Οι πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών επιταχύνουν την ηλεκτροδότηση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, όπως αποδεικνύεται από ενθαρρυντικά σχέδια με πελάτες του γαλλικού νηογνώμονα Bureau Veritas στη σκανδιναβική περιοχή.
Η δανέζικη εταιρεία εκμετάλλευσης οχηματαγωγών πλοίων Molslinjen θα αναπτύξει δύο νέα μεγάλα ηλεκτρικά οχηματαγωγά πλοία (e-ferries), τα οποία κατασκευάζονται επί του παρόντος στην Τουρκία. Τα e-ferries μπορούν να μεταφέρουν έως 600 επιβάτες και 118 οχήματα και προορίζονται για τις σχετικά μεγάλες, εκτεθειμένες διαδρομές Alslinjen (Fynshav-Bøjden) και Samsølinjen (Kalundborg-Ballen). Είναι εξοπλισμένα με καινοτόμο ψηφιακή τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένων αυτόνομων συστημάτων πρόσδεσης και διέλευσης – ένα πακέτο που ωθεί τα σκάφη που κινούνται με μπαταρίες πέρα από ό,τι είχε επιτευχθεί στο παρελθόν.
Ως πρωτοπόροι όσον αφορά την ασφάλεια και τις επιδόσεις, ο Bureau Veritas κατατάσσει τα e-ferries στην κατηγοριοποίηση BATTERY SYSTEM. Σε συνεργασία με κατασκευαστές και φορείς εκμετάλλευσης σε όλη τη Σκανδιναβία, οι εμπειρογνώμονες της BV παρέχουν υπηρεσίες που επαληθεύουν την ασφαλή εγκατάσταση, λειτουργία και τις δυνατότητες μπαταριών υψηλής απόδοσης.
Τα πλεονεκτήματα
Οι δυνατότητες και τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης έχουν πολλαπλασιαστεί με την πρόοδο στην τεχνολογία των μπαταριών. Τα νέα συστήματα μπαταριών μπορούν να οδηγήσουν τα πλοία πιο μακριά, να μειώσουν τις εκπομπές και να μειώσουν τα βάρη συντήρησης βελτιστοποιώντας τον τρόπο λειτουργίας των κινητήρων και των γεννητριών.
Η ασφάλεια μπορεί επίσης να ενισχυθεί, λόγω του πρόσθετου πλεονασμού που παρέχουν τα συστήματα ισχύος μπαταριών (υβριδικά) – παρέχοντας ουσιαστικά εφεδρική ισχύ. Άλλα οφέλη περιλαμβάνουν χαμηλότερη συντήρηση των μηχανημάτων χάρη στη βελτιστοποιημένη λειτουργία των κινητήρων και των γεννητριών, καθώς και χαμηλότερο (ή και μηδενικό) θόρυβο και δονήσεις.
Τα ναυπηγεία και οι φορείς εκμετάλλευσης σε όλη τη σκανδιναβική περιοχή προχωρούν έτσι σε έργα ηλεκτροκίνησης σε όλο το φάσμα των πλοίων.
“Το Bureau Veritas έχει συμμετάσχει σε διάφορα έργα στη Σκανδιναβία, με την ηλεκτροδότηση τόσο νέων όσο και υφιστάμενων πλοίων μέσω εκσυγχρονισμού τους. Εκτός από το έργο της Molslinjen, ταξινομούμε τα υβριδικά νεότευκτα δεξαμενόπλοια 15.000 τόνων νεκρού βάρους διπλού καυσίμου/μεθανόλης με προετοιμασία για χημικά για τη σουηδική πλοιοκτήτρια εταιρεία Terntank, τα οποία χρησιμοποιούν μπαταρίες και ρεύμα ξηράς για την ελαχιστοποίηση των εκπομπών” επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο νηογνώμονας:
“Συμμετέχουμε επίσης σε πολλαπλά έργα μετασκευής συστημάτων μπαταριών σε πλοία μεταφοράς πληρώματος που διαχειρίζεται η Northern Offshore Services, καθώς και σε μετατροπή στρώματος καλωδίων από τη νορβηγική Seaworks. Η κύρια πρόκληση της μετασκευής είναι η εγκατάσταση και η ενσωμάτωση των συστημάτων μπαταριών και η αναβάθμιση του συστήματος διανομής ενέργειας επί του σκάφους για ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία. Ενώ οι περισσότερες μετασκευές αποσκοπούν στην υβριδοποίηση των πλοίων, η περαιτέρω απαλλαγή του υπάρχοντος στόλου από τις ανθρακούχες εκπομπές θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω της επέκτασης της χωρητικότητας των μπαταριών ή της μετατροπής για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων.
Με τη βαθιά μας κατανόηση της τεχνολογίας μπαταριών και των απαιτήσεων των κρατών σημαίας, και σε συνεργασία με τις τοπικές ναυτιλιακές αρχές, είμαστε ο συνεργάτης εμπιστοσύνης στη σκανδιναβική περιοχή για όλα τα είδη υβριδικών-ηλεκτρικών πλοίων χαμηλών εκπομπών. Σε αυτά περιλαμβάνονται ένα παγοθραυστικό υβριδικό-ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο εκστρατείας διπλού καυσίμου (LNG), ηλεκτρονικά φορτηγά πλοία, τα πρώτα υβριδικά-ηλεκτρικά βυθοκόρακες του κόσμου και υβριδικά-ηλεκτρικά πλοία μεταφοράς πληρώματος υψηλής ταχύτητας. Οι μηχανικοί και οι επιθεωρητές μας διαθέτουν τη χαρακτηριστική τεχνογνωσία και ικανότητα να βοηθήσουν στην επιτυχία των έργων ηλεκτροκίνησης – είτε πρόκειται για νέες κατασκευές είτε για μετασκευές.
Καθώς ο κόσμος κινείται προς την παραγωγή ενέργειας με χαμηλές και μηδενικές εκπομπές άνθρακα, τα συστήματα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας θα αποκτήσουν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία. Εξελίξεις όπως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα μπορούσαν να επεκτείνουν ριζικά τις ναυτιλιακές εφαρμογές στο μέλλον. Και με την υψηλότερη πυκνότητα ισχύος, το πεδίο εφαρμογής της τεχνολογίας μπαταριών θα διευρυνθεί. Η ζήτηση για επαναστατικές μπαταρίες όπως αυτές θα μπορούσε να είναι τεράστια, αλλά οι κατασκευαστές μπαταριών και οι πλοιοκτήτες δημιουργούν ήδη συνεργασίες και παραγωγή για να καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες. Ως μέλος του Maritime Battery Forum, παρακολουθούμε στενά όλες τις εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών , έτοιμοι να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας”.