Μενού Ροή
panopoulos fibergrid
ΔΕΗ - FiberGrid - δίκτυο FTTH: Οι powertec στόχοι - Πώς τρέχει η ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών

Δυναμική είναι, ήδη,  η παρουσία στα ευρυζωνικά τηλεπικοινωνιακά δίκτυα της ΔΕΗ με τον ‘πήχη” να μπαίνει ακόμη πιο ψηλά για το επόμενο διάστημα. Συγκεκριμένα, με “καλπασμό” προχωρά η θυγατρική της, η FiberGrid, που με εκκίνηση πριν τρία χρόνια, αναπτύσσει δίκτυο FTTH, το οποίο, μάλιστα, υλοποιείται “υβριδικά”. Ο διευθύνων σύμβουλος της FiberGrid σημείωσε, δε, ότι ο τρόπος υλοποίησης του δικτύου έχει ως αποτέλεσμα το χαμηλότερο κόστος, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα να είναι σε πιο χαμηλά επίπεδα και οι τιμές για τους τελικούς πελάτες.

“Είναι υβριδικό δίκτυο με υπόγειο κομμάτι και με εναλλακτικές διαδρομές μέχρι τις καμπίνες. Και μετά γίνεται εναέριο για τα σπίτια” ανέφερε, μιλώντας στο συνέδριο Advanced Telecoms Summit 2025, στο Ζάππειο, την Τρίτη 8/10.  ο κ. Ν Πανόπουλος διευθύνων σύμβουλος της FiberGrid, που τόνισε ότι το δίκτυο έχει ήδη φθάσει να καλύπτει 600 χιλιάδες νοικοκυριά με το στόχο να είναι στο 1 εκατ. μέχρι το τέλος της χρονιάς. 

 Ο κ. Πανόπουλος τόνισε ότι μια μεγάλη διαφοροποίηση για τη θυγατρική της ΔΕΗ είναι  το ότι είναι κατά το ήμισυ εναέριο, το δίκτυο.

“Έχουμε ένα παθητικό καθώς η παροχή σύνδεσης πάει από καμπίνα σε κάθε συνδρομητή. Ετσι, εάν έχει 10 διαμερίσματα θα πάμε 10 ίνες. Σου δίνει, όμως, αυτό, στο πιο δύσκολο σημείο του δικτυου, τη δυνατότητα να έχεις ταχύτητα. Από την καμπίνα και πίσω πάει πιο εύκολα η υποδομή και βέβαια οι ταχύτητες” ανέφερε ο κ. Πανόπουλος.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση όσα ανέφερε ο κ. Γ. Στάσης, πρόεδρος και CEO της ΔΕΗ στην ενημέρωση αναλυτών τον Αύγουστο για τα αποτελέσματα 6μήνου, μέχρι στιγμής έχουν επενδυθεί περίπου 250 εκατ. ευρώ, με συνολική πρόβλεψη για κεφαλαιουχικές και λειτουργικές δαπάνες (CapEx και OpEx) της τάξης των 600-700 εκατ. ευρώ στα επόμενα χρόνια.  

Όπως, σημείωσε ο κ. Πανόπουλος, η Fiber έχει δώσει πρόσβαση σε 13 δήμους και μέχρι το πρώτο μισό του 2026 θα προστεθούν άλλοι 26 δήμοι όπως ανέφερε. Ο κ. Πανόπουλος, παράλληλα, ανέφερε ότι ο τελικός στόχος είναι η κάλυψη 3 εκατ. γραμμών μέχρι το 2028. “Φιλόδοξο αλλά εφικτό. Μπορούμε να επιταχύνουμε” ανέφερε χαρακτηριστικά για το στόχο.

Και η Cosmote Telekom πελάτης

Να σημειωθεί ότι με βάση τον κ. Πανόπουλο, η FiberGrid λειτουργεί ως πάροχος χονδρικής διάθεσης υπηρεσιών και ανέφερε ότι πελάτης της δεν είναι μόνο η ΔΕΗ που προσφέρει συνδέσεις FTTH αλλά υπάρχουν και άλλοι πάροχοι που αξιοποιούν τις υποδομές της, στους οποίους περιλαμβάνεται και η Cosmote Telekom αλλά και μικρότερες εταιρείες. 

Οι προκλήσεις

Σε σχέση με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Fiber ανέφερε, ότι είναι πολλές, “μια και ξεκινήσαμε από το μηδεν. Τις αφήνουμε πίσω μας” τόνισε εστιάζοντας σε καθυστερήσεις που καταγράφονται σε σχέση με αδειοδοτήσεις από τους δήμους. “Οι δήμοι καθυστερούν, αλλά αναγνωρίζω ότι έχουν μεγάλη επιβάρυνση”.

Η powertech ΔΕΗ

Σε σχέση με την απόφαση να μπει σε έναν άλλο κλάδο από τον παραδοσιακό η ΔΕΗ, ο κ. Πανόπουός ανέφερε ότι η ΔΕΗ θέλησε να δώσει το δικό της στίγμα, έχοντας τεχνογνωσία στα utilities στην προσπάθεια ψηφιακού μετασχηματισμού. “Στο FTTH, η διείσδυση ήταν χαμηλή οπότε έχοντας η ΔΕΗ ρόλο εθνικό, βρήκε εκει ρόλο νέο, ως πάροχος εθνικών υποδομών, για να δώσει ώθηση στον ψηφιακό μετασχηματισμό” τόνισε σε σχέση με την είσοδο της ΔΕΗ στον χώρο, όπου υπάρχουν μεγάλοι πολυεθνικοί παίκτες και βέβαια ο ΟΤΕ με “όνομα βρύ σαν ιστορία” όπως λέει και ο στίχος αλλά και με δυναότηες ένεκα της ένταξής του στην ομπρέλα της Telekom..

“Είμαστε μια εταιρεία powertec που επιχειρεί να συνδυάσει τεχνολογία με ενέργεια. Μετέχει σε data centers, στο καλώδιο μεταφοράς δεδομένων από Ασία,  ( υποθαλάσσιο καλώδιο Ασίας–Ευρώπης, East to Med Data Corridor),

μετέχει στον Κωτσόβολο, το Olympus AI, για να γίνει η Ελλάδα πύλη δεδομένων. Μπορούμε να τα καταφέρουμε φτάνει να υλοποιούμε τα πλάνα” τόνισε ο κ. Πανόπουλος.

Τι είχε πει ο Γ. Στάσσης;

Να σημειωθεί ότι το στίγμα της νέας αυτής δραστηριότητας είχε δώσει το καλοκαίρι ο επικεφαλής της ΔΕΗ. «Έχουμε πολύ καλή ανταπόκριση από την αγορά, είμαστε ικανοποιημένοι», δήλωσε κατά την τελευταία ενημέρωση αναλυτών ο πρόεδρος και CEO της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης απαντώντας σε σχετική ερώτηση επισημαίνοντας το μικρό χρονικό διάστημα που «τρέχουν» τα εν λόγω προγράμματα αλλά και το γεγονός ότι για την ώρα είναι διαθέσιμα σε 600.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις. 

 «Το ερώτημα που είχαμε από την αρχή ήταν εάν η ελληνική αγορά είναι έτοιμη να δεχθεί μόνο “πακέτα” υπηρεσιών ίντερνετ. Φαίνεται πως είναι. Είμαστε πολύ χαρούμενοι γι’ αυτό και προχωρούμε», υπογράμμισε αναφέροντας ότι όσο θα αυξάνεται η γεωγραφική κάλυψη -στα 3,5 εκατομμύρια επιχειρήσεις και νοικοκυριά έως το 2027- τόσο θα αυξάνονται και οι συνδέσεις για τη ΔΕΗ.  

Ο κ. Γ. Στάσσης σημείωσε ότι μέχρι τώρα η επιχείρηση έχει επενδύσει 250 εκατ. ευρώ στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, που δεν εντάσσεται στους βασικούς τομείς των δραστηριοτήτων της (core business), με στόχο η συνολική επένδυση να ανέλθει στα 600-700 εκατομμύρια ευρώ και ο αριθμός των συνδέσεων να φθάσει στις 400-500 χιλιάδες. 

 Ο επικεφαλής της ΔΕΗ ανέφερε ακόμη ότι ήταν συνειδητή η απόφαση να ξεκινήσει η παροχή των προγραμμάτων internet το καλοκαίρι «ώστε να έχουμε το χρόνο να διαχειριστούμε σωστά τις αιτήσεις», όπως είπε χαρακτηριστικά, και διαβεβαίωσε ότι «καθώς θα προχωρούμε σταδιακά στο 4ο τρίμηνο, θα βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας κάθε ημέρα».   «Μέχρι τώρα πηγαίνουμε πολύ καλά. Θα δούμε πως θα κυλήσει η χρονιά. Είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι», επισήμανε.  

Τα προϊόντα που διατίθενται είναι συνδέσεις σταθερού ίντερνετ με ταχύτητες 500 Mbps, 1 Gbps και 2,5 Gbps. Όλα τα προγράμματα βασίζονται σε 100% οπτική ίνα μέχρι το σπίτι (FTTH) και προσφέρουν εγγυημένες υπερυψηλές ταχύτητες με προσιτές τιμές. Το πρόγραμμα ΔΕΗ Fiber είναι διαθέσιμο στη λιανική σε 600.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις ενώ επεκτείνεται συνεχώς σε νέες περιοχές. 

Η ζήτηση

Η μεγάλη πρόκληση είναι πάντως, για τον κλάδο, η ενίσχυση της ζήτησης από την πλευρά των καταναλωτών και των επιχειρήσεων. Η κάλυψη μπορεί να έχει ξεπεράσει το 50% και στο τέλος του έτους εκτιμάται ότι μπορεί να  φθάσει ακόμη και στο 60% αλλά μόλις το 20% των γραμμών έχει αναβαθμιστεί σε FTTH συνδέσεις.

Πάντως είναι υψηλό ενδιαφέρον που υπάρχει για το κουπόνι της δράσης Gigabit voucher. Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο ίδιοι συνέδριο την Τρίτη 7/10 ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης, Δημήτρης Παπαστεργίου, στο πλαίσιο του Advanced Telecoms Summit 2025, έχουν ήδη διατεθεί περίπου 317 χιλιάδες κουπόνια, πλησιάζοντας στο «όριο» των 400 χιλιάδων. Παράλληλα, ενισχυμένο δείχνει να είναι το ενδιαφέρον και για τη δράση Smart Readiness, στο πλαίσιο της οποίας έχουν διατεθεί ήδη 50 χιλιάδες κουπόνια για την ψηφιακή αναβάθμιση των υποδομών σε κτίρια της χώρας.

Να σημειωθεί ότι στο FTTH, ο ανταγωνισμός πλέον έχει αρχίσει να εντείνεται καθώς πέρα από τη  ΔΕΗ - FiberGrid, ήδη τρέχουν έργα από την  Inalan αλλά και βέβαια τους παραδοσιακούς παίκτες την Cosmote Telekom, Vodafone και Nova. Στο 2028 θα υπάρχουν πάνω από 9 εκατ. παροχές συνδέσεων, φτάνει βέβαια να υπάρχουν και οι ενδιαφερόμενοι…

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας