Μενού Ροή
Stasssis
ΔΕΗ: Η σύμπραξη με τους “πύργους” του Ντουμπάι και η στρατηγική της διασποράς

Όσοι και όσες έχουν επισκεφτεί το Ντουμπάι και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν σίγουρα δει στις κορυφές των γυάλινων πύργων το όνομα DAMAC, μεταξύ και των άλλων λίγων ονομάτων εταιρειών, που φιγουράρουν στις κορυφές των κτιρίων. 

DAMΑC, είναι η επωνυμία ενός από τους μεγαλύτερους Ομίλους των ΗΑΕ, που ειδικεύεται σε κατασκευές, retail,  ξενοδοχεία, real estate με παρουσία ακόμη και στη Μύκονο (με το brand DAMAC Lagoons),  κι όχι μόνο και αρέσκεται, όπως και οι άλλοι κατασκευαστές των ΗΑΕ να δηλώνουν την ταυτότητα του developper κάθε ακινήτου. Πλέον το όνομα θα “φιγουράρει”, όπως φαίνεται και στην Ελλάδα μέσα από τη σύμπραξη με τη ΔΕΗ για την κατασκευή Data Centers.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης στο συνέδριο “Power Summit 2024”, που διοργανώνεται από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία των Εθνικών Ενώσεων των Εταιρειών Ηλεκτρικής Ενέργειας (Eurelectric), στο Λαγονήσι επίκειται συνεργασία με την  DAMAC Data Centers, που ξεκίνησε το 2021 το “ψηφιακό” της ταξίδι. ‘Έτσι η ΔΕΗ κάνει άλλο ένα “ψηφιακό” βήμα με είσοδο  στα Data Centers, με το πρώτο ισχύος 25 MW να σχεδιάζεται στην Αθήνα. Μάλιστα, οι δύο εταιρείες μέσα από μια κοινή εταιρεία στην οποία θα συμμετέχουν από 50-50, θα αναπτύξουν data centers σε όλη την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια.  Στόχος τους είναι να το αξιοποιήσουν τόσο για τις ανάγκες της ΔΕΗ όσο και για την κάλυψη αναγκών τρίτων. Να σημειωθεί ότι η DAMAC έχει στόχο για υποδομές Data Centers ισχύος 40 MW φέτος και 150 MW μέχρι το 2026 διεθνώς. 

Ουσιαστικά με τις υποδομές αυτές οι ΔΕΗ κάνει άλλο ένα άνοιγμα στον κόσμο των τηλεπικοινωνιών και της ψηφιακής οικονομίας “Αναπτύσσουμε ένα δίκτυο οπτικών ινών, μπήκαμε στις διεθνείς διασυνδέσεις και ξεκινήσαμε επενδύσεις στα data centers μαζί με την DAMAC και θα συνεχίσουμε τα επόμενα χρόνια”, σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Στάσσης χθες από το Λαγονήσι.

“Η ΔΕΗ θα είναι πιο ψηφιακή στο μέλλον”,  υπογράμμισε δίνοντας στίγμα στρατηγικής και εξήγησε γιατί η τεχνολογία και η ψηφιοποίηση είναι απαραίτητοι πυλώνες για να μπορεί μια εταιρεία ενέργειας να λειτουργεί με αποδοτικότητα” συμπλήρωσε και προσέθεσε:

“Το μόνο γνωστό για το μέλλον είναι η αστάθεια που προκαλεί η μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στην πράσινη μετάβαση. Η ψηφιοποίηση δίνει τις απαντήσεις στα προβλήματα που δημιουργεί η ενεργειακή μετάβαση, αφού αυξάνει την ευελιξία, και δίνει τη δυνατότητα για το demand-response, με νέες υπηρεσίες και προϊόντα. Η ΔΕΗ, όπως είπε, επενδύει σε ψηφιακούς μετρητές, σε αυτοματισμούς στο δίκτυό της, αλλά και στο δίκτυο οπτικής ίνας που αναπτύσσει, μπήκε στη διεθνή συνδεσιμότητα και πλέον  και στα Data Center,  μια δραστηριότητα που ταιριάζει πολύ με τη ΔΕΗ” τόνισε ο επικεφαλής της ΔΕΗ που σημείωσε ότι:

“Η Ευρώπη πρέπει να εστιάσει στην τεχνολογία” τόνισε ο κ. Στάσσης λέγοντας πως η ψηφιοποίηση είναι μια απάντηση στην αστάθεια των τιμών που θα είναι η νέα πραγματικότητα. “Πρέπει να προσαρμοστούμε και προσαρμοζόμαστε κάθε χρόνο. Μια απάντηση είναι η ψηφιοποίηση, που παρέχει και ευλυγισία στο μέτωπο του demand. Στη ΔΕΗ έχουμε ξεκινήσει το ταξίδι της ψηφιοποίησης τα τελευταία χρόνια», είπε ο κ. Στάσσης και αναφέρθηκε ειδικότερα στους έξυπνους μετρητές αλλά και στην είσοδο της ΔΕΗ στην αγορά των οπτικών ινών και του 5G με τη ΔΕΗ Fiber Grid, όπου μάλιστα οι στόχοι είναι φιλόδοξοι. Σημειώνεται ότι η ΔΕΗ Fiber Grid, έχει αναλάβει την ανάπτυξη και παροχή ενός πανελλαδικού δικτύου οπτικών ινών μέχρι το σπίτι,  με πλάνο έως και το 2025 οι οπτικές ίνες να φτάσουν σε 1,7 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις και μάλιστα με άκρως ανταγωνιστικές τιμές.

Με το δίκτυο Fiber to the Home της ΔΕΗ Fiber Grid να έχει φτάσει ήδη σε 140.000 σπίτια σε 12 δήμους της Αττικής, σε μόλις 10 μήνες, η εταιρεία ανέθεσε με διαγωνιστική διαδικασία σε 12 αναδόχους την κατασκευή δικτύου Fiber to the Home σε επιπλέον περιοχές στην Αττική και σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλο, Καλαμάτα, Λάρισα, Ιωάννινα, Κόρινθο, Τρίκαλα, Κοζάνη, Βέροια, και Μεγαλόπολη. Οι περιοχές έχουν επιλεγεί με βάση, μεταξύ άλλων, την πληθυσμιακή κάλυψη και την έλλειψη υποδομών FTTH.

Στόχος της ΔΕΗ Fiber Grid είναι το δίκτυο FTTH να φτάσει σε 500.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις στο τέλος του 2024 και σε 1,7 εκατ. το 2025 στις παραπάνω περιοχές. Συνολικά, ο στόχος του Ομίλου ΔΕΗ είναι να προσφέρει κάλυψη με οπτική ίνα μέχρι το σπίτι σε 3 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα εντός της επόμενης πενταετίας. Οι επενδύσεις για την περίοδο 2024-2026 θα ανέλθουν σε περίπου €680 εκατ.

Συνολικά, πάντως, ο κ. Στάσσης αναφέρθηκε στο ζήτημα των υποδομών αναδεικνύοντας την άμεση συνάρτηση που αυτές έχουν με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και οικονομίας συνολικότερα.

Διασπορά

Παράλληλα, με βάση πηγές με γνώση, η ΔΕΗ προχωρά σε μια στρατηγική “διασποράς” καθώς τα ρίσκα των μηδενικών τιμών ειδικά από τα φωτοβολταϊκά εντείνονται. Είναι μια στρατηγική που ήδη άλλοι όμιλοι, όπως η Mytilineos αναπτύσσει. Βέβαια η ΔΕΗ έχει μια σημαντική αφετηρία λόγω της παρουσίας της σε σειρά τεχνολογιών παραγωγής ενέργειας (υδροηλεκτρικά, φυσικό αέριο, λιγνίτες κτλ) ενώ τώρα αναπτύσσεται και σε υποδομές μπαταριών, ΑΠΕ κτλ, αλλά και στη λιανική και τον ψηφιακό κόσμο. Έτσι, αναμένεται να δοθεί μια περαιτέρω έμφαση, τόσο σε άλλες τεχνολογίες παραγωγής ρεύματος, όπως τα αιολικά, αλλά και στην περαιτέρω ανάπτυξη των ψηφιακών της δραστηριοτήτων, όπως αυτήν με τα Data Centers.

 

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας