Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι τεχνολογικής και περιβαλλοντικής μετάβασης, και η πρόσφατη εξέλιξη από τη MISC Berhad και τη Samsung Heavy Industries (SHI) έρχεται να επιβεβαιώσει αυτή τη δυναμική. Οι δύο εταιρείες εξασφάλισαν Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον διεθνή νηογνώμονα Bureau Veritas για τον σχεδιασμό του πρώτου στον κόσμο δεξαμενόπλοιου LR2 που θα χρησιμοποιεί αμμωνία ως καύσιμο με τη χρήση κυψελών καυσίμου με μεμβράνη ανταλλαγής πρωτονίων (PEMFC).
Η πρωτοβουλία εντάσσεται σε ένα στρατηγικό έργο κοινής ανάπτυξης, στο οποίο συμμετέχουν η MISC, η SHI και ο Bureau Veritas, και αποσκοπεί στη δημιουργία ενός πλοίου μεγάλης κλίμακας που αξιοποιεί την πλέον προηγμένη τεχνολογία καυσίμων κυψελών. Η τεχνολογία PEMFC, ανεπτυγμένη από τη Vinssen, συνδυάζεται με το Σύστημα Διάσπασης Αμμωνίας της Panasia. Πρόκειται για μια ριζική διαφοροποίηση από τις μέχρι σήμερα εφαρμογές, οι οποίες περιορίζονταν σε μικρότερα σκάφη ή σε βοηθητικά συστήματα.
Η αμμωνία, ως καύσιμο χωρίς άμεσες εκπομπές CO₂, σε συνδυασμό με τις κυψέλες καυσίμου PEMFC, δημιουργεί μια αξιόπιστη εναλλακτική πρόωσης. Ανταποκρίνεται στις αυστηρές προδιαγραφές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, αλλά προσφέρει και μειωμένο κόστος συντήρησης, υψηλή ενεργειακή απόδοση και δυνατότητα κλιμάκωσης σε μεγαλύτερους στόλους.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά