Μενού Ροή
PAPOUTSANIS
Παπουτσάνης: Ο στόχος των 100 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις, το «μπαμ» στην πανδημία και η εκτόξευση της ιδιωτικής ετικέτας

Το καλύτερο εξάμηνο της 155χρονης ιστορίας της πέτυχε η εταιρεία Παπουτσάνης ΑΒΕΕ στο πρώτο μισό του 2025, καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 40,2 εκατ. ευρώ έναντι 31,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024, καταγράφοντας αύξηση κατά 27%, με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 55% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Από την πορεία της ανάπτυξης μεγεθών, εξάγεται το συμπέρασμα ότι ο στόχος για 100 εκατ. ευρώ τζίρο για το 2028, όπως αυτός τέθηκε από τη διοίκηση στην παρουσίαση στην Ένωση Θεσμικών στις 4 Ιουνίου, θα επιτευχθεί πολύ ενωρίτερα, ίσως μάλιστα από το 2026, αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά.

Για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης, η εισηγμένη προβλέπει τη διατήρηση υψηλού ρυθμού αύξησης του κύκλου εργασιών, τόσο ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης των υφιστάμενων και της έναρξης σημαντικών νέων συνεργασιών,  όσο και χάρη στην περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεων των επωνύμων προϊόντων, με δυναμική επέκταση σε νέες κατηγορίες και κανάλια, σε τοπικό και διεθνές επίπεδο.

Η Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, αποτελεί την κορυφαία ελληνική βιομηχανία σαπουνιών και υγρών καλλυντικών στην Ελλάδα και τη μεγαλύτερη παραγωγό στερεών σαπώνων στην Ευρώπη, έχοντας και το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής στη ΝΑ Ευρώπη, το οποίο εδρεύει στη Ριτσώνα Βοιωτίας.

Συνάμα, αποτελεί τον μεγαλύτερο προμηθευτή ξενοδοχειακών προϊόντων προσωπικής περιποίησης στην Ελλάδα. Συνολικά, η Παπουτσάνης παράγει πάνω από 200.000.000 τεμάχια ετοίμου προϊόντος ετησίως και πραγματοποιεί εξαγωγές σε περισσότερες από 45 χώρες, ενώ απασχολεί 130 εργαζόμενους.

Επιδόσεις ανά τομέα δραστηριότητας – Ναυαρχίδα τα ιδιωτικής ετικέτας

Όσον αφορά την συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στον κύκλο εργασιών του 1ου εξαμήνου 2025, επισημαίνεται ότι το 31% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 15% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 41% από παραγωγές τρίτων και το 13% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.

Αυτό σημαίνει πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δηλαδή οι εργολαβίες και τα άλλα projects που αναλαμβάνει η εταιρεία υποστηρίζοντας φίρμες τρίτων, αποτελούν πλέον τη ναυαρχίδα των εργασιών της, σημειώνοντας μάλιστα άνοδο κατά 44% έναντι του αντίστοιχου περυσινού εξαμήνου.

Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας

Επώνυμα Προϊόντα: Η κατηγορία παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη κατά 37% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2024, ως αποτέλεσμα της δυναμικής επέκτασης του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και της εισόδου της επιχείρησης σε νέες σημαντικές κατηγορίες φροντίδας νοικοκυριού.

Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της Παπουτσάνης στις κατηγορίες Οικιακής Φροντίδας έχει υπερδιπλασιαστεί το φετινό πρώτο εξάμηνο, ενώ θετικά κινήθηκαν οι πωλήσεις και στις παραδοσιακές κατηγορίες δραστηριοποίησης, αυτές της Προσωπικής Περιποίησης, καταγράφοντας ανάπτυξη 8% το ίδιο διάστημα συγκριτικά με πέρυσι.

Ξενοδοχειακά Προϊόντα: Οι πωλήσεις της κατηγορίας αυξήθηκαν κατά 7% στο 1ο εξάμηνο, οδηγούμενες τόσο από την ανάπτυξη των πωλήσεων των επώνυμων ξενοδοχειακών προϊόντων Παπουτσάνης, όσο και από τις πωλήσεις ξενοδοχειακών προϊόντων τρίτων στο εξωτερικό.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις των επώνυμων ξενοδοχειακών προϊόντων Παπουτσάνης παρουσίασαν αύξηση κατά 18% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024, με δυναμική ανάπτυξη τόσο στην εγχώρια αγορά (+15%), όσο και στις αγορές του εξωτερικού (+33%).

Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα): Οι πωλήσεις της κατηγορίας σημείωσαν σημαντική ανάπτυξη καθώς έκλεισαν με αύξηση +44% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, χάρη στη διεύρυνση της συνεργασίας με υφιστάμενους πελάτες.

Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών: Οι πωλήσεις της κατηγορίας των σαπωνομαζών παρουσίασαν οριακή μείωση κατά 2% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Η μεγαλύτερη σαπωνοποιία στην Ευρώπη

Η Παπουτσάνης πλέον είναι η μεγαλύτερη σαπωνοποιία στην Ευρώπη, με δυνατότητα παραγωγής 900 σαπουνιών ανά λεπτό και συνολική παραγωγική δυναμικότητα 400.000 τόνων ετησίως – αριθμός που ισοδυναμεί με την κατανάλωση σαπουνιού της ελληνικής αγοράς για πάνω από 20 χρόνια.

Συνάμα, είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος παίκτης στις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται στο οργανωμένο λιανεμπόριο στην Ελλάδα, με διπλασιασμό μεριδίου αξίας στον κλάδο προσωπικής περιποίησης την τελευταία πενταετία και ταυτόχρονη δυναμική είσοδο σε νέες αγορές. Είναι καινοτόμος παραγωγός ξενοδοχειακών καλλυντικών με ισχυρή παρουσία στην εγχώρια αγορά και ένα δίκτυο συνεργατών σε 35 χώρες, ενώ διατηρεί μακροχρόνιες και σταθερές συνεργασίες με μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες (B2B), έχοντας με αρκετές εξ αυτών σύμπλευση δέκα και πλέον χρόνια.

Η πορεία μεγεθών από το 2010 και η μεγάλη επιστροφή

Η Παπουτσάνης αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες – αν όχι τη μεγαλύτερη – επιχειρηματική επιστροφή των τελευταίων δεκαετιών στην Ελλάδα, καθώς από τα πρόθυρα λουκέτου το 2010, πλέον είναι μια υγιής και κερδοφόρα εταιρεία με εξαιρετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Η εταιρεία το 2010 έφτασε ένα βήμα πριν το οριστικό λουκέτο, όμως με τις κατάλληλες αλλαγές στο management γύρισε» μέσα στη... φωτιά της κρίσης, έχοντας πλέον αξιοσημείωτη τροχιά ανάπτυξης, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Δεν είναι τυχαίο ότι μέσα στην περίοδο της δημοσιονομικής κρίσης, από το 2010 έως το 2020 η εταιρεία υπερτριπλασίασε τον κύκλο εργασιών της καθώς από τα 12,9 εκατ. ευρώ το 2010 έφτασε το 2020 στα 40,8 εκατ. ευρώ, ενώ το 2021 είχε τζίρο 54,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας για 6η διαδοχική χρήση διψήφια αύξηση ενοποιημένου κύκλου εργασιών.

Μια ματιά στην πορεία των μεγεθών των τελευταίων ετών, δείχνει την εξέλιξη. Το 2017 ο κύκλος εργασιών ήταν στα 20,8 εκατ. ευρώ, το 2018 στα 24,2 ευρώ, το 2019 στα 30,6 εκατ. ευρώ, το 2020 στα 40,8 εκατ. και το 2021 στα 54,8 εκατ. ευρώ. Το 2022 – λόγω Covid-19 – έφτασε στο ρεκόρ όλων των εποχών στον κύκλο εργασιών με 70,8 εκατ. ευρώ (+29% έναντι του 2021), παρουσιάζοντας διψήφια αύξηση για 7η συνεχή χρονιά.

Ρόλο στην εκτόξευση των μεγεθών από τα μέσα του 2020 και μετά έπαιξε η πανδημία δεδομένου ότι η εταιρεία εξειδικεύεται στα προϊόντα καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής που κατά τη διάρκεια του Covid-19 ήρθαν με έμφαση στο προσκήνιο, ενώ ο ίδιος λόγος εκτόξευσε και τις εξαγωγές.

Το 2023 οι πωλήσεις μειώθηκαν στα 62,3 εκατ. ευρώ, λόγω της κατακόρυφης πτώσης της ζήτησης εξαιτίας της υποχώρησης της πανδημίας, ενώ το 2024 έφτασε σε πωλήσεις τα 66,2 εκατ. ευρώ.

Ιστορία που «πατά» σε τρεις αιώνες

Η Παπουτσάνης ιδρύθηκε το 1870 στο Πλωμάρι της Λέσβου από τον Δημήτρη Παπουτσάνη, ο οποίος με πρώτη ύλη τα φυτικά έλαια ίδρυσε τη φερώνυμη σαπωνοποιία, καθώς αντιλήφθηκε πολύ γρήγορα την ανάγκη της σαπωνοβιομηχανίας. Το 1899 οι τρεις γιοί του ίδρυσαν την πρώτη εταιρεία Παπουτσάνης, ενώ το 1913 οι εγκαταστάσεις μεταφέρθηκαν στον Πειραιά.

Από το 1917 έως το 1936 που ξεκίνησε η αρωματική σαπωνοποιία, το εργοστάσιο Παπουτσάνη του Πειραιά παρήγε πράσινο σαπούνι μπουγάδας και κύβους σαπουνιού Μασσαλίας. Το διώροφο αυτό εργοστάσιο λειτούργησε έως το χειμώνα του ‘44, οπότε και καταστράφηκε ολοκληρωτικά στο βομβαρδισμό του Πειραιά.

Ένα χρόνο μετά το βομβαρδισμό φτιάχτηκε νέο εργοστάσιο, ενώ το 1967 η μονάδα μεταφέρθηκε στην Κάτω Κηφισιά, όπου χτίστηκαν καινούριες εγκαταστάσεις. Η εταιρεία εισήχθη στο ελληνικό χρηματιστήριο στις 16 Αυγούστου του 1972, ενώ στις αρχές του 1990 η οικογένεια Παπουτσάνη μεταβίβασε τις μετοχές στον όμιλο Δαυίδ. Το 2001 δημιουργήθηκε το καινούριο εργοστάσιο παραγωγής προϊόντων προσωπικής φροντίδας στη Ριτσώνα, σε οικόπεδο 60.000 τ.μ.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας