Η Μεταμόρφωση, το πλέον γνωστό σημείο μποτιλιαρίσματος της Αττικής Οδού, αποκτά νέα έξοδο έως το 2026, σε μια παρέμβαση που φιλοδοξεί να βάλει τέλος στο καθημερινό μαρτύριο των οδηγών. Το έργο ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, με στόχο την αποσυμφόρηση του κομβικού σημείου όπου συναντώνται οι ροές οχημάτων από Ελευσίνα και Αεροδρόμιο, πριν ενωθούν σε μία λωρίδα με κατεύθυνση προς Λαμία.
Σήμερα, δύο διαφορετικά ρεύματα καταλήγουν σε κοινή έξοδο, δημιουργώντας ουρές εκατοντάδων μέτρων και πολύωρες καθυστερήσεις στις ώρες αιχμής. Με τον νέο σχεδιασμό, οι οδηγοί θα κατανέμονται σε δύο διακριτές εξόδους, σε απόσταση περίπου 150 μέτρων, ώστε να αποφεύγεται η συμφόρηση. Η λύση προβλέπει την ανεξαρτητοποίηση των δύο κλάδων, με ξεχωριστή είσοδο στην Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης για όσους κατευθύνονται από το Αεροδρόμιο και διαφορετική για εκείνους που φτάνουν από την Ελευσίνα.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, διαχειρίστρια της Αττικής Οδού, θα αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή, χωρίς καμία επιβάρυνση στα διόδια για τους χρήστες. Το έργο θα ολοκληρωθεί εντός του 2026, ενώ σύμφωνα με το υπουργείο, θα έχει χαμηλό κατασκευαστικό κόστος και θα προκαλέσει περιορισμένη όχληση κατά την υλοποίησή του.
Όπως τόνισε ο κ. Δήμας, «η έξοδος της Μεταμόρφωσης είναι ένα σημείο όπου καθημερινά ταλαιπωρούνται οι οδηγοί, καθώς η υποδομή δεν ανταποκρίνεται στα σημερινά κυκλοφοριακά δεδομένα». Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος υπενθύμισε ότι «μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν», όμως τέτοιες μικρές στοχευμένες παρεμβάσεις μπορούν να βελτιώσουν αισθητά την καθημερινότητα των πολιτών.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η νέα έξοδος θα βελτιώσει την κυκλοφορία στον κόμβο της Μεταμόρφωσης έως και 50%, μειώνοντας την ταλαιπωρία και τα νεύρα χιλιάδων οδηγών. Σε μια πόλη όπου το κυκλοφοριακό παραμένει από τα μεγαλύτερα προβλήματα της καθημερινότητας, η παρέμβαση αναμένεται να δώσει πολύτιμη «ανάσα» και να εξοικονομήσει χρόνο για εκατοντάδες χιλιάδες μετακινήσεις.