 εκατομμύρια».

Η εταιρεία στοχεύει ακριβώς σε αυτό το δυναμικό κοινό εύπορων Ινδών, προσφέροντας άνετες και πολυτελείς επιλογές ταξιδιού. Όπως τονίστηκε, «δεν θα είναι μια… φθηνή επιλογή, καθώς σε αεροπλάνα που είναι φτιαγμένα για πάνω από 200 θέσεις, τα συγκεκριμένα θα προσαρμοστούν στις 138 θέσεις συνολικά στην οικονομική κατηγορία, ενώ θα έχουν και 24 Business Class Suites με πλήρως ανακλινόμενα καθίσματα (lie-flat) και αυξημένη ιδιωτικότητα.

Η διάθεση των εισιτηρίων και το αναλυτικό πρόγραμμα πτήσεων αναμένεται να ανακοινωθούν στα τέλη Σεπτεμβρίου, οπότε και θα ξεκινήσουν και οι πωλήσεις των εισιτήριων προς το επιβατικό κοινό.

Θα μπουν και άλλοι μακρινοί προορισμοί

Η Aegean επενδύει στα νέα αεροσκάφη όχι μόνο για τις δύο ινδικές πόλεις, αλλά και ως βάση για περαιτέρω επέκταση σε μακρινούς προορισμούς. Αν το εγχείρημα αποδώσει επιχειρηματικά, ο στόλος θα ενισχυθεί με περισσότερα A321neo XLR και νέοι διεθνείς προορισμοί θα ενταχθούν στο δίκτυο της εταιρείας. Όπως τόνισε ο κ. Βασιλάκης, ένας από τους νέους προορισμούς ενδέχεται να είναι το Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής, για το οποίο τόνισε ότι «μας ενδιαφέρει αλλά αυτό θα το δούμε από το ‘27-’28 και μετά».

Infographic 2

Εκτός του Κέιπ Τάουν, σταδιακά από το 2027 – 2028 θα εξεταστεί και η δυνατότητα πραγματοποίησης περισσότερων, νέων, μακρινών δρομολογίων προς προορισμούς, όπως η Μπανγκαλόρ στην Ινδία, οι Σεϋχέλλες, οι Μαλδίβες, το Ναϊρόμπι, το Αλμάτι και το Λάγος διαφοροποιώντας ενδεχομένως εποχικά τις επιλογές για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν επιχειρησιακά.

Τα χαρακτηριστικά των νέων αεροσκαφών

Με την προσθήκη των δύο νέων αεροσκαφών τύπου Airbus Α321neo XLR, το συνολικό μέγεθος της παραγγελίας σε Airbus 320/321 neo από την Aegean Airlines, φτάνει τα 60 αεροσκάφη από τα οποία μέχρι σήμερα έχουν ήδη παραληφθεί τα 36.

Τα αεροσκάφη Α321neo της AEGEAN

Οι δυνατότητες άλλα και τα χαρακτηριστικά άνεσης των Α321neo XLR που παρουσιάστηκαν δημιουργούν νέες δυνατότητες για επιλογές νέων προορισμών (+ 2,5 ώρες πάνω από τα Α321neo LR, + 4,5 ώρες πάνω από τα Α321neo) αλλά και ένα νέο επίπεδο άνεσης και υπηρεσιών.

Σημειώνεται ότι και στα έξι αεροσκάφη Α321neo LR και XLR και οι επιβάτες της Οικονομικής θέσης απολαμβάνουν υψηλό επίπεδο άνεσης καθώς όλες οι θέσεις διαθέτουν σημαντικά μεγαλύτερο προσωπικό χώρο, σύστημα ατομικής ψυχαγωγίας με οθόνες 4K, δορυφορικό Wi-Fi, θύρες USB και φόρτισης συσκευών, και μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους καθώς έχουν σχεδιαστεί ειδικά για πτήσεις μεγάλης διάρκειας.

Η επένδυση αυτή συνιστά μια ακόμη στρατηγική επιλογή της Aegean που προσθέτει επιλογές στους επιβάτες, αναβαθμίζει την εμπειρία πτήσης και ενισχύει περαιτέρω τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της εταιρείας αλλά και της χώρας ενισχύοντας την παρουσία της Ελλάδας στον χάρτη των απευθείας διασυνδέσεων μεγαλύτερων αποστάσεων.

Το «χτίσιμο» των νέων πιλότων και μηχανικών

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, «τα ΧLR και LR αεροσκάφη σηματοδοτούν την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου για την AEGEAN, με νέες δυνατότητες για την ανάπτυξη μας αλλά και νέες επιλογές για τους επιβάτες μας και την διασυνδεσιμότητα της χώρας μας. Με νέες δυνατότητες στο στόλο, ισχυρές καθετοποιημένες υποδομές υποστήριξης  και κυρίως τη δημιουργικότητα και την εξέλιξη της ομάδας των ανθρώπων μας θα προχωρήσουμε όπως πάντα με φιλόδοξα αλλά και προσεκτικά  βήματα». 

Αναφορικά με το προσωπικό, όπως τονίστηκε χθες, πλέον η Aegean απασχολεί 3.809 εργαζόμενους, αποτελώντας έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα, ενώ έχει μεγαλώσει κατά 25% συγκριτικά με τα προ πανδημίας επίπεδα. Παράλληλα, με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται το πρόγραμμα υποτροφιών για το «χτίσιμο» των στελεχών (πιλότων και μηχανικών) του αύριο, έχοντας δώσει έως τώρα 339 υποτροφίες.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας