Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki Heavy Industries και MITSUI E&S. Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα νέο σχέδιο πλοίου μεταφοράς LPG/αμμωνίας, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιεί υγρή αμμωνία ως καύσιμο.
Η τεχνολογική καινοτομία της πρότασης εστιάζει στη δυνατότητα άντλησης καυσίμου απευθείας από τις υπάρχουσες δεξαμενές υγρής αμμωνίας, μειώνοντας σημαντικά την πολυπλοκότητα της διάταξης. Επιπλέον, ο σχεδιασμός ενσωματώνει ειδικό σύστημα επεξεργασίας, το οποίο δεσμεύει και εξουδετερώνει τυχόν ποσότητες αμμωνίας που μπορεί να απελευθερωθούν κατά τη συντήρηση του συστήματος καυσίμου, αποτρέποντας την εκπομπή τους στην ατμόσφαιρα. Επιπλέον, η κατασκευή του πλοίου έχει ενισχυθεί μέσω πρόσθετων διατάξεων αντοχής, ώστε να ανταποκρίνεται στο αυξημένο ειδικό βάρος της αμμωνίας σε σχέση με το LPG. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ότι οι δεξαμενές μπορούν να μεταφέρονται πλήρως φορτωμένες με το υγρό καύσιμο χωρίς να παραβιάζονται τα κριτήρια ευστάθειας και οι κανονισμοί ασφαλείας της κλάσης.
Η αξιολόγηση της ασφάλειας του συστήματος παροχής καυσίμου πραγματοποιήθηκε μέσω ανάλυσης κινδύνων HAZID από ομάδα ειδικών, με τα αποτελέσματα να επιβεβαιώνουν τη συμμόρφωση του σχεδιασμού με τα κριτήρια του νηογνώμονα ClassNK. Τα αποτελέσματα αυτής της αξιολόγησης ήταν ενθαρρυντικά, καθώς η εν λόγω καινοτομία επισφραγίστηκε με τη χορήγηση της Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά