Μενού Ροή
Μετά τους Ισραηλινούς και ο Μόντι (Edison) βλέπει ξανά ζεστά την κατασκευή του EastMed

Στην μάχη της διαφοροποίησης και ασφάλειας των πηγών εφοδιασμού της ευρωπαικής αγοράς φυσικού αερίου αναζητούνται ώριμες λύσεις, φέρνοντας στο προσκήνιο ξανά την κατασκευή του EastMed.

Μετά την αναθέρμανση του ισραηλινού ενδιαφέροντος, που αποκάλυψε χτες το Energymag, την σκυτάλη πήρε σήμερα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ιταλικής Edison Νίκολα Μόντι. Όπως είπε με στόχο τη διασφάλιση της πραγματικής διαφοροποίησης και συμπληρωματικότητας των προμηθειών και των διαδρομών αγωγών μεσοπρόθεσμα, η υποδομή Eastmed-Poseidon παραμένει εξαιρετικά στρατηγική για την Edison.

Πρόκειται όπως είπε για ένα έργο που αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και αναγνωρίστηκε ως ενδιαφέρον προτεραιότητας και από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Το Eastmed-Poseidon θα μπορούσε να φέρει στην ιταλική και ευρωπαϊκή αγορά μια νέα πηγή φυσικού αερίου με τουλάχιστον 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα αρχικού όγκου μέσα σε τέσσερα χρόνια, ο οποίος μπορεί να διπλασιαστεί σε 20 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα σε μια δεύτερη φάση», τόνισε ο Monti .

Το έργο στοχεύει να φέρει στην Ιταλία τα τεράστια αποθέματα φυσικού αερίου που ανακαλύφθηκαν στην ανατολική Μεσόγειο στα χωρικά ύδατα του Ισραήλ μέσω των νησιών της Κύπρου , της Κρήτης και μέσω της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Και θα έχει το πλεονέκτημα ότι «οδηγεί πραγματικά στη διαφοροποίηση και, ως εκ τούτου, σε μεγαλύτερη ασφάλεια των προμηθειών, δεδομένου ότι θα είναι μια νέα διαδρομή, σχεδόν εξ ολοκλήρου εντός της Ευρώπης». Μια υποδομή που θα μπορούσε να μεταφέρει άμεσα και υδρογόνο, σε συνεχώς αυξανόμενες ποσότητες, κάνοντας τη διαφοροποίηση, την ασφάλεια και την ενεργειακή μετάβαση να συμβαδίζουν.

Η Edison

Με τα χρόνια, η Edison έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο και διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο , το οποίο καλύπτει περίπου το 20% της εθνικής ζήτησης.

Είναι ο κύριος εισαγωγέας LNG από το Κατάρ (6,4 δισεκατομμύρια m3) στον τερματικό σταθμό LNG της Αδριατικής, τον οποίο ανέπτυξε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και του οποίου κατέχει το 80% της χωρητικότητας, και των εισαγωγών από τη Λιβύη (4 δισεκατομμύρια m3), Από την Αλγερία (1 δισ. κυβικά μέτρα) και το Αζερμπαϊτζάν (1 δισ. κυβικά μέτρα).

Ενώ με τα χρόνια μείωσε την έκθεσή της στη Ρωσία με ένα ετήσιο συμβόλαιο 1 δισεκατομμυρίου κυβικών μέτρων που λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2022 και το οποίο αντιπροσωπεύει περίπου το 7% του χαρτοφυλακίου της.

Ποιες είναι οι λύσεις βραχυπρόθεσμα;

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Edison , το φυσικό αέριο δεν μπορεί να εγκαταλειφθεί γιατί θα παραμείνει ένα θεμελιώδες πλεονέκτημα που θα συνοδεύει την ενεργειακή μετάβαση , η οποία είναι μια διαδικασία βήμα προς βήμα για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050.

«Κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν. διαφοροποίηση και μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό αέριο. Γίνονται συζητήσεις και συζητήσεις για τη μεγιστοποίηση των παραδόσεων πέρα ​​από τις συμβατικές υποχρεώσεις, που θα μπορούσε να εγγυηθεί αύξηση περίπου 1-1,5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων», εξηγεί ο Monti .

Η εταιρεία θα μπορούσε επίσης να διαθέσει το μεταφορέα LNG των 30.000 κυβικών μέτρωνη οποία από το περασμένο φθινόπωρο προμηθεύει την παράκτια αποθήκη LNG μικρής κλίμακας στη Ραβέννα, αφιερωμένη στη βιωσιμότητα των βαρέων και θαλάσσιων μεταφορών.

Τα πλοία της Edison προμηθεύονται αέριο από τους τερματικούς σταθμούς στη Μεσόγειο και ανεφοδιάζουν τους σταθμούς LNG που υπάρχουν στην Ιταλία.

Ενώ από το επόμενο έτος (εντός του πρώτου τριμήνου), η Edison ανακοινώνει ότι θα εγκαινιάσει τη νέα διαδρομή εισαγωγής LNG από τις Ηνωμένες Πολιτείες με το τάνκερ Elisa Aquila των 174.000 κυβικών μέτρων , που παραδόθηκε τις τελευταίες ημέρες.

Ένα κανάλι άνοιξε το 2018 με την Venture Global και το οποίο προβλέπει την παράδοση 1,4 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας