Μενού Ροή
ilektrismos
Η Σλοβενία εντάσσεται στις πλατφόρμες PICASSO και MARI για την εξισορρόπηση του ηλεκτρικού συστήματος
Google Logo ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ENERGYMAG.GR ΩΣ ΠΡΟΤΙΜΩΜΕΝΗ ΠΗΓΗ ΣΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ GOOGLE

Η Σλοβενία θα ενταχθεί το καλοκαίρι του 2026 στις δύο βασικές ευρωπαϊκές πλατφόρμες εξισορρόπησης ηλεκτρικής ενέργειας, PICASSO και MARI, ενισχύοντας τη συμμετοχή της στην ενοποιημένη αγορά ηλεκτρισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όπως ανακοίνωσε ο διαχειριστής του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας, ELES, η ένταξη στην πλατφόρμα PICASSO θα πραγματοποιηθεί την 1η Ιουλίου 2026, ενώ δύο εβδομάδες αργότερα, στις 15 Ιουλίου, θα ακολουθήσει η συμμετοχή στην πλατφόρμα MARI.

Η πλατφόρμα PICASSO αφορά την ανταλλαγή αυτόματων εφεδρειών αποκατάστασης συχνότητας (aFRR), οι οποίες ενεργοποιούνται αυτόματα για τη διατήρηση της σταθερότητας του ηλεκτρικού συστήματος. Αντίστοιχα, η MARI διαχειρίζεται τις χειροκίνητα ενεργοποιούμενες εφεδρείες αποκατάστασης συχνότητας (mFRR), οι οποίες χρησιμοποιούνται όταν απαιτείται πρόσθετη παρέμβαση για την εξισορρόπηση της προσφοράς και της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι δύο ευρωπαϊκές πλατφόρμες λειτουργούν από το 2022 και έχουν ως στόχο τη δημιουργία μιας ενιαίας διασυνοριακής αγοράς εξισορρόπησης ηλεκτρικής ενέργειας, επιτρέποντας στους διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς να ανταλλάσσουν υπηρεσίες εξισορρόπησης με μεγαλύτερη ταχύτητα και αποδοτικότητα.

Η συμμετοχή της Σλοβενίας ενισχύει περαιτέρω τη διασύνδεση των ευρωπαϊκών αγορών ηλεκτρισμού και συμβάλλει στη βελτίωση της ασφάλειας εφοδιασμού και της αξιοπιστίας των δικτύων, ιδιαίτερα σε μια περίοδο κατά την οποία αυξάνεται η διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Αρκετές χώρες της περιοχής έχουν ήδη ενταχθεί στις συγκεκριμένες πλατφόρμες, μεταξύ των οποίων η Σλοβακία, η Τσεχία, οι χώρες της Βαλτικής και η Βουλγαρία. Η Ελλάδα και η Πολωνία συμμετέχουν ήδη στην πλατφόρμα PICASSO, χωρίς ωστόσο να έχουν ενταχθεί μέχρι σήμερα στη MARI, ενώ και η Ουγγαρία έχει ανακοινώσει σχέδια για ένταξη στο ευρωπαϊκό δίκτυο εξισορρόπησης στο προσεχές διάστημα.

Η ένταξη της Σλοβενίας αποτελεί ακόμη ένα βήμα προς την ολοκλήρωση της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ενισχύοντας τη συνεργασία μεταξύ των διαχειριστών συστημάτων μεταφοράς και διευκολύνοντας την αποτελεσματικότερη διαχείριση των ενεργειακών ροών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Πηγή: ceenergynews

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας