Μενού Ροή
PAPOUTSANIS RITSONA FOTOVOLTAICA
Παπουτσάνης: Στόχος τα 100 εκατ. έως το 2028 - Νέες ενεργειακές επενδύσεις στη Ριτσώνα

Σε νέες ενεργειακές επενδύσεις θα προχωρήσει η εταιρεία Παπουτσάνης, με στόχο να αυξήσει ακόμη περισσότερο το «πράσινο» αποτύπωμα που έχει στην ενέργεια που καταναλώνει, το οποίο – προς το παρόν – αγγίζει το 30% έως 35% των συνολικών αναγκών της.

Η εταιρεία πέρυσι ολοκλήρωσε την εγκατάσταση δύο φωτοβολταϊκών σταθμών στην καθετοποιημένη μονάδα στη Ριτσώνα, τοποθετώντας τα πάνελ στη στέγη του μεγάλου εργοστασίου, μειώνοντας το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Οι Σταθμοί συνολικής, ισχύος 1.798,96kWp, επιτυγχάνουν αποφυγή έκλυσης CO2 1990 tn/ έτος, κατατάσσοντας την Παπουτσάνης ακόμη πιο ψηλά στη λίστα των πράσινων επιχειρήσεων της χώρας μας. 

Πλέον, όπως επισήμανε στο EnergyMag.gr χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μενέλαος Τασσόπουλος κατά τη διάρκεια ξενάγησης των δημοσιογράφων στο μεγάλο εργοστάσιο της εταιρείας στη Χαλκίδα, η εταιρεία αναζητά νέους τρόπους ενίσχυσης του «πράσινου» ενεργειακού της μείγματος.

Menelaos Tassopoulos Papoutsanis

Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία «ψάχνει» λύσεις και με επενδύσεις στην αποθήκευση ενέργειας και στις μπαταρίες, χωρίς να έχει αυτή την ώρα κάτι απτό και ανακοινώσιμο. Συνάμα, τόνισε πως μπορούν να μπουν και άλλα φωτοβολταϊκά όχι στη στέγη που πλέον είναι πλήρης, αλλά σε διπλανά οικόπεδα που συνορεύουν με το εργοστάσιο. Όμως, το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει δίκτυο ώστε να αξιοποιηθεί αυτή η παραγόμενη ενέργεια, κάτι που προς το παρόν αναχαιτίζει το τρέξιμο αυτών των επενδύσεων.

Μείωση πλαστικού

Την ίδια ώρα, η εταιρεία με αλλεπάλληλες επενδύσεις όλα τα τελευταία χρόνια έχει επιτύχει να μειώσει κατά 4,5 τόνους το πλαστικό που καταναλώνει για τις συσκευασίες της, τις οποίες κατασκευάζει η ίδια στην πλήρως καθετοποιημένη μονάδα της Ριτσώνας. Παράλληλα, με τις νέες επενδύσεις και τις εφαρμογές τελευταίας τεχνολογίας αλλάζουν ορισμένες συσκευασίες προϊόντων σε χάρτινες ή νάιλον, μειώνοντας κατά πολύ την κατανάλωση πλαστικού, ενώ όλα τα νέα προϊόντα της μπαίνουν σε ανακυκλώσιμες συσκευασίες.

Διαθέτει πιστοποιήσεις υπεύθυνης διαχείρισης στις συσκευασίες και τις πρώτες ύλες (FSC, ECOCERT και RSPO) καθώς και vegan σειρές προϊόντων υψηλής φυσικότητας με ελληνικά, βιολογικά εκχυλίσματα. Συσκευάζει προϊόντα σαπουνιών με μηδενική χρήση πλαστικού, αντικαθιστώντας τις πλαστικές μεμβράνες ομαδοποίησης με χάρτινες, ενώ τα κουτιά συσκευασίας κατασκευάζονται από χαρτί από αειφόρες πρακτικές υλοτομίας με διεθνή πιστοποίηση FSC.

Επίσης διαθέτει συσκευασίες από πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά όπως τα μονοστρωματικά ανταλλακτικά σακουλάκια (monofilm). Χρησιμοποιεί μπουκάλια από ανακυκλωμένο πλαστικό και συσκευασίες από ανακυκλωμένα αλιευτικά και γεωργικά δίχτυα (σειρά προϊόντων Αρκάδι).

Διψήφιοι ρυθμοί ανάπτυξης και το 2025

Η εταιρεία παρουσίασε το καλύτερο 9μηνο της ιστορίας της φέτος, με τον κύκλο εργασιών να ξεπερνά τα 61 εκατ. ευρώ από 49,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα (+23%), ενώ με παρόμοιους ρυθμούς ανάπτυξης θα κλείσει και το σύνολο της φετινής χρήσης. Όπως τόνισαν χθες στελέχη της διοίκησης, στόχος είναι ανά πενταετία να διπλασιάζεται ο τζίρος της επιχείρησης, κάτι που ήδη πέτυχε την πενταετία που πέρασε, ενώ έως το 2028 φιλοδοξεί να κάνει τζίρο πάνω από 100 εκατ. ευρώ.

Πλέον το 54% του κύκλου εργασιών προέρχεται από εξαγωγές σε 35 χώρες, ενώ αναφορικά με το μείγμα των δραστηριοτήτων της επιχείρησης, το 32% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων σε Ελλάδα και εξωτερικό, το 15% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 41% από παραγωγές τρίτων (κυρίως για διεθνείς πελάτες) και το 12% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.

Το επιτυχημένο μοντέλο ανάπτυξης

Η Παπουτσάνης πλέον αποτελεί τη μεγαλύτερη σαπωνοποιία στην Ευρώπη και μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στην ελληνική αγορά λιανικής. Σήμερα, εφαρμόζοντας ένα διεθνώς ανταγωνιστικό επιχειρηματικό και εμπορικό μοντέλο και αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της στην παραδοσιακή σαπωνοποιία, η Παπουτσάνης:

Έχει πετύχει την αναβίωση και διεύρυνση των εμπορικών της σημάτων με τη δημιουργία νέων επώνυμων brands, καθώς και την ανάπτυξη νέων και εξειδικευμένων προϊόντων για νέες αγορές.

Η επιτυχημένη είσοδος σε μεγάλες νέες κατηγορίες (προσωπικής υγιεινής, μαλακτικά ρούχων κ.λπ.) επιτρέπει πλέον στην Παπουτσάνης να δραστηριοποιείται σε μία συνολική αγορά που υπερβαίνει τα 600 εκατ. ευρώ, δίνοντας σημαντικό χώρο για ανάπτυξη. Η επιτυχημένη ανάπτυξη του Αρκάδι αναμένεται ότι θα οδηγήσει σε τριπλασιασμό των καθαρών πωλήσεων έως το τέλος του 2025 καθώς από 2 εκατ. το 2021, θα φτάσει τα 6 εκατ. φέτος.

Στα ξενοδοχειακά προϊόντα η εταιρεία αποτελεί κορυφαίο παραγωγό στην ελληνική αγορά και ταυτόχρονα, συνεχίζει να αναπτύσσει τις εξαγωγές της. Στον πυλώνα των ειδικών σαπωνομαζών, ο οποίος είναι και ο νεότερος της εταιρείας και σχεδόν στο σύνολο του εξαγωγικός, ο τζίρος για το 2024 έφτασε στα 11,3 εκατ. ευρώ, έχοντας ξεκινήσει από μόλις 500 χιλ. ευρώ το 2015.

Εξαγωγές

Έχει εξελιχθεί σε διεθνή βιομηχανικό «παίκτη» με εξαγωγές σε 35 χώρες και σταθερές συνεργασίες με μεγάλες διεθνείς αλυσίδες λιανικής και πολυεθνικούς ομίλους για περισσότερο από μια 10ετία, για τις παραγωγές τρίτων και τις ειδικές σαπωνόμαζες. Διατηρεί υπερσύγχρονη και πλήρως καθετοποιημένη μονάδα, εφαρμόζοντας προηγμένες τεχνολογίες παραγωγής. Ειδικότερα στην παραγωγή σαπουνιών, η παραγωγική δυναμικότητα ανέρχεται σε 900 σαπούνια ανά λεπτό και συνολικά 40.000 τόνους ετησίως, ποσότητα που θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες της Ελλάδας για περίπου 20 χρόνια.

Η πορεία μεγεθών από το 2010 και η μεγάλη επιστροφή

Η Παπουτσάνης αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες – αν όχι τη μεγαλύτερη – επιχειρηματική επιστροφή των τελευταίων δεκαετιών στην Ελλάδα, καθώς από τα πρόθυρα λουκέτου το 2010, πλέον είναι μια υγιής και κερδοφόρα εταιρεία με εξαιρετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Η εταιρεία το 2010 έφτασε ένα βήμα πριν το οριστικό λουκέτο, όμως με τις κατάλληλες αλλαγές στο management γύρισε» μέσα στη... φωτιά της κρίσης, έχοντας πλέον αξιοσημείωτη τροχιά ανάπτυξης.

Δεν είναι τυχαίο ότι μέσα στην περίοδο της δημοσιονομικής κρίσης, από το 2010 έως το 2020 η εταιρεία υπερτριπλασίασε τον κύκλο εργασιών της καθώς από τα 12,9 εκατ. ευρώ το 2010 έφτασε το 2020 στα 40,8 εκατ. ευρώ, ενώ το 2021 είχε τζίρο 54,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας για 6η διαδοχική χρήση διψήφια αύξηση ενοποιημένου κύκλου εργασιών.

Μια ματιά στην πορεία των μεγεθών των τελευταίων ετών, δείχνει την εξέλιξη. Το 2017 ο κύκλος εργασιών ήταν στα 20,8 εκατ. ευρώ, το 2018 στα 24,2 ευρώ, το 2019 στα 30,6 εκατ. ευρώ, το 2020 στα 40,8 εκατ. και το 2021 στα 54,8 εκατ. ευρώ. Το 2022 – λόγω Covid-19 – έφτασε στο ρεκόρ όλων των εποχών στον κύκλο εργασιών με 70,8 εκατ. ευρώ (+29% έναντι του 2021), παρουσιάζοντας διψήφια αύξηση για 7η συνεχή χρονιά.

Το 2023 οι πωλήσεις μειώθηκαν στα 62,3 εκατ. ευρώ, λόγω της κατακόρυφης πτώσης της ζήτησης εξαιτίας της υποχώρησης της πανδημίας, ενώ το 2024 έφτασε σε πωλήσεις τα 66,2 εκατ. ευρώ, επίδοση που πλησίασε μόλις στο 9μηνο φέτος (61 εκατ.).

Ιστορία που «πατά» σε τρεις αιώνες

Η Παπουτσάνης ιδρύθηκε το 1870 στο Πλωμάρι της Λέσβου από τον Δημήτρη Παπουτσάνη, ο οποίος με πρώτη ύλη τα φυτικά έλαια ίδρυσε τη φερώνυμη σαπωνοποιία, καθώς αντιλήφθηκε πολύ γρήγορα την ανάγκη της σαπωνοβιομηχανίας. Το 1899 οι τρεις γιοί του ίδρυσαν την πρώτη εταιρεία Παπουτσάνης, ενώ το 1913 οι εγκαταστάσεις μεταφέρθηκαν στον Πειραιά.

Από το 1917 έως το 1936 που ξεκίνησε η αρωματική σαπωνοποιία, το εργοστάσιο Παπουτσάνη του Πειραιά παρήγε πράσινο σαπούνι μπουγάδας και κύβους σαπουνιού Μασσαλίας. Το διώροφο αυτό εργοστάσιο λειτούργησε έως το χειμώνα του ‘44, οπότε και καταστράφηκε ολοκληρωτικά στο βομβαρδισμό του Πειραιά.

Ένα χρόνο μετά το βομβαρδισμό φτιάχτηκε νέο εργοστάσιο, ενώ το 1967 η μονάδα μεταφέρθηκε στην Κάτω Κηφισιά, όπου χτίστηκαν καινούριες εγκαταστάσεις. Η εταιρεία εισήχθη στο ελληνικό χρηματιστήριο στις 16 Αυγούστου του 1972, ενώ στις αρχές του 1990 η οικογένεια Παπουτσάνη μεταβίβασε τις μετοχές στον όμιλο Δαυίδ. Το 2001 δημιουργήθηκε το καινούριο εργοστάσιο παραγωγής προϊόντων προσωπικής φροντίδας στη Ριτσώνα, σε οικόπεδο 60.000 τ.μ. Πλέον απασχολεί 205 εργαζόμενους.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας