Μενού Ροή
ONEX
Η αναβίωση της ναυπηγικής βιομηχανίας, τα 700 πλοία της ΟΝΕΧ και οι στόχοι για ρυμουλκά

Την ουσιαστική αναβίωση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας σηματοδοτεί το γεγονός ότι αυτές τις ημέρες τα ναυπηγία της ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies φιλοξενούν και επισκευάζουν το αριθμόν 700 πλοίο από την έναρξη των εργασιών υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, με επικεφαλής τον Πάνο Ξενοκώστα που ανέλαβε τα δύο ναυπηγεία πριν λίγα χρόνια.

Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη που αν μη τι άλλο πιστοποιεί και «σφραγίζει» την καλή πορεία των δύο ναυπηγείων, που πέρασαν δια πυρός και σιδήρου τις προηγούμενες δεκαετίες, όμως πλέον έχουν επιστρέψει για τα καλά, όπως μαρτυρούν οι εργασίες και η αποτελεσματικότητά τους.

Μάλιστα, όπως άφησε να διαρρεύσει χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΝΕΧ (η οποία διαχειρίζεται να δύο ναυπηγεία) Πάνος Ξενοκώστας κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στην Ελευσίνα για τον εορτασμό των 700 πλοίων που έχουν περάσει από τα δύο ναυπηγεία, σύντομα αναμένονται πολύ θετικές ειδήσεις και ακόμα καλύτερες εξελίξεις.

Όπως άφησε να εννοηθεί, η ΟΝΕΧ φιλοδοξεί σύντομα να κερδίσει και άλλα σημαντικά έργα που θα συνδέονται με την εξ ολοκλήρου κατασκευή ρυμουλκών, ή άλλα projects, δύσκολα και νευραλγικά.

«Έχουμε πολύ μεγάλο όραμα γιατί στα ναυπηγεία που βλέπουμε έχουν ήδη ξεκινήσει τα βήματα για να γίνει η πρώτη γραμμή παραγωγής των ρυμουλκών. Θα κατασκευάσουμε ferry boat. Σε όσους δυσπιστούν λέμε ότι έχουμε όλοι αυτό το όραμα και δεν θα σταματήσουμε αν δεν το πετύχουμε».

Παράλληλα επισήμανε πως «αυτό που βλέπετε εδώ είναι μόνο η αρχή», καθώς το όραμα της ΟΝΕΧ είναι η μετατροπή των ναυπηγείων σε κόμβους ενεργειακής μετάβασης, εθνικής ασφάλειας, αμυντικής βιομηχανίας, υποστήριξης της ναυτιλίας και καινοτομίας.

Όσοι παρευρέθηκαν χθες στα ναυπηγεία Ελευσίνας είχαν να λένε για την τεράστια διαφορά που διαπίστωσαν συγκριτικά με την προηγούμενη συνέντευξη του 2023, καθώς τότε φιλοξενούνταν μόλις τρία πλοία στο ναυπηγείο, ενώ πλέον στην Ελευσίνα επισκευάζονται δέκα πλοία, με «πυρετό» εργασίας ανθρώπων και μηχανών, ενώ άλλα εννέα πλοία βρίσκονται στη Σύρο.

ONEX

Εθνική σημασία

Σε μια συγκυρία εξαιρετικά κρίσιμη για την αμυντική θωράκιση της χώρας, αλλά και σε μια συγκυρία «εμπόλεμης» κατάστασης στον κλάδο της ενέργειας με διαρκώς μεταβαλλόμενες ιεραρχήσεις και προτεραιότητες που διαφοροποιούν τον ενεργειακό χάρτη, το να αποκτήσει η χώρα μας ισχυρά ναυπηγεία είναι σημείο αναφοράς.

Πέρα από το καθαρά οικονομικό όφελος και όλα τα άλλα οφέλη σε θέσεις εργασίας, η επανεκκίνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας θα συμβάλει στην ενεργειακή σταθερότητα και τη θωράκιση της χώρας μέσα από την εκτέλεση, μεταξύ άλλων, εργασιών επισκευών και μετασκευών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Το πλοίο «Neptune Odyssey»

Το πλοίο νούμερο 700 είναι το «Neptune Odyssey» της εταιρείας Neptune Lines η οποία ανήκει στην Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κα Μελίνα Τραυλού, η οποία έδωσε χθες το παρών χθες στην Ελευσίνα. Μιλώντας στην εκδήλωση η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ευχήθηκε ώστε το Neptune Odyssey να αποτελέσει μόνο την αρχή «για χιλιάδες πλοία που θα περάσουν από τα ελληνικά ναυπηγεία».

Επισήμανε πως «η Ελλάδα, με έναν από τους ισχυρότερους εμπορικούς στόλους στον κόσμο, οφείλει να διαθέτει και μια ναυπηγική βιομηχανία αντάξια της ναυτιλιακής της παράδοσης. Δεν μπορεί να είμαστε ναυτική υπερδύναμη και να εισάγουμε τεχνογνωσία που μπορούμε να παράγουμε εδώ».

Το παρών στα ναυπηγεία Ελευσίνας έδωσαν ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιώργος Μυλωνάκης, εκπρόσωποι της DFC, εκπρόσωποι διπλωματικών αποστολών, αλλά και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Επενδύσεις πάνω από 135 εκατ. ευρώ

Όπως τόνισε ο κ. Ξενοκώστας, ο όμιλος έχει ήδη επενδύσει πάνω από 135 εκατ. ευρώ, ενώ σχεδιάζει πρόσθετες επενδύσεις ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ την επόμενη πενταετία, καθώς στόχος είναι η τεχνολογική αναβάθμιση και η δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων έως 200.000 τόνων.

Επίσης επισήμανε πως η ΟΝΕΧ είναι το πρώτο ναυπηγείο διεθνώς που χρηματοδοτήθηκε από την αμερικανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα DFC, γεγονός που – όπως ανέφερε – κατέστησε δυνατή την επανεκκίνηση των εργασιών.

Κάνοντας μια αναδρομή τόνισε πως «πίσω στο 2018-2019, στην αρχή με κάποιους λίγους εργαζόμενους, πρωτεργάτες δώσαμε ένα λόγο τιμής στη Σύρο, στη συνέχεια και στην Ελευσίνα. Πίστεψαν μαζί η Ελληνική Κυβέρνηση, η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών, και φτάσαμε σήμερα εδώ να μιλάμε για το υπ’ αριθμόν 700 πλοίο.

Μαζί κάναμε “κουπί”, άλλωστε δεν μπορεί να αποσυνδεθεί το συμφέρον της επιχείρησης από το συμφέρον των εργαζομένων της. Προχωρήσαμε σε κάτι ρηξικέλευθο, καθώς για πρώτη φορά και στη Σύρο και στην Ελευσίνα, συμφωνήσαμε και αποπληρώσαμε χρέη προηγούμενων διοικήσεων.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας