Η φάση κατασκευής του συστήματος επαγωγικής φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα στον αυτοκινητόδρομο A6 κοντά στο Άμπεργκ ολοκληρώθηκε, και πλέον ξεκινούν οι δοκιμές στο τμήμα μήκους ενός χιλιομέτρου, ανακοίνωσε το Πανεπιστήμιο Friedrich-Alexander του Έρλαγκεν-Νυρεμβέργης (FAU), που ηγείται του ερευνητικού έργου EM Power.
Οι επιστήμονες εμφανίζονται αισιόδοξοι: «Η τεχνολογία αυτή έχει τη δυνατότητα να εξαλείψει το άγχος της αυτονομίας, να μειώσει τις εισαγωγές μπαταριών και να ενισχύσει την τοπική προστιθέμενη αξία στην ηλεκτροκίνηση»,
δήλωσε ο καθηγητής Φλόριαν Ρις, ειδικός στις τεχνολογίες συναρμολόγησης ενεργειακών συστημάτων στο FAU.
Το σύστημα βασίζεται σε λύση της ισραηλινής εταιρείας Electreon: πηνία ενσωματωμένα στο οδόστρωμα δημιουργούν μαγνητικό πεδίο όταν ένα κατάλληλα εξοπλισμένο όχημα περνά από πάνω. Μια αντίστροφη σπείρα στο όχημα συλλέγει την ενέργεια και τη μεταφέρει στην μπαταρία.
Η Seamless Energy Technologies από τη Νυρεμβέργη ανέπτυξε τη μονάδα ηλεκτρονικών που βρίσκεται κάτω από το οδόστρωμα. Το σύστημα λειτουργεί δυναμικά κατά την οδήγηση αλλά και στατικά όταν το όχημα είναι σταθμευμένο. Μπορεί να ενσωματωθεί σε επιβατικά, φορτηγά και λεωφορεία, ανεξάρτητα από τον κατασκευαστή, ενώ μια ψηφιακή πλατφόρμα θα ρυθμίζει έξυπνα τους χρόνους και τα επίπεδα φόρτισης, αποτρέποντας αιχμές στη ζήτηση.
Στις δοκιμές θα αξιολογηθούν η αποδοτικότητα, οι διαδικασίες παραγωγής και τα ποσοστά μεταφοράς ενέργειας υπό πραγματικές συνθήκες. Σε βάθος χρόνου, οι εταίροι του έργου σχεδιάζουν επέκταση της τεχνολογίας σε μεγαλύτερα τμήματα αυτοκινητοδρόμων και σε αστικές περιοχές.
Στο έργο, που χρηματοδοτείται από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, συμμετέχουν εκτός από το FAU, οι εταιρείες Electreon, Seamless Energy, οι Eurovia και VIA IMC από το Βερολίνο, η Risomat από το Baienfurt και η Τεχνική Σχολή Νυρεμβέργης Georg Simon Ohm.
Πηγή: pv-magazine