Αποστολή Λονδίνο,
Τη ΔΕΗ της επόμενης μέρας, πέρα από τον ρόλο του κλασικού παρόχου ρεύματος, αρχίζει να «χτίζει» το νέο στρατηγικό πλάνο του Ομίλου για την περίοδο 2026-2028. Στην «καρδιά» του, βρίσκονται οι συνέργειες με τον Κωτσόβολο, η πλήρης καθετοποίηση σε όλο το φάσμα ενέργειας και τεχνολογίας και το άνοιγμα του δρόμου για πιο στενή παρουσία και στα δίκτυα τηλεπικοινωνιών.
Το επικαιροποιημένο στρατηγικό πλάνο της ΔΕΗ, που ξετυλίχθηκε χθες στο μεγάλο ραντεβού του Λονδίνου, μιλά για νέες λύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας, που θα αξιοποιούν στο έπακρο το εκτεταμένο φυσικό δίκτυο λιανικής, το e-commerce, το ΔΕΗ Fiber και, σταδιακά, τη σύγκλιση με υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών.
Από το «λογαριασμό ρεύματος» στο πακέτο ενέργεια – συσκευές – υπηρεσίες
Κεντρικό στοιχείο του καθετοποιημένου μοντέλου της ΔΕΗ είναι η σχέση με τον πελάτη, όχι μόνο ως συνδρομητή ενέργειας, αλλά ως χρήστη ενός συνολικού πακέτου: ενέργεια, συσκευές, συνδεσιμότητα, υπηρεσίες.
Στο νέο business plan, ο Όμιλος δεσμεύεται να αξιοποιήσει πλήρως τη συνέργεια με τον Κωτσόβολο ως «γέφυρα» μεταξύ ενέργειας και τεχνολογίας. Αυτό πρακτικά σημαίνει νέες εξειδικευμένες συνδυαστικές λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας και one-stop εξυπηρέτηση για τον καταναλωτή.
Στόχος της ΔΕΗ είναι οι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας να καλύπτουν σχεδόν τη μισή πελατειακή βάση έως το 2028. Συγκεκριμένα, η διείσδυση αυτών των υπηρεσιών αναμένεται να αυξηθεί από 19% το 2024 σε 46% στο τέλος της τριετίας.
Facility Management, ΔΕΗ Fiber και νέα μοντέλα για Φ/Β και αντλίες θερμότητας
Το νέο στρατηγικό πλάνο βγάζει στο προσκήνιο και μια σειρά δραστηριοτήτων που μέχρι πρότινος θα ακούγονταν «ξένες» για μια κλασική εταιρεία ενέργειας. Στα πλάνα της ΔΕΗ περιλαμβάνονται υπηρεσίες διαχείρισης κτηρίων (Facility Management), που συνδέουν ενέργεια, συντήρηση, εξοπλισμό και ψηφιακή παρακολούθηση, εμπλουτισμός των υπηρεσιών ΔΕΗ Fiber, με στόχο τα δίκτυα οπτικών ινών να γίνουν βασικό εργαλείο για την ψηφιακή καθημερινότητα νοικοκυριών και επιχειρήσεων και νέα εμπορικά μοντέλα για φωτοβολταϊκά και αντλίες θερμότητας, με ευέλικτους τρόπους απόκτησης (π.χ. leasing, συνδυαστικά πακέτα, λύσεις “as-a-service”).
Στο πλαίσιο αυτό, ο ρόλος του Κωτσόβολου αποτελεί το σημείο όπου ο πελάτης «βλέπει» στην πράξη την καθετοποίηση, ο οποίος φεύγει με ένα ολοκληρωμένο πακέτο ενεργειακής αναβάθμισης, συνδεσιμότητας και after-sales υπηρεσιών.
Η δυναμική είσοδος στις τηλεπικοινωνίες και η πλήρης καθετοποίηση
Περαιτέρω, ο Όμιλος, μέσω του ΔΕΗ Fiber, έχει ήδη πατήσει γερά στον χώρο των τηλεπικοινωνιακών υποδομών, αναπτύσσοντας δίκτυα FTTH και χτίζοντας τεχνογνωσία σε υπηρεσίες gigabit. Το νέο business plan υπόσχεται επέκταση στον κλάδο, καθώς η ΔΕΗ θα εισέλθει σύντομα και στην σταθερή τηλεφωνία ενώ στο άμεσο διάστημα αναμένεται να διατεθούν στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών υπηρεσίες φωνής μέσω ευρυζωνικού ίντερνετ (VoIP).
Παράλληλα, μέσω της ΔΕΗ Fiber, ο Όμιλος αναμένει περίπου 18.000 πελάτες στο fiber δίκτυο στο τέλος του 2025 ενώ θέτει ως στόχο τους 590.000 χρήστες FTTH μέχρι το τέλος του 2028.
Για τον τελικό χρήστη, αυτό μεταφράζεται σε μια εντελώς νέα ολιστική εμπειρία, ένας πάροχος, ένα brand, ένας λογαριασμός – με ηλεκτρική ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, υπηρεσίες για το σπίτι και την επιχείρηση, όλα κάτω από την ίδια «στέγη».
Η καθετοποίηση αυτή, σε συνδυασμό με τις συνέργειες με τον Κωτσόβολο και την ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακών υποδομών, δημιουργεί ένα νέο είδος παρόχου που δεν περιορίζεται στην ενέργεια, αλλά τα συνδυάζει σε ένα ενιαίο «energy – tech – connectivity» οικοσύστημα, με τον πελάτη στο κέντρο.
Για την ελληνική αγορά –και ειδικά για τον χώρο της ενέργειας– πρόκειται για μια από τις πιο φιλόδοξες προσπάθειες αναδιάταξης του ρόλου ενός παραδοσιακού παρόχου.
Από τη «βόμβα» του 2023 στη νέα εποχή
Το 2023, όταν η βρετανική Currys ανακοίνωσε ότι εξετάζει την πώληση της ελληνικής θυγατρικής της, Κωτσόβολος, η αγορά λιανεμπορίου και ενέργειας πήρε φωτιά. Η ΔΕΗ ήταν αυτή που κέρδισε την κούρσα, φέρνοντας τον Κωτσόβολο ξανά σε ελληνικά χέρια έπειτα από σχεδόν δύο δεκαετίες υπό τον έλεγχο της Dixons/Currys.
Όταν η ΔΕΗ και ο Κωτσόβολος έκαναν τα πρώτα τους βήματα στην οδό Αριστείδου τη δεκαετία του ’50, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι 70 χρόνια μετά θα βρίσκονται ξανά κάτω από την ίδια «ομπρέλα», χαράζοντας κοινή πορεία σε μια εποχή όπου ενέργεια, τεχνολογία και συνδεσιμότητα γίνονται ένα.
Η ΔΕΗ το απόγευμα της 10ης Απριλίου ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε την εξαγορά του Κωτσόβουλου ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο. Και κάπως έτσι, η ιστορία που ξεκίνησε με δύο διπλανά καταστήματα στην Αριστείδου το 1950, εξελίσσεται σήμερα σε ένα κοινό road map για την ενέργεια, την τεχνολογία και τα δίκτυα της επόμενης μέρας.