Μια βρετανική εταιρεία ηλιακής ενέργειας διαλύθηκε έπειτα από έρευνα για απάτη, η οποία αποκάλυψε ότι ηλικιωμένοι καταναλωτές στοχοποιήθηκαν με ψευδείς υποσχέσεις επιστροφών επιδοτήσεων από κυβερνητικά προγράμματα. Μια συνδεδεμένη εταιρεία είχε ήδη τεθεί σε καθεστώς πτώχευσης στις αρχές του 2025.
Σύμφωνα με την έρευνα της Υπηρεσίας Αφερεγγυότητας του Ηνωμένου Βασιλείου (Insolvency Service), υπεβλήθησαν 80 καταγγελίες για ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις και επισκέψεις κατ’ οίκον από εκπροσώπους των εταιρειών Trident West Industries Ltd. και Star Solar Ltd..
Οι πωλητές στοχοποιούσαν καταναλωτές που είχαν ήδη εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα, προτείνοντάς τους την αγορά νέων εξαρτημάτων ή συμβολαίων συντήρησης, με το ψευδές επιχείρημα ότι το κόστος θα καλυπτόταν μέσω κρατικών επιδοτήσεων.
Σε μια χαρακτηριστική περίπτωση, ένας πελάτης κατέβαλε 3.420 λίρες για έναν μετατροπέα που ποτέ δεν παραδόθηκε. Όταν ακύρωσε την παραγγελία, του πωλήθηκε σχέδιο συντήρησης αξίας 1.883 λιρών, με υπόσχεση επιστροφής της διαφοράς — επιστροφή που ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε.
Η Υπηρεσία διαπίστωσε ότι πάνω από 3,1 εκατ. λίρες κατατέθηκαν στους λογαριασμούς των δύο εταιρειών μεταξύ Μαΐου 2023 και Ιανουαρίου 2025, ενώ μόλις 7.010 λίρες επιστράφηκαν σε εννέα καταναλωτές, παρά το γεγονός ότι οι απαιτήσεις και οι δικαστικές αποφάσεις εναντίον των εταιρειών ξεπερνούσαν τις 413.000 λίρες. Η μέση ηλικία των θυμάτων ήταν 76 ετών.
Η Trident West Industries Ltd. διαλύθηκε με απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου του Λονδίνου στις 28 Οκτωβρίου, ενώ η Star Solar Ltd., που συνδέεται μέσω του κοινού διευθυντή Terry Smith, τέθηκε σε εκούσια εκκαθάριση τον Απρίλιο του 2025.
Ο επικεφαλής ερευνητής της Υπηρεσίας, Mark George, δήλωσε ότι οι εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν εσκεμμένα ευάλωτους πολίτες με επιθετικές πωλήσεις μέσω τηλεφώνου και κατ’ οίκον επισκέψεων.
«Οι πελάτες πλήρωσαν πιστεύοντας ότι θα λάβουν εξοπλισμό ή υπηρεσίες συντήρησης και ενημερώνονταν ότι οι επιδοτήσεις θα κάλυπταν τα έξοδά τους. Τα υποσχόμενα προϊόντα και υπηρεσίες δεν παραδόθηκαν ποτέ και, όταν ζήτησαν τα χρήματά τους πίσω, οι εταιρείες απλώς σταμάτησαν να απαντούν», ανέφερε ο George.
«Αυτός είναι ακριβώς ο τύπος αρπακτικής συμπεριφοράς που υπονομεύει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και δεν θα γίνει ανεκτός από την Υπηρεσία Αφερεγγυότητας», πρόσθεσε.
Ο αναφερόμενος διευθυντής και των δύο εταιρειών ισχυρίστηκε ότι δεν είχε έλεγχο στους τραπεζικούς λογαριασμούς, αγνοούσε τα περιουσιακά στοιχεία και τις υποχρεώσεις των εταιρειών και δεν μπορούσε να εξηγήσει πληρωμές άνω του 1 εκατ. λιρών προς διάφορα άτομα και επιχειρήσεις.
Ένας κρατικός εκκαθαριστής έχει πλέον αναλάβει τη διάλυση της Trident West Industries Ltd.
Πηγή: pv-magazine