Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη ναυτική μηχανή που θα λειτουργεί με αιθανόλη. Ένα καύσιμο που μπορεί να παραχθεί ανανεώσιμα και να αποτελέσει σημαντικό βήμα για τη μείωση των εκπομπών στη ναυτιλία.
Το υπάρχον μοντέλο X-DF-M, εφόσον εξοπλιστεί με ειδικά συστήματα ελέγχου και νέους ψεκαστήρες καυσίμου, ανταποκρίνεται στην υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα της αιθανόλης. Η αιθανόλη διαθέτει προφίλ καύσης παρόμοιο με της μεθανόλης, γεγονός που επιτρέπει τη χρήση γνωστών και δοκιμασμένων λύσεων. Από το 2014, η WinGD επένδυσε σε πειραματικές εφαρμογές ‒αρχικά με τη στήριξη του Ομοσπονδιακού Γραφείου Ενέργειας της Ελβετίας και στη συνέχεια μέσα από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα HERCULES 2‒ όπου αναπτύχθηκαν νέοι ευέλικτοι ψεκαστήρες για καύσιμα αλκοόλης. Αυτή η τεχνολογική βάση επιτρέπει σήμερα την εμπορική αξιοποίηση της αιθανόλης στη ναυτιλία.
Η αιθανόλη μπορεί να παραχθεί από βιομάζα, καθιστώντας την μια ανανεώσιμη και χαμηλού άνθρακα λύση. Η διαθεσιμότητά της σε ανταγωνιστικές τιμές σε πολλές αγορές ενισχύει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον. Η WinGD βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με πλοιοκτήτες, προμηθευτές καυσίμων αιθανόλης και νηογνώμονες για τις πρώτες εμπορικές εφαρμογές.
Το νέο κεφάλαιο στην τεχνολογία της WinGD αναμένεται να αποτυπωθεί λεπτομερώς στο επερχόμενο φυλλάδιο «Low-Speed Engines» στις αρχές του 2026. Οι πρώτες παραδόσεις σε νέα πλοία και μετασκευές αναμένονται το 2027.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά