Καθώς η ΕΕ και ο ΙΜΟ ενισχύουν τους κανονισμούς για τις εκπομπές, οι παραδοσιακές επιλογές καυσίμων δείχνουν να εξαντλούν τα όριά τους. Το ζήτημα δεν είναι πια αν η ναυτιλία θα στραφεί σε εναλλακτικά καύσιμα, αλλά ποια τεχνολογία θα επικρατήσει και θα εξασφαλίσει παράλληλα περιβαλλοντική συμμόρφωση και επιχειρησιακή βιωσιμότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, η Yara Clean Ammonia έκανε ένα αποφασιστικό βήμα παρουσιάζοντας το «Yara Eyde», το πρώτο κοντέινερ πλοίο στον κόσμο που θα κινείται με αμμωνία από ανανεώσιμες πηγές.
Το «Yara Eyde» προορίζεται να δραστηριοποιηθεί στη γραμμή Όσλο-Πόρσγκρουν-Μπρέμερχαφεν-Ρότερνταμ, συνδέοντας κρίσιμους βιομηχανικούς κόμβους της Βόρειας Ευρώπης. Η επιλογή αυτής της διαδρομής δεν είναι τυχαία, καθώς πρόκειται για μια γραμμή υψηλής πυκνότητας φορτίου, όπου η μείωση εκπομπών έχει άμεσο και μετρήσιμο αντίκτυπο.
Η τεχνολογική καρδιά του εγχειρήματος είναι η χρήση αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές ως καυσίμου. Σε αντίθεση με τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα, η αμμωνία που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές επιτρέπει μηδενικές εκπομπές CO₂ κατά την καύση, ενώ η ενεργειακή της πυκνότητα την καθιστά ικανή να τροφοδοτήσει εμπορικά πλοία χωρίς να θυσιάζεται η αυτονομία τους.
Η ίδια η Yara φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα ολόκληρο οικοσύστημα καθαρής αμμωνίας που θα επεκτείνεται πέρα από τη ναυτιλία, στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, στη βιομηχανία και στην αγροδιατροφή. Το «Yara Eyde» αποτελεί το πρώτο, αλλά κρίσιμο, βήμα αυτής της στρατηγικής.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά