Μενού Ροή
northvolt
Northvolt: Σταματά την παραγωγή τέλος Ιουνίου στο τελευταίο εναπομείναν εργοστάσιο στη βόρεια Σουηδία

Η πτωχευμένη εταιρεία κατασκευής μπαταριών Northvolt θα σταματήσει την παραγωγή στο τελευταίο εναπομείναν εργοστάσιο στη βόρεια Σουηδία στα τέλη Ιουνίου, εάν δεν βρει αγοραστή μέχρι τότε, δήλωσε άτομο που γνωρίζει το θέμα, ζητώντας να μην κατονομαστεί.

Στο εργοστάσιο στη Skelleftea λειτουργεί μία γραμμή παραγωγής που κατασκευάζει κυψέλες για την εταιρεία κατασκευής φορτηγών Scania από τότε που ένας δικαστικά διορισμένος διαχειριστής στη Σουηδία έθεσε προς πώληση τις επιχειρήσεις και τα περιουσιακά στοιχεία του ομίλου τον Μάρτιο. Μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί αγοραστής.

Αργότερα σήμερα, θα πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη για το προσωπικό, συμπεριλαμβανομένων των 900 ατόμων που εργάζονται στο εργοστάσιο και θα φιλοξενηθεί από τον διευθύνοντα σύμβουλο Ματίας Άρλετ, δήλωσε ξεχωριστά τηλεφωνικά ο εκπρόσωπος Μάτι Κατάγια. Αρνήθηκε να σχολιάσει τις λεπτομέρειες της συνάντησης, αλλά την χαρακτήρισε ως τακτική ενημέρωση.

Η ταχεία ανάπτυξη και το παγκόσμιο αποτύπωμα των προγραμματισμένων εργοστασιακών έργων έγιναν η καταστροφή της Northvolt, καθώς το κόστος του κατασκευαστή διογκώθηκε. Στη Σουηδία, το εμβληματικό της εργοστάσιο ταλαιπωρήθηκε από λειτουργικά εμπόδια και προκλήσεις στην προσπάθειά της να αυξήσει την παραγωγή. Η εταιρεία, που κάποτε θεωρούνταν η καλύτερη ελπίδα της Ευρώπης για έναν εγχώριο πρωταθλητή μπαταριών, είχε συγκεντρώσει περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρέος και μετοχές από την ίδρυσή της το 2016.

Η Scania ήταν ένας από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές και μεγαλύτερους πελάτες της Northvolt και σχεδίαζε να βασιστεί στον κατασκευαστή για μπαταρίες για τα ηλεκτρικά της φορτηγά. Ο κατασκευαστής φορτηγών συμφώνησε τον Απρίλιο να αγοράσει τη μονάδα μπαταριών βαριάς βιομηχανίας της Northvolt, συμπεριλαμβανομένων των δυνατοτήτων παραγωγής, ενός κέντρου έρευνας και ανάπτυξης και μιας ομάδας περίπου 260 εργαζομένων.

Τον περασμένο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της Scania, Κρίστιαν Λεβίν, δήλωσε ότι η εταιρεία δεν είχε καμία φιλοδοξία να αγοράσει το εργοστάσιο-ναυαρχίδα της πτωχευμένης εταιρείας. Η Northvolt έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι συζητούσε πιθανές συνεργασίες με ασιατικούς ανταγωνιστές, αλλά δεν έχει προκύψει σωτήρας από τη Νότια Κορέα, και η κινεζική CATL προσπάθησε επίσης να μετριάσει τις προσδοκίες.

Μιλώντας σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής και πρόεδρος της Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., Ρόμπιν Ζενγκ, δήλωσε ότι ενώ η εταιρεία συζητά με διάφορους πιστωτές για να βοηθήσει τη Northvolt, «δεν είναι ακόμη βέβαιο» και «έχουμε περιορισμένους πόρους».

Τα προβλήματα της εταιρείας είχαν ήδη οδηγήσει πολλούς άλλους επενδυτές να μειώσουν τις συμμετοχές τους πέρυσι. Στους βασικούς μετόχους της Northvolt περιλαμβάνονταν η Volkswagen AG, ο βραχίονας διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων της Goldman Sachs Group Inc. και ο σουηδικός επενδυτής Vargas Holding AB.

Το κλείσιμο του εμβληματικού εργοστασίου θα προκαλέσει σημαντικές επιπτώσεις στην περιοχή, η οποία μέχρι πέρυσι είχε δει την εισροή ανθρώπων που εργάζονταν στο εργοστάσιο και στο οικοσύστημα των βιομηχανιών που αναπτύχθηκαν γύρω από αυτό. Η Skelleftea έχει επενδύσει 100 εκατομμύρια κορώνες (10,4 εκατομμύρια δολάρια) δημόσιου χρήματος στη βιομηχανική περιοχή.

«Όλη αυτή η περιοχή έχει σχεδιαστεί για την παραγωγή μπαταριών», δήλωσε η διευθύντρια της πόλης Κριστίνα Σουντίν Τζόνσον σε συνέντευξή της νωρίτερα αυτό το μήνα. Η μη ύπαρξη παραγωγής στο εργοστάσιο «θα έχει τεράστιο αντίκτυπο βραχυπρόθεσμα για το Skelleftea», δήλωσε σε συνέντευξή της την περασμένη εβδομάδα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας