Σε μια κρίσιμη συγκυρία για την ενεργειακή θωράκιση της Ευρώπης, ένεκα της ρωσικής «απεξάρτησης», η Γερμανία επιταχύνει τις διαδικασίες στις υποδομές Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), διαμορφώνοντας ωστόσο ένα μωσαϊκό υψηλής λειτουργικής ετοιμότητας αλλά και τεχνικών προκλήσεων, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.
Ειδικότερα, η κρατική Deutsche Energy Terminal (DET) ενισχύει το δίκτυο ενόψει χειμώνα, επαναφέροντας σε λειτουργία το FSRU «Hoegh Gannet» στο Brunsbuettel και το FSRU «Excelsior» στο Wilhelmshaven 2.
Ωστόσο, η εμπορική απορρόφηση παρουσιάζει βραχυχρόνιες αρρυθμίες. Η DET, έχοντας ήδη διοχετεύσει 59 TWh στο δίκτυο φέτος, αναγκάζεται να επαναλάβει τη διαδικασία δημοπρασίας για το Wilhelmshaven εντός του Δεκεμβρίου.
Στον αντίποδα, η ιδιωτική πρωτοβουλία της Deutsche ReGas στο Mukran κυριαρχεί, καταγράφοντας τους υψηλότερους όγκους επαναεριοποίησης (8,35 TWh το τελευταίο δίμηνο). Με «όπλο» τις στρατηγικές συμφωνίες με BASF και Equinor, η εταιρεία δρομολογεί την αύξηση της δυναμικότητας στα 13,5 bcm έως το 2027 μέσω της προσθήκης δεύτερου FSRU.
Σοβαρά εμπόδια, ωστόσο, καταγράφονται στο έργο του Stade. Η έναρξη λειτουργίας μετατίθεται για το β΄ τρίμηνο του 2026, απόρροια των συμβατικών διαφορών μεταξύ DET και Hanseatic Energy Hub (HEH). Στρατηγικά, η «πυξίδα» του Βερολίνου δείχνει σταθερά προς την πράσινη μετάβαση. Τόσο το Lubmin όσο και το Wilhelmshaven (Uniper) μετασχηματίζονται σταδιακά σε κόμβους υποδοχής αμμωνίας και παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά